Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8243834.ab

Hur svårt kan det vara att belägga detta för BH. FRAM MED MEJLET OCH SÄNK MARIANNE NY.
BH fick tillståndet muntligt/per telefon.
Citera
2010-12-08, 14:05
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
BH fick tillståndet muntligt/per telefon.

Öh. Är Hurtig en amatör?

Han skulle begärt skriftligt på det. Är ju inte värt vatten annars. Om han inte spelade in samtalet.
Citera
2010-12-08, 14:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Från Anna Ardins Twitter:

mastercard, visa och paypal - skärp er, nu!
12 minutes ago via web

WTF?
Den lilla fladderfittan AA anser att PayBack ska skärpa sej?
Hade hon haft skärp på sig och inte inte skekat upp sig för Julle som det lilla luder hon är, så hade läget varit lugnt.
Fy fan vad jag hatar lösaktiga brudar
Citera
2010-12-08, 14:17
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Klart jag hatar Anna Ardin.

Jag hatar henne för att hon försöker..

Jag hatar henne för .

Jag hatar henne..".

Jag hatar henne för att hon förstör.

Jag hatar henne för att hon är ..

Jag hatar henne för att hon tycker a...

Jag hatar henne för hon är..

Verkar jobbigt. Föreställ dig att du vill att övertyga människor om att din åsikt är rätt. Fråga dig sen om du använder rätt taktik. Jag tror det inte.
Citera
2010-12-08, 14:17
Medlem
styrlunds avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8244615.ab

Patetiskt av aftonhoran att använda Reuters som källa. Dessa uppgifter är långt ifrån nya, men svensk media har inte haft modet att skriva om det.
Citera
2010-12-08, 14:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Sverige har ingen anledning att överhuvudtaget prata med USA om detta. Man måste dock prata med engelskt rättsväsen för att komma vidare. Det här är ett ärende enbart mellan svenska domstolar och JA. Punkt.
hä hä hä tror du inte att de sk "informella" samtalen redan är i gång, det tror jag. Calle B har enbart uttalat sog om de offentliga kontakterna så han ljuger ju inte i alla fall (den gången)
Citera
2010-12-08, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
........Fy fan vad jag hatar lösaktiga brudar

Lösaktiga brudar som hycklar och försöker framstå som moraliska fingervisare
Citera
2010-12-08, 14:22
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
hä hä hä tror du inte att de sk "informella" samtalen redan är i gång, det tror jag. Calle B har enbart uttalat sog om de offentliga kontakterna så han ljuger ju inte i alla fall (den gången)

jag skulle vara jävligt försiktig med någon form av samtal med amerikaner just nu. Både formella och informella. Det kan ju komma tillbaka och bita en i arslet vid nästa läcka....
Citera
2010-12-08, 14:26
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
hehe, så kan det ju vara. Men han kan ju också kört ett par helikoptrar. Föreställ dig att han låg på fb-mått på snoppen. Måste varit skrämmande för den som inte varit med om liknande.
Av alla anklagelser mot Assange måste jag dessutom säga att den om att han skulle ha visat kuken efter att de tidigare haft frivilligt sex är den underligaste. Vad fan kan han egentligen ha gjort? Man skulle ge ett par tusingar för att se den scenen på film
Intressanta uppgifter, för övrigt.

En gång till, för de som har svårt att minnas följdordningen: http://www.google.com/hostednews/ukp...71291733403A00
Citat:
Gemma Lindfield, for the Swedish authorities, told the court Assange was wanted in connection with four allegations. She said the first complainant, Miss A, said she was victim of "unlawful coercion" on the night of August 14 in Stockholm.
The court heard Assange is accused of using his body weight to hold her down in a sexual manner.
The second charge alleged Assange "sexually molested" Miss A by having sex with her without a condom when it was her "express wish" one should be used.
The third charge claimed Assange "deliberately molested" Miss A on August 18 "in a way designed to violate her sexual integrity". The fourth charge accused Assange of having sex with a second woman, Miss W, on August 17 without a condom while she was asleep at her Stockholm home.
  • Natten mellan 13-14 (fredag till Lördag)- Frivillig sex + sprucken / avtagen / med flits gjorts jätte-trasig kondom med AA
  • Lördag dag: Tal i LO-Borgen. Lunch med Broderskapetmän samt SW, powernap i Park, naturhistoriska på bio, samt kräftskiva hemma hos AA senare på kvällen
  • Natten mellan 16-17 (Måndag till Tisdag) - sover över hos SW, rajtantajtan på natten, kondomfritt på morgonen. Ångestfylld SW.
  • Onsdagen den 18 Augusti - någon slags "deliberately molested" i bostaden hos Anna, där JA fortfarande bor. Märk väl att det är en enrummare och att de tidigare haft sex, som tydligen inte var tillräckligt skrämmande för AA att handgripligen kasta ut karln, alternativt söka sig någon annan plats att sova på. (Minns även hennes glada tweetrop från kräftskivan). JA kanske helt enkelt nöp Anna i häcken.

Minns även att AA gick ut i Aftonbladet och ansåg sig inte ha blivit våldtagen utan att sexet var frivilligt, men "hon är inte jurist"
Citera
2010-12-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Från Anna Ardins Twitter:

mastercard, visa och paypal - skärp er, nu!
12 minutes ago via web

WTF?

Håller hon på att tappa förståndet?

Noterar även att hon har tagit bort bilden på Garbo ( som växte upp ett stenkast från Ardins bostad på söder ) som sin signaturbild, och ersatt denna med texten: "Feminism is the radical notion that women are people".

Alla konspirationsteorier om Ardin och hennes eventuella intention och planer på att sätta dit JA, faller helt på hur hon hanterat sin twitter. Hon skulle i så fall aldrig ha twittrat hur nöjd hon var med Assanges sällskap efter den senare påstådda våldtäkten.
Det finns inget samband med hennes släkting i Afghanistan, hennes arbete på Kuba eller något annat som förklaring. Endast traditionell svartsjuka hos en kvinna som inte räckt till, som inte varit intressant nog, som kanske inte ens kan bli våt av en man varför kondomen påfrestas tills den spricker. Assange tvingas då sätta sig över hennes bröst, armarna på Ardin blir naturligtvis låsta. Hela akten avslutas med ett försök från Assanges sida att spruta ned Ardin, men hon lyckas kasta sig undan.
I Enköping, kan Assange ha tömt sig över den sovande Wilén, vilket då definieras som våldtäkt?
Citera
2010-12-08, 14:29
Medlem
MeMajks avatar
Kan någon förklara för mej detta med AIDS testet.
Det har framkommit att fladderfittorna ville ha Julle att testa sig. Men varför gick de inte till sina respektive vårdcentraler och bad om att själva bli testade om de nu var oroliga över att de smittat ner varandra?
Jar de så fulla med feministiskt fördunklade tankar att de i ren svartsjuka enbart ville ha Julle testade och inte sig själva. Så blev de tokiga när han inte behade att svara på stört när de sökte honom via nellen att de rusade iväg till farbor blå.
Varför kunde de inte bara gått och lämnat prov på sig själva?
Ger mej fan på att de har både den ena andra smittsamma sjukdomer, eftersom de lägger upp sig efter så omgående när de träffar en karl.
Citera
2010-12-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Den är inte offentlig. Men eftersom den nu också tröskats genom den/det brittiska rättssystemet finns chans till fler läckor.

Vi har alltså ingen vettig sammanställning över hur anklagelserna egentligen ser ut.

Skärp dig för fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in