Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-12, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
RO & Myrdal försöker KU-anmäla Reinfeldt. Chansen är minimal, dock finns där att KU ändå tar upp anmälan.
Helt klart minimal chans, men någon måst ju göra något, eller?
RO ska ha en jäkla cred som försöker i alla fall
En idé är att vi alla andra bombar med anmälningar, kan KU stå emot då?
Citera
2011-02-12, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Grejen är ju att OM Ny åtalar så blir FUP offentlig!

Det skulle inneburit att SMS etc säkerligen skulle reciteras i sin helhet i UK dessa dagar och det skulle bli svårt att lämna ut Assange.

Om Ny inte åtalar så kanske UK inte lämnar ut honom.

Om Ny åtalar så kommer FUP att granskas i detalj, inklusive hemliga förhör och SMS.
Men nu är väl redan FUP:en offentlig, SMS:en finns ju inte med där om jag fattat det hela rätt, det väl det som Hurtig är pist på?
Citera
2011-02-12, 21:40
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Men nu är väl redan FUP:en offentlig, SMS:en finns ju inte med där om jag fattat det hela rätt, det väl det som Hurtig är pist på?

Nej det är häktningspromemorian som läckts. FUP innehåller med största sannolikhet mer än HP, sånt som det vore skadligt för utredningen om BH fick se.

HP ska bara få den misstänkte häktad. FUP ska duga för åtal.

Som jag fattat det.
Citera
2011-02-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport

Försvaret får även tillgång till utredningsmaterial som inte finns med i FUPen. Och sannolikt är det sånt material de inte vill sprida ännu. Dessutom kan det finnas material som kommer med i den slutgiltiga FUPen och som de inte ännu vill lämna ut till försvaret.
Citera
2011-02-12, 21:42
Medlem
Tror inte denna dykt upp här: http://www.dagensjuridik.se/2011/02/...ickvan-ogillas

Någon som har domen? Kunde ju vara intressant även om det såklart inte är ett helt analogt fall.
Citera
2011-02-12, 22:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Nej, han väger det inte mot kvinnors rätt och ställning.
Han säger att man måste låta rättvisan ha sig gång, och att Assange måste låta sig förhöras.
o.s.v. Jag förstår inte din invändning. Det är ju inte vad han sade. Det är som om jag sade: det är kallt i dag, och du sedan säger att jag tyckte bananerna var bra flamberade.

[edit: för tydlighets skull, vad som diskuteras är alltså följande citat. Statsminister Fredrik Reinfeldt:
"Jag kan bara beklaga att kvinnors rätt och ställning väger så lätt när det gäller den här typen av frågor jämfört med andra typer av teorier som förs fram." ]
Senast redigerad av BaalZeBub 2011-02-12 kl. 22:31.
Citera
2011-02-12, 22:30
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Det vansinniga i längden blir feministernas slutsatser.

Att misstänkta våldtäktsmän inte blir dömda tolkas aldrig som utslag för att saker blivit rättsäkert bedömt, att man måste ha bevis och oskyldiga inte ska dömas.

Nej, deras slutsats är att nu måste vi ändra lagen så att fler ska enklare kunna dömas.

Varför stoppar ingen detta vansinne.
Ja, vi får ordna en tribunal, ett folkets domstol, så att dessa blindstyren får ned farten lite. Annars brakar hela rättssystemet över ända, med en hel radda dömda enbart för att de har sex. Kan det vara det som rättsväsendet är ute efter? Att förbjuda sex? Hmmmm.....
Citera
2011-02-12, 22:41
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
RT har läst Flashback

http://www.swedishwire.com/politics/...s-relationship

Intressant länk, undrar om det är en tillfällighet att Bodström är hemma i svedala, för att som han sa hos Skavlan, anställa nya medarbetare till advokatbyrån.
Citera
2011-02-12, 22:46
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Intressant länk, undrar om det är en tillfällighet att Bodström är hemma i svedala, för att som han sa hos Skavlan, anställa nya medarbetare till advokatbyrån.

Jag hoppas verkligen T.B. är hemma för att anställa en ny advokat. Jag hoppas innerligt att den nye advokaten ska ersätta CB. Jag hoppas, att Bodström inser att han måste göra sig av med denna koloss.....
Citera
2011-02-12, 22:47
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Jag förstår inte varför expressino kör konspirationsteorin att JA flydde landet, till råga på allt med Hurtigs uppmuntran.

Teorin motbevisas dels av att JA erbjöd sig att låta sig förhöras i Sverige vid ett tillfälle i september (14-17 har jag för mig), då Mats Gehlin var sjuk, dels erbjöd sig att låta sig förhöras i Sverige den 9-10 oktober, men då menade åklagarna att det skulle bli för dyrt med helgövertid för förhörspersonalen. Senare erbjudanden vägrade Ny också, då det helt plötsligt skulle bli försent. Efter det erbjöds ändå video, email, skriftliga förhör, Scotland Yard eller personliga förhör på ambassader.

Klart är att Ny har gjort allt i sin makt för att skandalisera JA så mycket det nu gick. Klart är också att Ny väljer högsta motståndets lag. Ju dyrare, ju mer skandalartat, desto bättre.

Inte av annan anledning än att något måste ha hänt i perioden från 98% fri att gå från biträdande åklagaren till ett arrestbeslut. Så vad hände som fick Assange att ändra sina planer. Ny ville inte ha in honom 9-10 oktober utan tidigare! Jag konspirerar inte utan försöker förstå bakgrunden till en ändrad strategi, hölls tex nya förhör med SW finns det något som Ny håller på som vi inte vet?
edit. Assange lämnar 27 och är kallad till förhör den 28 det säger Hurtig att han missat!? nog är det anmärkningsvärt
Senast redigerad av espressino 2011-02-12 kl. 23:00.
Citera
2011-02-12, 22:54
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Jag upprepar ovanstående (fetat). Det här reagerade jag också på.

Det är enligt min mening inte bara högst anmärkningsvärt, det är i högsta grad oprofessionellt.

Om jag vore polis skulle jag skämmas för att behöva erkänna att viktig utrustning saknas i ett sådant här fall, som ju trots allt borde betraktas med högsta allvar.

Nästa fråga är förstås - hur ofta händer det att den här typen av utrustning saknas vid viktiga förhör?

Eller, skall man dra slutsatsen att polisen inte tycker det är särskilt allvarligt? Man kanske rent av tycker att det kan kvitta vilket?

Att bandspelare saknats på polisstationen ser jag som tarvligt försök att bortförklara, med minsta eftertanken rent av löjligt, det ger snarare funderingar på vad som egentligen utspelades och sades av de närvarande, vad man inte ville dokumentera?
Citera
2011-02-12, 23:06
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
o.s.v. Jag förstår inte din invändning. Det är ju inte vad han sade. Det är som om jag sade: det är kallt i dag, och du sedan säger att jag tyckte bananerna var bra flamberade.

[edit: för tydlighets skull, vad som diskuteras är alltså följande citat. Statsminister Fredrik Reinfeldt:
"Jag kan bara beklaga att kvinnors rätt och ställning väger så lätt när det gäller den här typen av frågor jämfört med andra typer av teorier som förs fram." ]

Om åklagare och polis hade agerat på ett normalt sätt i ärendet, hade det aldrig uppkommit andra typer teorier. Andra typer teorier uppkommer då svenska myndigheters agerande är obegripligt för omvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in