Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-03-14, 14:42
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarlockholmes
Om SW sitter och funderar på agenter nu så är det ett tips att skriva till: news-tips@nytimes.com .

Jag tror att det går att mejsla ut ett deal där... annars finns mailadresserna till andra media
på webben... svårare än så är det inte. Egentligen.

Det som ligger närmare till hands för någon med SW:s personlighet är nog följande: åk till London, ta tåget till den där herrgården där Julian sitter i förvar och säg "förlåt, kan vi inte vara vänner igen". Han skulle förlåta henne, båda skulle bli hjältar, och hela fallet kollapsa och såpoperan vara fullkomlig.
Citera
2011-03-14, 14:44
Medlem
Citat:
Sossarnas spinavdelning och AA+SW bör göra en riskkalkyl. Risken att storyn, så som den är berättad hittills, inte håller hela vägen är stor. Damagelevel - enorm. I form av skoningslös mediabevakning av internationella medier. Både Sverige som varumärke och sossarna ligger riktigt risigt till om detta drar iväg ännu mer åt fel håll. Å andra sidan finns det ingen win, förutom för några radikalfeminister som just nu fastnat med tomteskägget i brevlådan.

Den andra risken är att SW får ett erbjudande hon inte kan tacka nej till från till exempel NeeYork Post eller The Sun om en mycket välbetald och pesonlig intervju. Då ...

Jag är övertygad om att sossarnas spinn-avdelning redan gjort den analysen och kommit fram till att man måste säkra kärnan i partiet även till priset av ett antal högnivå offer. Allting tyder faktiskt på att försvarslinjen har dragits tillbaka och nu befinner sig bakom dels AA och polisen IK, men också bakom CB och MN. Om CB hängs ut igen av media så är han rökt. Och MN har hållit sin egen image så pass fri från (s)-associationer att hon kan bli den perfekta syndabocken.

Men, jag tror faktiskt man dragit tillbaka försvarslinjen ännu längre, även TB och Mona Sahlin har sannolikt hamnat helt utanför och kan tänkas offras. Båda är sedan tidigare komprometterade med personlig korruption så det blir relativt enkelt att klistra affären på dem som individer, utan att partiet under en ny ledning drabbas.

Peter Weiderud på Broderskap tror jag fortfarande stå under beskydd av partiet. Han verkar ha agerat utifrån principen om att lyda ledningen, dessutom har han en maktbas inom den kyrkliga världen som (s) behöver. Fast han är nog inte säker, under tillräcklig press kan han nog hamna utanför han med.

Det skulle betyda att det förutom SW och AA finns ett antal individer som måste se om sitt hus.

CB
CB sitter i skiten, så vitt jag ser så har han ingen handlingsfrihet alls. Det är bara att vänta och ta smällen och hoppas på det bästa.

TB
Kan sälja sin del av storyn om han först kliver ur den gemensamma advokatbyrån med CB annars är hans handlingsfrihet begränsad.

IK
IK skulle vara rökt om hon inte delvis stod under beskydd av Flashback pga att hon sannolikt får mer skit än hon förtjänar.

Mona Sahlin
Mona kan inte ta några initiativ alls, som sparkad partiledare måste hon göra som partiet säger och inget annat.

återstår MN
MN har mer handlingsfrihet än hon tror ifall hon kan släppa lite på prestigen. Det finns en chans för henne att komma ur hela situationen och slippa bli syndabock om hon agerar denna vecka.

MN kan skicka ut ett pressmeddelande som säger att hon i ljuset av mediauppgiften kring polisens koppling till en av målsägarna har gått igenom hela ärendet igen och konstaterat att hon inte längre ser att utredningen kan avslutas utan att den görs om från början och att detta i så fall måste göras med en ny åklagare och att hon inte kan fatta ett sånt beslut och att hon därför skickat över ärendet till Riksåklagaren och begärt att Riksåklagaren ska gå igenom utredningen och fatta ett beslut om hur den ska fortsättas.
Senast redigerad av f-boy 2011-03-14 kl. 14:50.
Citera
2011-03-14, 14:45
Medlem
skarlockholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Det som ligger närmare till hands för någon med SW:s personlighet är nog följande: åk till London, ta tåget till den där herrgården där Julian sitter i förvar och säg "förlåt, kan vi inte vara vänner igen". Han skulle förlåta henne, båda skulle bli hjältar, och hela fallet kollapsa och såpoperan vara fullkomlig.

Tänkte tanken. En gemensam presskonferens, med alla tre, med ett gemensamt uttalande skulle naturligtvis döda hela karusellen. Alla skulle bli vinnare och alla skulle kunna casha in.
Citera
2011-03-14, 14:50
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Tänkte tanken. En gemensam presskonferens, med alla tre, med ett gemensamt uttalande skulle naturligtvis döda hela karusellen. Alla skulle bli vinnare och alla skulle kunna casha in.

Alla tre är en omöjlighet tror jag. Att SW själv skulle göra något är kanske osannolikt, men ändå inte omöjligt. Kom igen Sofia!
Citera
2011-03-14, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Stackars IK som tvingas ta smällen för Ardins sociopatiska beteende.
IK kunde använt sin hjärna och då hade hon skickat fallet till kollega, som kanske kommit fram till en annan slutsats innocent:
Citera
2011-03-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Stackars IK som tvingas ta smällen för Ardins sociopatiska beteende.

Det drabbar ingen oskyldig. Hon är minst lika moraliskt korrupt som sin kompis AA. IK har ju uppenbarligen inga problem med att sätta dit en oskyldig man om det kan gynna HBT-scenen.
Citera
2011-03-14, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Det drabbar ingen oskyldig. Hon är minst lika moraliskt korrupt som sin kompis AA. IK har ju uppenbarligen inga problem med att sätta dit en oskyldig man om det kan gynna HBT-scenen.
Exakt! Hon tog själv beslutet och skuttade iväg och ringde åklagaren innan ens förhöret var klart, så hon visste noh vad hon gjorde.
Citera
2011-03-14, 15:01
Bannlyst
1:a släppet av hackade emails gällande BoA är nu ute för allmän beskådan från anynomous.
Siten är hårt belastad av naturliga orsaker....

http://bankofamericasuck.com/

Och så fort som Wilén kom på tal började tråden att sladda iväg igen. Fortsätter det så här blir det nog enbart pm till utvalda eller kanske skulle man köra ny tråd för medlemmar med minst 6 mån med några hundra inlägg (funkade utmärkt på en annan tråd som nästan trollades sönder). Tills dess, GRÄV....
Citera
2011-03-14, 15:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det leder sällan till åtal men jag tycker att det i det här fallet visar tydligt att allt är påhittat. Själva låtsas både AA och SW att de bara ville fråga om könssjukdomar, men i det PM som nyligen dök upp från den polis som mottog dem när de först kom till polisstationen vill jag minnas att det står att de villa anmäla våldtäkt. Sedan tillkommer den falska kondomen...
Det låter sanslöst sjukt att de båda donnorna lyckades spara på trasiga kondomer i ett antal dagar innan de uppsökte polisstation för att få rådgivning eller göra sin anmälan om våldtäkt.
Dessa donnor är nog rätt unika med sin kondomsamling.
Citera
2011-03-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
1:a släppet av hackade emails gällande BoA är nu ute för allmän beskådan från anynomous.
Siten är hårt belastad av naturliga orsaker....

http://bankofamericasuck.com/

Och så fort som Wilén kom på tal började tråden att sladda iväg igen. Fortsätter det så här blir det nog enbart pm till utvalda eller kanske skulle man köra ny tråd för medlemmar med minst 6 mån med några hundra inlägg (funkade utmärkt på en annan tråd som nästan trollades sönder). Tills dess, GRÄV....

Noterade tidigare i tråden att ett inlägg av mig blev kopplad till påstådda försök att vrida uppmärksamhet från Wilen-uppslaget. Låt mig därför vara tydlig:

Jag är intresserad av att tillföra tråden information och reflektioner. Inte ta något i från den.

Känns Wilén-spåret grymt fräscht, vänligen fortsätt gräv och posta i ämnet. Vore intressant att få mer information i det uppslaget eftersom jag inte har någon större koll på det spåret helt och fullt går ut på.
Citera
2011-03-14, 15:34
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maangoo
Jävsanklagelse

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid511.dbp.asp

Borgström klev i detta före valresultatet, innan valet hade han begränsad tid för sina klienter, ändå tid för detta, jag tror han söker upprättelse på scenen efter Qvick fallets avslöjande. Att han tillhör en extrem gruppering vilken gör karriär på den feministiska kampen, deras blinda fäktande har skapat ett rättslöst samhälle för män, och deras barn.
Dessa typer av diffusa anklagelser är dagligdags använda, i samband med civilrättsliga tvister. De skapar långa utredningar och skadar den de riktas mot, rejält. Även om de visar sig grundlösa, tom fabriserade, så beivras de nästan aldrig.

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att ”blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös”. Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt"

Därför är det naturligt att tex http://www.daddys-sverige.com/ markant på startsidan ägnar Assangefallet, detta bredvid Thérèse Juel och hennes bok Oskyldigt dömda http://www.icabokforlag.se/Forfattar...?personId=3379

Jag tycker det är olyckligt att ikläda olika aktörer ett större stöd än de faktiskt har, röda eller blå tröjor, som om alla inblandade inte vore protestanter, det spelar nämligen ingen roll vilken lagtröja du har om du blir anklagad, jag anser och tror att detta om man kokar ner det inte har egentligt stöd någonstans, bara om att det blir tydligt för alla och envar hur det förhåller sig.
I rättsstaten Sverige.
Citera
2011-03-14, 15:35
Medlem
Det är felaktigt.
Det var Linda Wassgren som ringde åklagaren innan IKs förhör var avklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Exakt! Hon tog själv beslutet och skuttade iväg och ringde åklagaren innan ens förhöret var klart, så hon visste noh vad hon gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in