Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-08-20, 14:10
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Jag klistrar in sidan innan i sin helhet, så att alla som följer tråden kan bilda sig en egen uppfattning:
Döm själva om CB:s tolkning ("att inget DNA hittades är ett felaktigt påstående") är rimlig.

Ja kan man tolka meningen: "I tidigare PM har jag skrivit att på kondomen som använts hos Anna Ardin hade de inte hittat DNA. Detta stämmer inte enligt Anders Nilsson. " på annat sätt så bör man nog kolla över sin läsförståelse.
Citera
2012-08-20, 14:11
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Tycker du att det är väldigt anmärkningsvärt om hans DNA skulle finnas på kondomen? Jag menar, ingen av dem har ju förnekat att de haft sex? Ett annat av AA`s problem var ju att JA inte ville ha kondom?

Nu hävdar AA att JA ändå tog på sig regnstället, men att han skulle rivit sönder hatten?

Det är nog det som undersökningen visar, att det inte kan stämma..

Nej, jag tycker inte att det är anmärkningsvärt men så är det inte heller jag som för fram att det inte skulle ha funnits något DNA. Det är den felaktiga uppgiften jag vänder mig mot.
Citera
2012-08-20, 14:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Mats Gehlin[/spoiler]Döm själva om CB:s tolkning ("att inget DNA hittades är ett felaktigt påstående") är rimlig.

Om en kondom inlämnas som använts så behöver man inte leta i två veckor med förfinade metoder för att se att den är använd under ett samlag. Så enkelt är det.

Man kan se "något"; som inte visade vara DNA från kösnvätskor utan en annan typ av DNA spår som Oldwolf redogjorde för.
Citera
Medlem
Citat:
However, the U.S. issued the following statement regarding Assange's stay at the Ecuadorian Embassy, "The United States is not a party to the 1954 OAS Convention on Diplomatic Asylum and does not recognize the concept of diplomatic asylum as a matter of international law,"

Assange Makes Statement Calling For an End To the "Witch Hunt"
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
För att få hit den misstänkte så finns EAO, då är det givet att man använder denna.
Det finns en bra grundregel som psykoterapeuter brukar hänvisa till:
När det du gör inte fungerar, gör något annat.

Det är något Marianne Ny borde ta till sig.
I två år har hon försökt få JA till Sverige för förhör.
Det har inte fungerat och det kommer inte att fungera utan löften om att han inte blir utlämnad.
Nu fungerar det till och med sämre än tidigare.
Då är det dags för henne att tänka om och hitta på ett bättre sätt att förhöra honom.

Citat:
Det finns ett fastslaget enkelt och billigt förfarande, EAO. Varför ska man inte använda det då?
Därför att det sedan två år är uppenbart för alla tänkande människor att det inte fungerar.
Citera
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då är det ändå bevisat att J.A hade kondom under samlaget.

Det har ju redan Anna sagt att han hade. Hon kontrollerade det dessutom två gånger med handen.
Citera
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Jag klistrar in sidan innan i sin helhet, så att alla som följer tråden kan bilda sig en egen uppfattning:
Döm själva om CB:s tolkning ("att inget DNA hittades är ett felaktigt påstående") är rimlig.

Vi andra som följt utvecklingen har fullständig förmåga att läsa och förstå. Dock kommer det från och till andra besökare och hälsar på. Som inte har följt händelseutvecklingen, som inte svarar på obekväma frågor, som bara hävdar att allt är lögn.

Jag tror att man bara ska blunda när det står stora blåa hästar i farstun.

Och ska jag vara helt ärlig, så tror jag faktiskt inte att just denna lilla detalj spelar så stor roll i själva fallet. Min ständiga misstro till systemet gör att jag tror , att vill man fälla JA, så kommer man att göra det, med eller utan DNA...
Citera
2012-08-20, 14:15
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Om en kondom inlämnas som använts så behöver man inte leta i två veckor med förfinade metoder för att se att den är använd under ett samlag. Så enkelt är det.

Man kan se "något"; som inte visade vara DNA från kösnvätskor utan en annan typ av DNA spår som Oldwolf redogjorde för.

Oj, är du DNA-tekniker nu? "Man ska inte behöva leta, så enkelt är det."

Vad har du för grund för detta uttalande?
Citera
2012-08-20, 14:17
Moderator
Humbugs avatar
Ok, för att göra det hela enkelt: Vad fann man på den förfinade undersökningen av kondomen?
Citera
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Det mest tragiska är att ni inte verkar vilja göra en hyfsat opartisk tolkning grundad på fakta utan istället vill vrida och vända på saker så att det ska passa er agenda.

1. Finns det skäl att anta att han har begått brotten?

Ja, det gör det vilket har fastslagits av både TR och HovR

2. Är EAO korrekt utfärdad?

Ja, det är den enligt de brittiska domstolarna.

3. Är det rimligt att utfärda en EAO gentemot en misstänkt våldtäktsman?

Ja, det är det man kan inte låta våldtäktsmän slippa undan bara för att de lämnar landet. Det är ett brott som dessutom undantas för att gärningen ska vara straffbar i bägge länderna. Så allvarligt har man sett på det när man tagit fram ramverket för EAO.

4. Är det ovanligt att begära folk anhållna med red notice?

Nej, ca 75-80 % av alla notices gäller begäran av anhållning.

5. Är det ovanligt att begära folk anhållna med red notice för våldtäkt?

Nej, det finns mängder av sådana fall. Det finns f.ö. personer som har en red notice p.g.a. stöld vilket torde vara ett mildare brott.

6. Är det verkligen så att Assange inte vill komma hit p.g.a. rädsla för USA?

Nej, det är bara en dimridå. Han är inte säkrare i UK än i Sverige.

7. Men det här med utlåning och häktning då, kan han inte skeppas över till USA på ett enkelt sätt då?

Nej, det är inte lindringare regler vid dessa situationer.

o.s.v.

Istället för att ta till er dessa FAKTA, för det är vad det är, så försöker ni snacka bort det och istället beskylla de som påpekar dessa för att vara troll.

Personligen är jag opartisk, jag tycker att Assange såväl som AA och SW är idioter. Jag är bara ute efter hur det verkligen ligger till rörande detta förfarande.

Det här var en ovanligt klar listning från din sida, tack.

Här gav du också uttryck för vad du tycker, ovanligt och bra, tack.
Men glömde du inte att tillägga att du tycker att vi skribenter här på FB också är idioter?

Fast det kanske bara är en känsla jag har.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det finns saker som tyder på att hon inte tog så illa vid sig just då. Ett är att de bodde ihop i flera dagar efteråt.
Men som det också står i protokollen så förstod Anna först efteråt att hon kan ha varit utsatt för ett sexuellt tvång. Det hela handlar ju i grund och botten om en sprucken kondom där Anna menar att Assange haft sönder den med vilja, något hon inte förstod direkt.

Ja, skrämmande tanke. Jag låg med en riktigt fin tjej många gånger. Vi delade till och med bostad. Allt pågick under två år, tills den dagen jag fick veta att hon skulle flytta. Hon sa att hon inte tyckte om mig och att hon förmodligen aldrig gjort det. Vart var Borgström då? Det är ju först nu jag inser vilka övergrepp min lekamen fått utstå.

Det är precis detta som är orsaken till exakt allt i detta fall. Vi har en rutten, feministisk lagstiftning som skapar karriärmöjligheter för intellektuellt oärliga galningar. Vi har åklagare som är vana att kunna göra hur som helst när det kommer till sexualfall med häktningar och godtyckliga frihetsberövanden som vardagssysslor.

Att spermakanonen nu råkade vara en säregen kuf som basar över en av USAs fiendeorganisationer var sannolikt bara en tillfällighet, och därefter spårade allt ut till en hiskelig soppa i samma nivå som Palmemordet. Allt för en förvuxen snorunge som inte lärt sig att inte knulla med okända mansgrisar, åtminstone inte innan man blivit vuxen nog att stå för kladdiga konsekvenser.
Citera
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Nej, jag tycker inte att det är anmärkningsvärt men så är det inte heller jag som för fram att det inte skulle ha funnits något DNA. Det är den felaktiga uppgiften jag vänder mig mot.

Nej, du vänder dig mot allt som inte överensstämmer med din världsbild. Du har inte förmågan att hålla två perspektiv i huvudet på samma gång. Uppgiften är inte felaktig. Din tolkning av den är felaktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in