Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-27, 06:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Vafaaan …. är det bara jag som blir helt djälva förbannad av hela den här affären!?

Hela den här affären har ju visat sig vara en total djävla orgie i inkompetens och godtycke inom svensk myndighetsutövning.

1) En jouråklagare som på obefintliga grunder utfärdar en arresteringsorder på JA för våldtäkt.

2) En jouråklagare som bryter mot sekretessen och bekräftar identitet och andra detaljer för pressen.

3) Polisen som slumpmässigt börjar besöka krogar runt Stureplan i jakt på JA!?

4) En chefsåklagare som för att åklagarmyndigheten inte ska förlora ansiktet ännu mer, verkar ha ägnat flera dagar åt att gräva fram något som liknar en åtalspunkt som inte kommer att bli totalutskrattad när detaljerna blir kända.

5) Ett målsägandebiträde (Claes Borgström) som kan kläcka ur sig följande kommentarer ”De har en erfaren advokat som förordnats som målsägandebiträde. Jag kan sitta inne med viss information från mina klienter som inte kommit fram i polisförhör, men hon har inte varit intresserad.”

1 + 2 + 4) Ovan får mig att frukta för rättsäkerheten i Sverige.

3) Får mig att undra vad fan polisen pysslar med egentligen. Om nu detta varit skarpt läge hade JA flytt landet medan snuten jönsat runt på Stureplanskrogar!?
I listan kan du lägga till en polis som ringer åklagaren innan förhören ens är slutförda.
Citera
2010-08-27, 06:36
Medlem
rippo84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Framförallt är det jävligt tröttsamt. Management by skapa förvirring och trötta ut folk. Men, jag hoppas att dom får bra betalt för det. Att bevaka Flashback måste vara politikens graveyardshift, alla kategorier...

Just sa, den har personen ae verkar ha en annan agenda an att bara stotta Anna Ardin och stackars T20 i form av att ideligen smutskasta JA. Han gjorde si, han gjorde sa, han var ingen gentleman, han borde haft mobilen pa, osv i all oandlighet. Det enda som finns ar en forundersokning om ofredande. Ar det sa svart att forsta?

-Ja, tydligen om man ar en manniska med samma typ av varderingar som Anna Ardin.

Vilket j-a arkesvin till karl. Nu ska jag lara honom att veta hut, det blir polisen och anmalan om valdtakt for det har.
Citera
2010-08-27, 06:43
Medlem
Anemons avatar
"Såhär sa Claes Borgström:

"Om förundersökningen återupptas vill jag inte att det ska finnas några uppgifter ute, som framför allt Assange kan ta del av.""

Vadå? har man inte som misstänkt rätt att ta del av förundersökningen mot en? Blir det inte väldigt svårt att försvara sig då om man som i det här fallet, dels inte blir ens förhörd först utan får läsa om misstankarna mot sig i media, och sedan så anser inte motpartens biträde att man heller ska få ta del av förundersökningen????

På det stora hela liknar detta Kafkas Processen! Assange skall inte och får inte på något stadium av utredningen veta något alls om vad han misstänks för? Say what?
Senast redigerad av Anemon 2010-08-27 kl. 06:49.
Citera
2010-08-27, 07:02
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Funderar på om T-20 hade någon liknande historia i bagaget.
Det är faktiskt lite udda att ta ledigt för att vara volontär för Wikileaks. Eller vara groupie åt JA.

Det är mer än lovligt udda speciellt som hon enligt ratsit hade ganska skral lön, ändå tycks hon ha tagit ledigt flera dar(?) för att "hjälpa till". En annan sak som också är udda är, Assange är eftersökt i hela världen, men enligt broderskapsrörelsens AA så gick det bra för vilken helt främmande och okänd person som helst att "höra av sig" för att på så sätt få tillgång till Assange. Låter oerhört vårdslöst med gästens liv från broderskapsrörelsens sida.
Citera
2010-08-27, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
"Såhär sa Claes Borgström:

"Om förundersökningen återupptas vill jag inte att det ska finnas några uppgifter ute, som framför allt Assange kan ta del av.""

Vadå? har man inte som misstänkt rätt att ta del av förundersökningen mot en? Blir det inte väldigt svårt att försvara sig då om man som i det här fallet, dels inte blir ens förhörd först utan får läsa om misstankarna mot sig i media, och sedan så anser inte motpartens biträde att man heller ska få ta del av förundersökningen????

På det stora hela liknar detta Kafkas Processen! Assange skall inte och får inte på något stadium av utredningen veta något alls om vad han misstänks för? Say what?

CB annonserar här att någon jävel läcker, och när förundersökningen upptas ska inte JA få denna möjlighet (läs detaljer genom läcka) att ta del av denna undersökning.

CB försöker alltså påskina att JA skulle ha möjligheten att påverka en förundersökning.
Nån som minns häxprocesserna på medeltiden, de som flöt var skyldiga- de som sjönk och drunknade var oskyldiga....
För att återgå till rättspraxis så har jag för mig att allt material/data ska vara tillgängligt för parterna med c:a 1 veckas deadline, att undanhålla vitala delar i en rättsprocess finns inte på kartan i en demokrati - CB borde öppna eget i nordkorea istället.
Citera
2010-08-27, 07:25
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
CB annonserar här att någon jävel läcker, och när förundersökningen upptas ska inte JA få denna möjlighet (läs detaljer genom läcka) att ta del av denna undersökning.

CB försöker alltså påskina att JA skulle ha möjligheten att påverka en förundersökning.
Nån som minns häxprocesserna på medeltiden, de som flöt var skyldiga- de som sjönk och drunknade var oskyldiga....
För att återgå till rättspraxis så har jag för mig att allt material/data ska vara tillgängligt för parterna med c:a 1 veckas deadline, att undanhålla vitala delar i en rättsprocess finns inte på kartan i en demokrati - CB borde öppna eget i nordkorea istället.

Ja att någon jävel läcker är ju fasställt, men det var inte Assange! Det var åklagarämbetet eller Anna ardin eller möjligen Säpo i kombination.
Men snälla man skulle ha betydligt större möjligheter att få en saklig och rättsäker rättegång i nordkorea, det hoppas jag alla förstår vid det här laget.
Jag skulle hellre ha Kim-JongII som åklagare än tex Häljebo-Kjellstrand i samarbete med CB!
Citera
2010-08-27, 07:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är mer än lovligt udda speciellt som hon enligt ratsit hade ganska skral lön, ändå tycks hon ha tagit ledigt flera dar(?) för att "hjälpa till". En annan sak som också är udda är, Assange är eftersökt i hela världen, men enligt broderskapsrörelsens AA så gick det bra för vilken helt främmande och okänd person som helst att "höra av sig" för att på så sätt få tillgång till Assange. Låter oerhört vårdslöst med gästens liv från broderskapsrörelsens sida.
Om han dessutom bodde hemma hos folk så bör de han bodde hos också ha fått ersättning för de utlägg de hade. Eftersom han var inbjuden av broderskapsrörelsen så ska de naturligtvis stå för alla kostnader.
Citera
2010-08-27, 07:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja att någon jävel läcker är ju fasställt, men det var inte Assange! Det var åklagarämbetet eller Anna ardin eller möjligen Säpo i kombination.
Eller polisen som tog emot anmälan. Vi har ännu inte fått namnet på henne.
Citera
2010-08-27, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Fast det där stämmer inte riktigt, och till viss del inte alls. Jag har sedan starten valt att inte aktivt delta i outning av ST-20 och det bör mina inlägg trots allt visa i tråden, iom detta har jag inte offrat någon till vargarna.
Därtill har en del saker förändrats under trådens lopp, exempelvis att våldtäktsåtalet avskrivs gör helt enkelt att ST-20s identitet inte längre är intressant (kan bidra med något) för trådens utveckling.

Jag anser att eftersom att T-20s upplevelse med JA resulterade i ett samtal till AA som i sin tur ledde till en polisanmälan och kortare anhållan så anser jag det ganska viktigt att få reda på varför hon så omgående ställde upp för JA som frivillig på hans besök. Varför/vad hon upplevde med JA som fick AA att dra med henne till polisen. I synnerhet som att AAs anmälan är den enda misstanken kvar mot JA.

En anmälan som AA bara ville ge som stöd till T20 som enligt AA i aftonbladet säger var mycket grövre.
Utan T20s samtal är det tveksamt om AA ens hade besökt polisen.
Citera
2010-08-27, 08:39
Medlem
Citat:

jag har förvånats över att T20 så enkelt fick tillgång till JA. Såg honom på tv, kontaktar broderfolket och vips får en person, som det verkar helt okänd för dem sedan tidigare, vara ledsagare/hjälp till den extremt högintressanta JA.

Var T20 verkligen helt okänd för AA et al.?
Var det JA eller AA som gav godkännandet att T20 fick vara med?
Citera
2010-08-27, 08:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Inkorrekt.

Jag gissar att det som avses är att ingen någonsin har dömts till fängelse för ofredande i Sverige.
Citera
2010-08-27, 08:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
jag har förvånats över att T20 så enkelt fick tillgång till JA. Såg honom på tv, kontaktar broderfolket och vips får en person, som det verkar helt okänd för dem sedan tidigare, vara ledsagare/hjälp till den extremt högintressanta JA.

Var T20 verkligen helt okänd för AA et al.?
Var det JA eller AA som gav godkännandet att T20 fick vara med?
Det har jag också funderat på och jag tror att de kände varandra. Om man anser att man har råkat ut för ett övergrepp så diskuterar men det med sina vänner, knappast med någon som man nyss har träffat och inte känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in