Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 14:25
Bannlyst
Han lär ju vara betydligt smartare än så. Hela artikeln får man lite ugglor i mossen vibbar av så vettefan om det är sant. Så dum kan man inte vara, speciellt inte han. Eller så utnyttjar han att ingen skulle tro på en sådan sak och är skyldig? Vem vet.
Citera
2010-08-21, 14:25
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Du läste inte teorin om att det kan vara två kvinnliga piratpartister som är offer? Och det handlar uppenbarligen om en våldtäkt, inte två, vilket givetvis spelar roll (två låter mer osannolikt än en). Om det är två PP-kvinnor är det väl inte konstigt om de avvaktar med att anmäla på grund av sin ställning i/relation till partiet? (och de behöver inte alls vara bekanta som vänner, de kanske bara känner varandra genom engagemang i PP och därför inte fick reda på den andres övergrepp förrän efter några dagar)
Lägg av. Två kvinnliga piratpartister? Hade så varit fallet utgår jag ifrån att Piratpartiet inte skulle ha publicerat det här:
http://www.piratpartiet.se/feed-item...emokratiarbete

Man värnar om de sina, eller?
Citera
2010-08-21, 14:26
Medlem
Dain-Bramages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Ja, att bli frikänd "i brist på bevis" är ju nästan lika bra som en fällande dom. Alla förstår ju att han egentligen är skyldig men att det bara inte gick att bevisa.

Precis vad jag menar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Varför skulle det inte kunna vara CIA? Om han sitter i fängelse några år så kommer det försvåra wikileaks arbete och deras förtroende kommer att minska rejält.

Såg ett program för nån vecka sen som handlade om hur Israeliska underrättelsetjänsten jagade personen som avslöjade att Israel hade kärnvapen. De använde fula knep som att kvinnor flörtade med honom och så. Kan absolut vara något liknande i detta fall. Om jag varit JA; FLY! fly upp i norraste norrland!

För det är ändo CIA vi pratar om. Det är klart att det finns möjlighet att det är de men det låter för dåligt i mina öron. Hade detta varit Säpos hjärna och taktik då hade jag accepterat det men tyvärr inte när det gäller självaste CIA.

Jag utesluter inte heller att Julian har gjort något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Du läste inte teorin om att det kan vara två kvinnliga piratpartister som är offer? Och det handlar uppenbarligen om en våldtäkt, inte två, vilket givetvis spelar roll (två låter mer osannolikt än en). Om det är två PP-kvinnor är det väl inte konstigt om de avvaktar med att anmäla på grund av sin ställning i/relation till partiet? (och de behöver inte alls vara bekanta som vänner, de kanske bara känner varandra genom engagemang i PP och därför inte fick reda på den andres övergrepp förrän efter några dagar)

Det lutar väl åt att de båda tillhör samma organisation/företag och via tex deras gemensamma chef fått reda på att de inte varit ensamma av att bli utsatta. Sen har de inte velat anmäla men via chefen blivit tillsagda att prata med polisen.

Den ena kanske blivit "tafsad" på - vilket är sexuellt utnyttjad - den andra behöver inte ha varit med om ett samlag för att det ska räknas som våldtäkt. Det "viktiga" är väl att offret blivit penetrerad?
Citera
2010-08-21, 14:28
Medlem
zonee2ks avatar
Citerar en person från 4chan, som gjorde ett ganska vettigt inlägg som beskriver precis så som också jag tänker.

Citat:
Think about this. The guy rapes TWO different women in the same week in different towns while on a busy business trip? In Sweden, where you can literally get laid by tripping on a bitch? This is laughable, especially since the guy is probably gay. Noe would be a great time to come out of the closet, if he is.

If any of you have ever been in a business trip, you know that rape is the last thing on your mind. Sex, maybe, but you're way too out of your comfort zone to so something like that. Plus, the guy doesn't seem to have the most violent personality. Just look at his interviews.

The big question is whether this is a setup or just two lying bitches. However, since it would be a FUCKING HUGE coincidence that two women would make the same lie about the same guy in the span of a week, and since the precence of two accusers seems to confirm guilt in the eyes of most people, a centrally organizes conspiracy actually passes the muster of occhams razor more than any other theory, including the one that he actually raped the girls.
Citera
2010-08-21, 14:28
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Att tro att detta är en konspiration är löjligt, alldeles för många inblandade, skulle aldrig fungera.

Dumt argument, då skulle inte konspirationer finnas alls.

Det är ju bara två personer som behöver vara inblandade - de två kvinnorna. Eller en enda polis, eftersom kvinnorna inte ens är namngivna ännu.

Att poliser tidigare fått "belöningar" för sitt polisarbete i form av välbetalda jobb på privata organisationer har vi sett när det gäller piratebay -rättegången. (http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...ig_1164721.svd)
Citera
2010-08-21, 14:29
Medlem
StarSuckers avatar
Om CIA har försökt konspirerat ihop mord på ledare runt om världen och gett support till rebeller osv så tror jag att en våldtäktshistoria är helt klart inom deras "kompetensområde" och därför inte helt otroligt att det är något som de ligger bakom.
Att förneka det, är löjligt.
Citera
2010-08-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwand
http://www.expressen.se/Nyheter/1.21...n-for-valdtakt

"Wikileaks grundare Julian Assange söks av svensk polis.
Han är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt i Stockholm" - Expressen

Nu är frågan bara om CIA ligger bakom eller om han är en skitstövel.
Om det är CIA eller inte vet jag inte. Iaf inte via polisen, vettefan om de skulle lyckas trycka på något.

Jag tror ju inte att han har våldtagit någon här, möjligen att han har träffat någon dam som har sett sig som våldtagen.

Fast mer troligt är väl att det är arrangerat, typ "gå och ligg med honom och anmäl honom sedan så får du $$$"

Fast "sannolika skäl"? Så kanske ändå. Hittade de 15000 hemligstämplade handlingar i fittan på tösen eller?
Citera
2010-08-21, 14:30
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonee2k
Citerar en person från 4chan, som gjorde ett ganska vettigt inlägg som beskriver precis så som också jag tänker.

Jo visst.. men! damerna jobbar tydligen inom samma organisation och kan således båda haft kontakt med honom under veckan. Om detta är en organisation som jobbat med wikileaks under veckan så.. T.ex PP eller vilka det du kan ha varit.
Citera
2010-08-21, 14:30
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Borde inte deras namn stå i polisanmälan? Verkar ju konstigt om man kan upprätta anmälan om våldtäkt på ett anonymt, okänt offer.
Det där är faktiskt en intressant reflektion, eftersom brottet hamnar under allmänt åtal så är ju polisen tvungen att upprätta en anmälan men utan målsäganden så kommer ju antagligen brottet att skrivas av, så nu är det upp till bevis för dessa två flickor, vågar de stå för sin sak eller har de gett "attention whores" ett ansikte?
Citera
2010-08-21, 14:31
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Jo visst.. men! damerna jobbar tydligen inom samma organisation och kan således båda haft kontakt med honom under veckan.

Expressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in