Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2017-12-25, 10:25
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Du skrev att det hade släppts sådana "försäkringsfiler", men det verkar alltså vara en falsk uppgift. Försäkringsfiler är alltså krypterade filer som släpps från en pålitlig källa innan det kanske händer något, och som sen kan låsas upp med en nyckel som släpps efteråt ifall det blir omöjligt att kommunicera säkert efteråt.

Här är ett exempel från 2016 på hur Wikileaks har använt detta. Om en koordinerad attack hade slagit ut Assange och andra kända Wikileaks-medarbetare, och tagit kontrollen över Wikileaks webb och twitter, så hade ändå någon annan kunna skriva nyckeln till den stora krypterade filer från vilken adress som helst, och alla de som hade sparat försäkringsfilen hade kunnat låsa upp den och veta vad avsändaren var. Det fungerar både som en försäkring om något stort händer, och också som en varning: "Ni kan inte tysta oss, för försöker ni så kommer detta material ut". Ingenting som släpps från nya adresser efter en sådan större händelse är förstås trovärdigt.

Det du visar i din länk har inget med försäkringsfiler att göra alls, och visar replik på twitter från ett av de mer framgångsrika Assange-bluff-kontona. (Framgångsrikt som i att det har lurat många.) Har du också lurats?

Tilläggas bör att så fort dessa fler behöver släppas så har syftet med dem misslyckats. "Försäkringen" skall ju ses som någon digital form av terrorbalans som förhindrar att motståndaren tar till vissa grepp, och om motståndaren inte bryr sig om denna försäkring har den ingen effekt.

Angående nedstängandet av kontot så har vi detta tweet:

Citat:
Mr. Feathers sends his regards, J Ass. :-)
https://twitter.com/counterchekist/s...53259421032449
Citera
2017-12-25, 10:55
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vad hände med hans twitter? https://twitter.com/julianassange

En julklapp? Då han sedan flera år tillbaka i första hand använt wikileaks och twitter-kontot för personliga syften kring sexualbrottshärvan, så är det inte så konstigt om han till slut stängs av. Inte för att jag vet på vilka grunder men rimligt är det hur som helst. Kvinnorna är helt maktlösa i sammanhanget. De har en rättsapparat som inte kan verka pga bananrepublikens asyl och ovanpå detta har JA använt sitt kändisskap och twitter för att sprida desinformation om fallet. Hoppas kontot förblir avstängt.
Citera
2017-12-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
En julklapp? Då han sedan flera år tillbaka i första hand använt wikileaks och twitter-kontot för personliga syften kring sexualbrottshärvan, så är det inte så konstigt om han till slut stängs av. Inte för att jag vet på vilka grunder men rimligt är det hur som helst. Kvinnorna är helt maktlösa i sammanhanget. De har en rättsapparat som inte kan verka pga bananrepublikens asyl och ovanpå detta har JA använt sitt kändisskap och twitter för att sprida desinformation om fallet. Hoppas kontot förblir avstängt.

"i första hand använt wikileaks..."

Aaaha aaha aha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hah aahaah... * kippar efter andan *

Det som är så obetalbart komiskt att observera är hur de två distinkta typerna av Assange-hatare motarbetar varandra och förstör varandras narrativ.

De svartsjuka och avundsjuka hatarna, de emotionellt styrda och sexuellt frustrerade hatarna, som plågas av att kvinnor dras till Assange - vill hela tiden beskriva Assange som betydelselös och irrelevant, som att han ”ruttnar” på en ombyggd damtoalett. Dessa hatare vill förmedla bilden av att ingen är intresserad av Assange eller av Wikileaks. Till denna kategori av emotionellt frustrerade hatare hör ett visst anonymt troll i denna tråd.

De korrupta hatarna däremot vill beskriva Assange som ett verkligt hot. De korrupta hatarna är maktmänniskor som är rädda för Assange. De är rädda för hans inflytande och för vad Wikileaks kan komma att avslöja. De korrupta hatarna är ofta personer anknutna till Clintons maktsfär, till CIA och den amerikanska deep state. De beskriver Assange som en ”enemy combatant”, som en ”cyber terrorist”, som en av de farligaste människorna på jorden. De beskriver Wikileaks som "the big prize" för FBI, som en ”hostile intelligence service”. Hillary Clinton själv menar i princip att Julian Assange var en avgörande orsak till att hon förlorade det amerikanska presidentvalet.

Man kan bara ställa sig vid sidlinjen och försöka hålla sig för garv när dessa två hatare förgör varandras argument...
Senast redigerad av Gugge-B 2017-12-25 kl. 11:45.
Citera
2017-12-25, 11:16
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Alltså på riktigt. Såna här straffsparkar är ju så svåra att motstå.

Avdelningen" jag vet ingenting om rättsfallet Julian Assange men yttrar mig ändå"

Du skriver "Inte för att jag vet på vilka grunder men rimligt är det hur som helst. "

Alla vi runt det tidiga juldagsbordet skrattar fortfarande efter en timme åt dina analyser och ditt sätt att komma fram till hur verkligheten ser ut.
Citera
2017-12-25, 12:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tilläggas bör att så fort dessa fler behöver släppas så har syftet med dem misslyckats. "Försäkringen" skall ju ses som någon digital form av terrorbalans som förhindrar att motståndaren tar till vissa grepp, och om motståndaren inte bryr sig om denna försäkring har den ingen effekt.

Angående nedstängandet av kontot så har vi detta tweet:

https://twitter.com/counterchekist/s...53259421032449
Det är en fin julklapp. Undrar om det är mer på gång. Equador har nog tröttnat på den lilla ormen. Hinner han springa ryska ambassaden innan han får en kula i sig?
Citera
2017-12-25, 13:22
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Alltså på riktigt. Såna här straffsparkar är ju så svåra att motstå.

Avdelningen" jag vet ingenting om rättsfallet Julian Assange men yttrar mig ändå"

Du skriver "Inte för att jag vet på vilka grunder men rimligt är det hur som helst. "

Alla vi runt det tidiga juldagsbordet skrattar fortfarande efter en timme åt dina analyser och ditt sätt att komma fram till hur verkligheten ser ut.

Vet du på vilka grunder kontot har avslutats, stängts av eller vad som nu har hänt? Om det är någon annan eller JA själv? Då kan du gärna få upplysa mig om detta, tills vidare är det helt relevant att skriva "jag vet inte på vilka grunder" för det är det enda sakliga innan man vet svaret.
Citera
2017-12-25, 13:25
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
"i första hand använt wikileaks..."

Aaaha aaha aha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hah aahaah... * kippar efter andan *

Det som är så obetalbart komiskt att observera är hur de två distinkta typerna av Assange-hatare motarbetar varandra och förstör varandras narrativ.

De svartsjuka och avundsjuka hatarna, de emotionellt styrda och sexuellt frustrerade hatarna, som plågas av att kvinnor dras till Assange - vill hela tiden beskriva Assange som betydelselös och irrelevant, som att han ”ruttnar” på en ombyggd damtoalett. Dessa hatare vill förmedla bilden av att ingen är intresserad av Assange eller av Wikileaks. Till denna kategori av emotionellt frustrerade hatare hör ett visst anonymt troll i denna tråd.

De korrupta hatarna däremot vill beskriva Assange som ett verkligt hot. De korrupta hatarna är maktmänniskor som är rädda för Assange. De är rädda för hans inflytande och för vad Wikileaks kan komma att avslöja. De korrupta hatarna är ofta personer anknutna till Clintons maktsfär, till CIA och den amerikanska deep state. De beskriver Assange som en ”enemy combatant”, som en ”cyber terrorist”, som en av de farligaste människorna på jorden. De beskriver Wikileaks som "the big prize" för FBI, som en ”hostile intelligence service”. Hillary Clinton själv menar i princip att Julian Assange var en avgörande orsak till att hon förlorade det amerikanska presidentvalet.

Man kan bara ställa sig vid sidlinjen och försöka hålla sig för garv när dessa två hatare förgör varandras argument...

Varför tror du att alla som inte är förälskade i allt JA gör och säger är hatare? Jag hatar honom inte det allra minsta. Men jag är oerhört upprörd av hur han tillsammans med kumpanen Ecuador lyckats sätta käppar i hjulet för svenskt rättsväsende när det gäller förundersökning och ev. åtal/rättegång om sexualbrott. Kvinnorna har drabbats extremt hårt av något som inte borde kunna vara lagligt. Det är ett flagrant missbruk av asylrätten och på sikt riskerar detta att urholka asylsystemet om bananrepubliker använder asylrätten på ett så skogstokigt sätt. Sen tycker jag synd om JA samtidigt för hur hans episkt stora otur i tänkandet - skogstokiga beslut - drabbar honom själv.
Citera
2017-12-25, 13:40
Medlem
Anonymares avatar
Givet historiken så kan det där med att man inte kommer åt hans twitterkonto vara en del i propagandakampanjen han tillämpar. När sådant händer så sätter foliehattarna igång med diverse spekulationer och internet fylls av "nyheter" på det temat. Ett verktyg för att hålla intresset uppe för hans person när han egentligen inte längre har något intressant att komma med längre utöver det han spelar ut kring hans personliga situation.

Min gissning är att det hela är iscensatt av JA. Om det inte är iscensatt så är tystnaden kring det hela (JA kan givetvis få ut kommentarer på många olika sätt om han vill) iscensatt för att trigga foliehattarna.
Citera
2017-12-25, 13:49
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är en fin julklapp. Undrar om det är mer på gång. Equador har nog tröttnat på den lilla ormen. Hinner han springa ryska ambassaden innan han får en kula i sig?

En kula lär inte vara aktuellt. Om någon skulle vilja sätta honom ur spel så är det väl enklast att bara se tiden an, JA själv gör ju redan jobbet tillsammans med Ecuador i och med den s.k. asylen.
Citera
2017-12-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Du skrev att det hade släppts sådana "försäkringsfiler", men det verkar alltså vara en falsk uppgift. Försäkringsfiler är alltså krypterade filer som släpps från en pålitlig källa innan det kanske händer något, och som sen kan låsas upp med en nyckel som släpps efteråt ifall det blir omöjligt att kommunicera säkert efteråt.

Här är ett exempel från 2016 på hur Wikileaks har använt detta. Om en koordinerad attack hade slagit ut Assange och andra kända Wikileaks-medarbetare, och tagit kontrollen över Wikileaks webb och twitter, så hade ändå någon annan kunna skriva nyckeln till den stora krypterade filer från vilken adress som helst, och alla de som hade sparat försäkringsfilen hade kunnat låsa upp den och veta vad avsändaren var. Det fungerar både som en försäkring om något stort händer, och också som en varning: "Ni kan inte tysta oss, för försöker ni så kommer detta material ut". Ingenting som släpps från nya adresser efter en sådan större händelse är förstås trovärdigt.

Det du visar i din länk har inget med försäkringsfiler att göra alls, och visar replik på twitter från ett av de mer framgångsrika Assange-bluff-kontona. (Framgångsrikt som i att det har lurat många.) Har du också lurats?

wikileaks-insurance-20120222.tar.bz2.aes på 65gb finns tillgänglig.
Citera
2017-12-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
wikileaks-insurance-20120222.tar.bz2.aes på 65gb finns tillgänglig.

Du skrev "insurance files released" som om det något aktuellt. Jag bad om källa till det och du länkade till bluffmeddelanden och fejkkonton. Jag förklarade vad det handlar om överhuvudtaget eftersom det kanske behövdes och gav ett exempel från 2016. Då svarar du nu med att ge ett exempel från 2012?!

OK, jag behöver definitivt inte vara orolig för att jag hade missat något sådant. Men det är intressant vad fejkkontona som försöker lura i folk att de är Assange vill att folk ska tro att han skriver.
Citera
2017-12-25, 15:12
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Vet du på vilka grunder kontot har avslutats, stängts av eller vad som nu har hänt? Om det är någon annan eller JA själv? Då kan du gärna få upplysa mig om detta, tills vidare är det helt relevant att skriva "jag vet inte på vilka grunder" för det är det enda sakliga innan man vet svaret.

OK. Jag kan förstå att du försöker slingra dig ur det pinsamma konstaterandet att du inte har en aning om på vilka grunder JAs Twitterkonto slutat fungera, men att du ändå tyckte att det var rimligt att så skedde. Och därför utelämnade du halva meningen.

Hela meningen löd" Inte för att jag vet på vilka grunder men rimligt är det hur som helst."

Det säger det mesta om dig som person. Du är färgad, okunnig och förljugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in