2010-08-21, 16:58
Medlem
Tja!

Röker dagligen cannabis för att kunna slappna av lättare. Har dock börjat se över utbudet av de lagliga rökmixarna, då flera utav mina vänner nu har börjat att åka fast. Kan någon berätta skillnaden mellan marijuana och spice nordics produkter? Har aldrig testat nån utav deras produkter.

Hur skiljer sig smaken?
Hur påverkar produkterna kroppen? Jag menar, marijuana är i vissa avseenden bra för kroppen.
Hur lång effekt?
Citera
2010-08-21, 17:01
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heychug
Tja!

Röker dagligen cannabis för att kunna slappna av lättare. Har dock börjat se över utbudet av de lagliga rökmixarna, då flera utav mina vänner nu har börjat att åka fast. Kan någon berätta skillnaden mellan marijuana och spice nordics produkter? Har aldrig testat nån utav deras produkter.

Hur skiljer sig smaken?
Hur påverkar produkterna kroppen? Jag menar, marijuana är i vissa avseenden bra för kroppen.
Hur lång effekt?

Förvisso flera år sedan men Spice Gold smakar prytt och ger en känsla som påminner om ett nikotinrus, alltså inte värt 350kr/påse eller vad det nu kostade.

Dessutom så är marijuana inte speciellt bra för din kropp. Allting du röker bildar otrevliga ämnen som inte hör hemma i lungorna. Knarka gärna men intala dig inte att ditt knark är något det inte är.
Citera
2010-08-21, 17:09
Medlem
TheOmnipotents avatar
Har själv aldrig testat någon av deras produkter, men har läst en del om dem. Funderar själv på att pröva pga lättillgängligheten och den uteblivna risken att torska.

Smaken tror jag är väldigt varierande från rökmix till rökmix, de innehåller ju någon växt utan psykoaktiva egenskaper + tillsatta kemikalier (JWH-xxx, CP-xxxxx, syntetiska cannabinoider). Så det beror på vilken växt som använts.

Hur det påverkar kroppen är långt ifrån helt fastställt än, de flesta av produkterna finns ju bara ett par månader så forskningen på dem är begränsad. Det verkar dock som att de flesta inte upplever några allvarliga bieffekter vid måttligt användande, dagligt vet jag dock inte, kanske inte riktigt lika bra... Att det skulle vara bra för kroppen på samma sätt som riktig cannabis vet jag inte. Om de positiva effekterna från cannabis kommer direkt från hjärnans påverkan av cannabinoiderna i cannabiset, så är det väl inte omöjligt att de syntetiska cannabinoiderna har liknande effekter. Men det är nog inte nyttigare än cannabis i alla fall...

Ruslängden varierar, på de som finns hos Spice nordic är den, vad jag vet, väldigt kort hos de flesta produkter jämfört med riktig cannabis. Original-Spice hade dock längre ruslängd än vanligt cannabis, men den säljs ju inte längre så det spelar ingen roll. WWW verkar vara den rökmix som de flesta uppfattar som bäst hos Spice nordic, och den tror jag håller i sig i runt 30 min.
Citera
2010-08-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Förvisso flera år sedan men Spice Gold smakar prytt och ger en känsla som påminner om ett nikotinrus, alltså inte värt 350kr/påse eller vad det nu kostade.

Dessutom så är marijuana inte speciellt bra för din kropp. Allting du röker bildar otrevliga ämnen som inte hör hemma i lungorna. Knarka gärna men intala dig inte att ditt knark är något det inte är.

Det som händer rent fysiskt är att din lungkapacitet sänks och risken för bronkit ökar. Kontra de cancertumörhämmande egenskaper som cannabinoider medför. Likväl de alternativa röklösa intagsmetoder som finns.
Citera
2010-08-21, 19:14
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligarbetare
Det som händer rent fysiskt är att din lungkapacitet sänks och risken för bronkit ökar. Kontra de cancertumörhämmande egenskaper som cannabinoider medför. Likväl de alternativa röklösa intagsmetoder som finns.
Just precis, det är lite skoj att cannabinoiderna har cancertumörhämmande egenskaper, precis som om det är gjort för att rökas...

Och som du skrev, vill man inte röka det så kan man käka det, eller köra med vapo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in