2016-02-11, 14:41
"Jag har en tid haft tillgång till hela den svenska förundersökningen om Julian Assanges påstådda sexbrott. Har varit tveksam till om vi skulle publicera den eller inte. Inte för att den är sekretessbelagd. Det finns ofta anledning för oss på Para§raf att låta publicera dokument som makthavare av olika slag vill dölja.

Utan för att den avhandlar intima sexuella detaljer. Och att de två kvinnorna som anmält Assange därmed i viss mån blir uthängda. Men det smutsiga spel som nu pågått månad efter månad gör att vi ändå publicerar den.

Nu tror jag inte en sekund att de här kvinnorna ingår i någon konspiration mot Assange. Men man må vara oerhört naiv om man inte inser att olika krafter har utnyttjat situationen – och därmed dessa kvinnor.

Jag har bett fyra erfarna domstolsjurister att läsa förundersökningen och bedöma om de kan se någon grund för åtal. Ingen av dem är advokat. En kunde möjligen tänka sig ett åtal för ofredande, men var tveksam till om det skulle hålla. De andra tre var samstämmiga i att det hela borde läggas ned. Alltså samma sak som den högt respekterade chefsåklagaren Eva Finné kom fram till när fallet hamnade på hennes bord."

https://www.magasinetparagraf.se/nyh...eende-assange/
Citera
2016-02-11, 15:06
Medlem
Parallaxs avatar
Vet faktiskt inte vem jag föraktar mest. Team Ardin/Wilén eller aset Assange.

Kanske kunde alla tre låsas in i samma rum i 20-30 år?
Citera
2016-09-07, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Vet faktiskt inte vem jag föraktar mest. Team Ardin/Wilén eller aset Assange.

Kanske kunde alla tre låsas in i samma rum i 20-30 år?

Är du mongoloid eller? Vad fan menar du ens med det?
Citera
2016-09-15, 10:02
Medlem
Mohaves avatar
Uppdrag Granskning gjorde ett reportage om detta nyligen. Julian Assange ställde upp för intervju. Anna Ardin gjorde det inte. Åklagaren Marianne Ny gjorde det motvilligt.

Fritz-Mazetti-tanten ställde förstås upp. Och körde sina vanliga floskler.

Åklagare Marianne Ny skämdes för vad hon gjort (nekat till att genomföra förhör i London i många år). Hon har begått tjänstefel och bör entledigas.

Anna Ardin - denna slampa som la upp sig och sedan blev sur för att hennes lover hade andra tjejer - bör be om ursäkt.

Anna Ardin - denna svekfulla kvinna - har rimligtvis ingen framtid inom politiken. Vem vill ta i henne med tång?
Citera
2016-09-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
"Jag har en tid haft tillgång till hela den svenska förundersökningen om Julian Assanges påstådda sexbrott. Har varit tveksam till om vi skulle publicera den eller inte. Inte för att den är sekretessbelagd. Det finns ofta anledning för oss på Para§raf att låta publicera dokument som makthavare av olika slag vill dölja.

Utan för att den avhandlar intima sexuella detaljer. Och att de två kvinnorna som anmält Assange därmed i viss mån blir uthängda. Men det smutsiga spel som nu pågått månad efter månad gör att vi ändå publicerar den.

Nu tror jag inte en sekund att de här kvinnorna ingår i någon konspiration mot Assange. Men man må vara oerhört naiv om man inte inser att olika krafter har utnyttjat situationen – och därmed dessa kvinnor.

Jag har bett fyra erfarna domstolsjurister att läsa förundersökningen och bedöma om de kan se någon grund för åtal. Ingen av dem är advokat. En kunde möjligen tänka sig ett åtal för ofredande, men var tveksam till om det skulle hålla. De andra tre var samstämmiga i att det hela borde läggas ned. Alltså samma sak som den högt respekterade chefsåklagaren Eva Finné kom fram till när fallet hamnade på hennes bord."

https://www.magasinetparagraf.se/nyh...eende-assange/

Men för helvete finns det ingen med stake nog att ta tag i detta och lägga ner det? Anna FUCKING Ardin vilken djävla slampa!!!
Citera
2017-09-16, 14:23
Medlem
Har just haft en mejlkonversation med Anna Ardin och hon var klart resonabel och
tog till sig mina argument ...
Citera
2017-09-16, 15:20
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Har just haft en mejlkonversation med Anna Ardin och hon var klart resonabel och
tog till sig mina argument ...

Jaha. Och dina argument som den resonabla vänsterextremistiska muslimvänninnan tog till sig var?
Citera
2017-09-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jaha. Och dina argument som den resonabla vänsterextremistiska muslimvänninnan tog till sig var?

Hon studerar till diakon på 75 % och är därför begränsat tillgänglig. Ut i världen och
hjälpa andra människor. Ingenting för dig skulle jag tro.
Citera
2017-09-17, 15:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Hon studerar till diakon på 75 % och är därför begränsat tillgänglig. Ut i världen och
hjälpa andra människor. Ingenting för dig skulle jag tro.

Diakon alltså. Man får hoppas då att hon till fullo tycker sina anklagelser var rätt och de faktiskt också var det. Annars kommer Gud inte henne vara nådig efter att förstört en annan människas liv.
Citera
2017-11-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men för helvete finns det ingen med stake nog att ta tag i detta och lägga ner det? Anna FUCKING Ardin vilken djävla slampa!!!

Ett av de främsta argumenten för att kvinnlig rösträtt var det största misstaget någonsin stavas Anna "pissludret" Ardin.
Citera
2018-01-02, 12:53
Medlem
https://annaardin.wordpress.com/2018...k-en-ny-chans/

Hon verkar god. Men det nya året skall ju vara just gott.

"Något helt fantastiskt hände. Något jag skulle säga var mycket osannolikt skulle hända: Matte kom ombord igen! Någon gav mig en ny chans. Matte fick en 20-lapp.

Vid Skärmarbrink fick Vali 50 spänn, för idag och de kommande 24 gångerna jag räknar med att träffa henne nu i januari."
Citera
2019-04-07, 08:25
Medlem
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...var-kristendom

Citat:
Vi ser en mycket farlig utveckling där definitionen på vad det innebär att vara ”kristen” är på väg att tas över av ett alltmer främlingsfientligt språkbruk. Vi som kristna måste bjuda motstånd mot dem som vill lägga beslag på vår tro för politiska ändamål som ligger långt från trons eget budskap om medmänsklighet och solidaritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in