Citat:
Ursprungligen postat av
expotus
Men snälla idiot. Pressmeddelande som ingen av TV4 flesta tittare överhuvudtaget kan läsa. Du tror naturligtvis att han har fri tillgång till TV4 från sin cell som också naturligtvis översätts till Aussie-engelska i direktsändning. Är du bara dum eller förstår du inte bättre?
Kalla fakta hade nog klappat händerna om han tackat ja till att ställa upp i programmet är jag helt övertygad om!
Citat:
Ursprungligen postat av
UlphSvenson
Nu var det längesen, men visst blev han förhörd och "free to go" först, sen när han väl rest kom någon form av anhållan ändå + hotet om att ev bli utlämnad till USA - eller snarare att ingen kunde garantera att det INTE skulle hända?
Utan att ta ställning i skyldig/oskyldig även om jag har en uppfattning, så var det alltid helt sjukt att svensk åklagare vägrade att ta en timmes flyg för att göra förhöret där istället, något som sker rutinmässigt annars. Ungefär samtidigt var det väl ett par irländare som slagits på finlandsfärjan, då gick det hur bra som helst.
Men i alla fall, oavsett hur osannolikt, hade jag ALDRIG tagit risken att hamna i amerikanskt terrorfängelse. 1% risk hade varit för stort med tanke på hur försvunna fångar tydligen behandlas och gissa om han hade försvunnit.
Jag har inte mycket till åsikt direkt jag heller. Jag är inte extremt påläst, och jag har heller aldrig intresserat mig för det här kraftigt urspårade rättsfallet som tagit hysteriska proportioner. MEN av principskäl har jag svårt att tycka att människan J A skulle ha rätt till någon juridisk särbehandling. Det är egentligen vad jag kokar ned det till.
Kan hålla med dig, men det förändrar inte att åklagaren nu inte gjorde det och jag ser ändå inte nån anledning till att det ska ge honom rätt till specialbehandling. Bäst av allt nu är att gå-vidare känner jag. Men ja, såhär i backspegeln kanske åklagaren kunde gjort sig det besväret iofs ja. Men men..
Får bilden av J A som som ganska knepig och speciell människa. Svårt att känna sympatier för honom faktiskt. Jag tvivlar inte på kvinnorna som pekat ut honom som en osympatisk snuskpelle för att uttrycka det milt. Sen ska det kanske inte leda till ett urspårat rättsfall i åratal. Men det är han inte helt oskyldig själv till.