2021-01-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
så här började assanges kväll
ett avtal med PP- Falkvinge
https://rixstep.com/1/20100817,00,00
Sen gick de på kräftskiva
https://rixstep.com/1/1/20120828,00,01

Anna till vänster

Hela den här löjliga dokumentären är inget annat än en whitewash. Tragiskt att se hur lågt TV4 sjunker genom att visa den där skiten.
Citera
2021-01-19, 20:02
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Men snälla idiot. Pressmeddelande som ingen av TV4 flesta tittare överhuvudtaget kan läsa. Du tror naturligtvis att han har fri tillgång till TV4 från sin cell som också naturligtvis översätts till Aussie-engelska i direktsändning. Är du bara dum eller förstår du inte bättre?

Kalla fakta hade nog klappat händerna om han tackat ja till att ställa upp i programmet är jag helt övertygad om!

Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Nu var det längesen, men visst blev han förhörd och "free to go" först, sen när han väl rest kom någon form av anhållan ändå + hotet om att ev bli utlämnad till USA - eller snarare att ingen kunde garantera att det INTE skulle hända?

Utan att ta ställning i skyldig/oskyldig även om jag har en uppfattning, så var det alltid helt sjukt att svensk åklagare vägrade att ta en timmes flyg för att göra förhöret där istället, något som sker rutinmässigt annars. Ungefär samtidigt var det väl ett par irländare som slagits på finlandsfärjan, då gick det hur bra som helst.

Men i alla fall, oavsett hur osannolikt, hade jag ALDRIG tagit risken att hamna i amerikanskt terrorfängelse. 1% risk hade varit för stort med tanke på hur försvunna fångar tydligen behandlas och gissa om han hade försvunnit.

Jag har inte mycket till åsikt direkt jag heller. Jag är inte extremt påläst, och jag har heller aldrig intresserat mig för det här kraftigt urspårade rättsfallet som tagit hysteriska proportioner. MEN av principskäl har jag svårt att tycka att människan J A skulle ha rätt till någon juridisk särbehandling. Det är egentligen vad jag kokar ned det till.

Kan hålla med dig, men det förändrar inte att åklagaren nu inte gjorde det och jag ser ändå inte nån anledning till att det ska ge honom rätt till specialbehandling. Bäst av allt nu är att gå-vidare känner jag. Men ja, såhär i backspegeln kanske åklagaren kunde gjort sig det besväret iofs ja. Men men..

Får bilden av J A som som ganska knepig och speciell människa. Svårt att känna sympatier för honom faktiskt. Jag tvivlar inte på kvinnorna som pekat ut honom som en osympatisk snuskpelle för att uttrycka det milt. Sen ska det kanske inte leda till ett urspårat rättsfall i åratal. Men det är han inte helt oskyldig själv till.
Senast redigerad av Macke85 2021-01-19 kl. 20:10.
Citera
2021-01-19, 20:04
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja kristen får hoppas hon har det på sin rätta angående "Du skall inte vittna falskt mot din nästa.". Eller detta med kristen kanske inte är så viktigt som att vara partipolitisk kristen. Mest kanske bara en bra väg att få fina uppdrag.

Nu med bok, talkshow och allt ska hon alltså göra kosing på detta också. Inte heller det så särskilt kristet.

Jag kan överhuvudtaget inte hitta något som påminner om kristendom i hennes framtoning, livsstil eller intressen. Andlighet är inte ett ord som osökt kommer på tungan när man tänker på henne.

Bedrövligt också med sexualmoralen bland svenska kristna. Nu idag förvånar ingenting men för 10 år sen trodde jag att rötan inte hade hunnit gå så djupt.
Citera
2021-01-19, 20:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Ardin var inte diakon då detta hände.
Anna har fått tillräckligt med skit så det räcker nu!!!

Har hon lidit eller?! Fina uppdrag fint jobb. I i frihet. Vad har Assange gjort? Suttit inspärrad i 10 år och stor del av världen tror att han är en våldtäktsman medan inte många ens vet vem denna Ardin är. För hon har varit skyddad av media. Fortsatt det alltså, för inga kritiska frågor alls ställs till henne "offret".
Citera
2021-01-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag tvivlar inte på kvinnorna som pekat ut honom som en osympatisk snuskpelle för att uttrycka det milt. Sen ska det kanske inte leda till ett urspårat rättsfall i åratal. Men det är han inte helt oskyldig själv till.

De kallar inte honom för snuskpelle utan VÅLDTÄKTSMAN. Han är helt oskyldig till att åklagaren tog 7 år på sig att lägga ner fallet. Han välkomnade t.o.m åklagaren till London. De åkte till London efter 6 års väntan. Hela den här cirkusen är S och Marianne Ny skyldiga till.

Vem som hade hållhake på Marianne Ny så att hon kunde förhala hela saken vore däremot intressant att få reda på.
Citera
2021-01-19, 20:24
Medlem
Citat:
De kallar inte honom för snuskpelle utan VÅLDTÄKTSMAN. Han är helt oskyldig till att åklagaren tog 7 år på sig att lägga ner fallet. Han välkomnade t.o.m åklagaren till London. De åkte till London efter 6 års väntan. Hela den här cirkusen är S och Marianne Ny skyldiga till.

Vem som hade hållhake på Marianne Ny så att hon kunde förhala hela saken vore däremot intressant att få reda på.

Marianne Ny tillhör åklagarväsendets B-lag, kanske t o m C-lag. En nyttig idiot som gör vad hon blir tillsagd men är i alla fall smart nog att inse att hennes mediokra karriär hänger på det.
Citera
2021-01-19, 20:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har hon lidit eller?! Fina uppdrag fint jobb. I i frihet. Vad har Assange gjort? Suttit inspärrad i 10 år och stor del av världen tror att han är en våldtäktsman medan inte många ens vet vem denna Ardin är. För hon har varit skyddad av media. Fortsatt det alltså, för inga kritiska frågor alls ställs till henne "offret".

Var Assange på den ambassaden bara p.g.a. detta fall? Eller var det för att inte bli utlämnad till USA direkt av UK?
Citera
2021-01-19, 20:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vad kom de fram till när de var i London?
Citera
2021-01-19, 20:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var Assange på den ambassaden bara p.g.a. detta fall? Eller var det för att inte bli utlämnad till USA direkt av UK?

Ja om du inte läst på. USA har gjort nada så här långt. Det var europeisk arrestorder pga dessa anklagelser som satte honom på ambassaden. Sedan har det ju velat fram och tillbaka. Men Ardin om hon nu vet att hon ljög kommer nog få det svårt att komma till himmeln sett till det som hon i så fall utsatt en oskyldig för. Men det vet hon ju bara själv och eftersom det aldrig kommer bli rättegång enbart hon själv och Assange.
Citera
2021-01-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Ardin var inte diakon då detta hände.
Anna har fått tillräckligt med skit så det räcker nu!!!
Jag skrev inget om att hon var diakon när den anala olyckshändelsen (?) begav sig. Har skiten, som du menar räcker nu, något att göra med den högst eventuella anala olyckshändelsen?
Citera
2021-01-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad kom de fram till när de var i London?

Första gången ingenting, andra gången lades fallet ner. Video-förhör hade naturligtvis gått att genomföra hela tiden.
Citera
2021-01-19, 20:55
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
IS Ardin är verkligen störd

https://nyheteridag.se/socialdemokra...iks-terrordad/

Påstår att nazister och Sverigedemokrater "firar" årsdagen för Breiviks dåd - får skarp kritik och svarar då så här:

"Det var dumt av mig att skriva svepande sådär bara för att vissa av er spelar datorspel där ni skjuter barn på Utøya och skrattar."

Hur fan är människan funtad? Det låter ju som en 8-åring. Blev nyfiken på henne efter hennes märkliga framträdande som visades på TV4 idag där hon skulle berätta om "våldtäkten". Tyckte hon såg väldigt otrovärdig ut. Hon låtsades börja gråta innan hon kom in på några detaljer och det var ganska uppenbart fejkade tårar. Tyckte det var lite pinsamt att se. Var inte insatt i vem hon var sen innan men det jag läst i tråden förvånar inte direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in