2010-08-23, 00:08
Medlem
co3ras avatar
Tjenare, tänkte bara försöka få en sak jag funderat på ett tag utred...
Såg för länge sedan en reklam med tre där man ser deras bil, en folkabuss... Den har i videorna den är med Regnr. HBP622, av anledning att just HBP råkar vara mina initialer så fick jag för mig att kolla upp den via Trafikverket/transportstyrelsens SMS-tjänst. Då får jag fram detta om bilen:
HBP622,PB,NISSAN ALMERA,GRÖN,1997,ITRAFIK,011025,(ÄGARENSNAMN OCH STAD).

Nu till min fundering, Varför använder de ett regnr som är i bruk idag? Och varför isf inte ett mer passande som TRE333 eller bara en specialskylt med typ JACK på lr ngt..

Bild med regnr på bilen

Någon som skulle kunna förklara varför de skulle ta ett regnr som redan används?

De visar även nu en reklam där man ser Regnummret, går på MTV och visas stup i kvarten...
Så de är ju inget nummer de bara använt någon gång heller...
Senast redigerad av co3ra 2010-08-23 kl. 00:16.
Citera
2010-08-23, 02:19
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av co3ra
Tjenare, tänkte bara försöka få en sak jag funderat på ett tag utred...
Såg för länge sedan en reklam med tre där man ser deras bil, en folkabuss... Den har i videorna den är med Regnr. HBP622, av anledning att just HBP råkar vara mina initialer så fick jag för mig att kolla upp den via Trafikverket/transportstyrelsens SMS-tjänst. Då får jag fram detta om bilen:
HBP622,PB,NISSAN ALMERA,GRÖN,1997,ITRAFIK,011025,(ÄGARENSNAMN OCH STAD).

Nu till min fundering, Varför använder de ett regnr som är i bruk idag? Och varför isf inte ett mer passande som TRE333 eller bara en specialskylt med typ JACK på lr ngt..

Bild med regnr på bilen

Någon som skulle kunna förklara varför de skulle ta ett regnr som redan används?

De visar även nu en reklam där man ser Regnummret, går på MTV och visas stup i kvarten...
Så de är ju inget nummer de bara använt någon gång heller...

De köpte väl en bil och satte på de fula klistermärkena = Bilen har ett reggnummer
Citera
2010-08-23, 02:27
Medlem
co3ras avatar
Regnr stämmer inte överens med bilen de har numret på...
Citera
2010-08-26, 17:43
Bannlyst
shit va rädd jag blev, min mamma har nästan exakt det reg.nret. om man byter plats på 2 bokstäver. usch
Citera
2010-08-26, 17:47
Medlem
brianmolkos avatar
de kanske köpte en skrotbil, de var för snåla för annat och deras kampanj med mer valfrihet för man kan välja på en sorts telefon som sprider ut samtalet till all din elektronik
Citera
2021-11-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackhammer
shit va rädd jag blev, min mamma har nästan exakt det reg.nret. om man byter plats på 2 bokstäver. usch

HAHHAA asg, vilket sammanträffande!
Citera
2024-06-01, 09:38
Medlem
VoktorDodkas avatar
Den nya tre-reklamen med ekonomiavdelningen och 5G är så träffande, snacka om att man känner sig blåst som fan om man väljer tre.
Citera
2024-06-03, 09:21
Medlem
Hur kan 3 välja en reklamskådis som påminner om en av vår tids mest hatade politiker, Annie Lööf? Man får ju rysningar varje gång ...
Citera
2024-06-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Hur kan 3 välja en reklamskådis som påminner om en av vår tids mest hatade politiker, Annie Lööf? Man får ju rysningar varje gång ...

Den tjejen är ju underbar! Man får ju lust att gå med i scouterna. https://youtu.be/KkDCLlUKR1k?si=ntpqC0RVNJV40fQO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in