2022-02-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Ett spel som mr gimmick lär ju kosta över 30 000 sek för bara kassetten
Sålde mitt kompletta i ok skick för 2-3000 för runt tio år sedan
Men ingen idé att gråta över spilld mjölk, min förtjänst var ändå flera hundra procent.
Citera
2023-09-14, 21:29
Medlem
Det Super Mario Bros 1, 8-bit, som jag köpte runt 1989 har en bugg där vissa mynt beter sig som stenar och går att stå på och krossa. Ex. i värld 4-1. Någon som hört talas om denna buggen tidigare? Försökte söka nu på google utan resultat.. Värt extra?
Citera
2023-09-15, 17:32
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusIX
Det Super Mario Bros 1, 8-bit, som jag köpte runt 1989 har en bugg där vissa mynt beter sig som stenar och går att stå på och krossa. Ex. i värld 4-1. Någon som hört talas om denna buggen tidigare? Försökte söka nu på google utan resultat.. Värt extra?

Nej det gör tyvärr ingen skillnad
Citera
2023-11-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusIX

Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Nej det gör tyvärr ingen skillnad

Det tror jag visst det kan göra, om det går att bevisa att buggen är ett programeringsfel som alltid funnits där och inte beror på tex skit på kontaktytorna. Sen är det ju inga miljarder vi pratar om, men dubbla priset åtminstone om du hittar rätt köpare.
Citera
2023-11-11, 00:02
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Det tror jag visst det kan göra, om det går att bevisa att buggen är ett programeringsfel som alltid funnits där och inte beror på tex skit på kontaktytorna. Sen är det ju inga miljarder vi pratar om, men dubbla priset åtminstone om du hittar rätt köpare.

test rengöra kontaktytorna så ska du se att det försvinner
Citera
2024-04-09, 20:29
Medlem
Funderar på att sälja mitt Nintendo 64 Zelda Special Value Pak.
Det är i VÄLDIGT bra skick, helt komplett med kartong, böcker och tillbehör.
Har till och med kvar inköpskvitto från december 1999, inköpt på NetOnNet.

Provspelade idag.

Se bilder på denna länk:
https://postimg.cc/gallery/7rfYqL5r

Vad tror ni att man kan få betalt på exempelvis Tradera?

Allt gott!
Citera
2024-04-14, 07:59
Medlem
Muppetys avatar
Hittade ett TV-spel från 1976 igår på loppis, ett JostyKit HF-344. Det verkar vara fyra versioner av Ping-Pong på det. Är osäker på om det fungerar, o om det överhuvudtaget går att köra på en modern TV? Men jag har sparat en liten tjock-TV som jag ska testa på. Står att det ska köras på kanal 7-12 VHF, hur fixar man det?

Samt, finns det något värde i spelet?
Citera
2024-04-14, 10:55
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Hittade ett TV-spel från 1976 igår på loppis, ett JostyKit HF-344. Det verkar vara fyra versioner av Ping-Pong på det. Är osäker på om det fungerar, o om det överhuvudtaget går att köra på en modern TV? Men jag har sparat en liten tjock-TV som jag ska testa på. Står att det ska köras på kanal 7-12 VHF, hur fixar man det?

Samt, finns det något värde i spelet?

Med svensk anknytning kan det finnas ett visst värde annars brukar inte pongkloner hålla något större värde i sig
Citera
2024-08-09, 18:35
Medlem
mbois avatar
Hej. Hittade dessa NES spel på en loppis och skulle vilja veta vad dom kan gå för då (per st eller paket) jag tyvärr inte äger ett Nintendo 8bitar längre. Tyvärr är det enbart kassetter så inga manualer el boxar till

Spelen är:

Zelda 2 The Adventure of Link
Chip n Dale Rescue Rangers
Maniac Mansion
DuckTales
Teenage Mutant Hero Turtles
Festers Quest
Mario Bros
Super Mario Bros / Duck Hunt

Tackar!
Citera
2024-08-09, 19:49
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Hej. Hittade dessa NES spel på en loppis och skulle vilja veta vad dom kan gå för då (per st eller paket) jag tyvärr inte äger ett Nintendo 8bitar längre. Tyvärr är det enbart kassetter så inga manualer el boxar till

Spelen är:

Zelda 2 The Adventure of Link
Chip n Dale Rescue Rangers
Maniac Mansion
DuckTales
Teenage Mutant Hero Turtles
Festers Quest
Mario Bros
Super Mario Bros / Duck Hunt

Tackar!

Varierar ju i värde, och samlare vill ju helst även ha manual/box.

Mario Bros är ju det som har klart lägst värde av dem eftersom det är så vanligt, så det är inte ens värt en hundralapp. Inget av de andra är ju direkt sällsynta heller. Men skulle gissa på kanske runt 2000 kr för allihop. Dvs betydligt mindre än vad de skulle ha kostat när de var nya för sådär trettio år sen om man räknar in inflationen.
Citera
2024-08-10, 11:38
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Varierar ju i värde, och samlare vill ju helst även ha manual/box.

Mario Bros är ju det som har klart lägst värde av dem eftersom det är så vanligt, så det är inte ens värt en hundralapp. Inget av de andra är ju direkt sällsynta heller. Men skulle gissa på kanske runt 2000 kr för allihop. Dvs betydligt mindre än vad de skulle ha kostat när de var nya för sådär trettio år sen om man räknar in inflationen.
Tackar för svaret! Ang Mario Bros så är det inte det klassiska utan arkad versionen med Donkey kong om jag uppfattat rätt. Dom titlar jag gissar skulle gå först är Zelda 2, Duck Tales och ev Chip n dale och kanske SMB / Duck Hunt.
Citera
2024-08-10, 13:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Tackar för svaret! Ang Mario Bros så är det inte det klassiska utan arkad versionen med Donkey kong om jag uppfattat rätt. Dom titlar jag gissar skulle gå först är Zelda 2, Duck Tales och ev Chip n dale och kanske SMB / Duck Hunt.

Zelda spelen är alltid poppis så den kan du få några hundra för, de andra ligger för runt 150 kr styck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in