• 1
  • 2
2021-10-22, 21:39
Medlem
Dan-Beckmans avatar
I min värld finns det inget annat än grammofon och ibland radio. Jag har en Funai-skivspelare som jag spelar vinyl på och jag har en Grundig i garderoben som backup ifall den andra skulle lägga av.
Citera
2021-10-23, 00:11
Medlem
schizophrenias avatar
Föredrar vanligtvis min gamla grammofon, som jag köpte begagnad för drygt trettio år sedan. Den har dock sett sina bästa dagar, så borde införskaffa en ny. Måhända man kan få se fram emot en sån här upplevelse då:

https://youtu.be/DvswW6M7bMo

Klassisk gammal sketch från det brittiska Not the Nine O'Clock News, med Rowan Atkinson, Mel Smith och Griff Rhys Jones, om värsta sortens personal på hifi-butiken. En sort det finns rätt gott om ...
Citera
2021-10-23, 00:24
Medlem
Lurar. Har inte mandat för akustik… Saknar att dela intrikata detaljer med andra, men har inte träffat någon som lyssnar på musik som mig själv än.

Ok, blev lite sexmagisk, tranceseans ragg här på slutet…
Citera
2021-10-23, 21:19
Medlem
Rebali179s avatar
Lyssnar på Stereo & Spotify beroende på vart jag är.
Lyssnar på MP3-filer när jag går promenader
Citera
2021-10-23, 21:33
Medlem
Puss.in.bootss avatar
I bilen. Köpte en rätt vass ljudanläggning till bilen för ca 5 år sen.

SÅ. JÄDRANS. NICE!

Men jag har insett att det numera finns ett omvänt samband mot när jag var ca 20 år.

Då: Har halvhög volym på landsväg, men drar på rejält inne i stan/byhålan. Det ska basa ordentligt så att folk vänder sig om och kollar, å kanske tycker att det är lite fräckt med en ung tjej som drar på så högt.

Nu: Rejäl volym på landsväg, på gränsen till att plåten skallrar. Men när stan/byhålan närmar sig åker volymen ner. Vill inte att nån ska vända sig om och kolla på den basande bilen och se en kvinna i 30-40-årsåldern bakom ratten å tycka att det är tragiskt...

Ja, jag är från landsbygden...
Senast redigerad av Puss.in.boots 2021-10-23 kl. 21:47.
Citera
2021-10-24, 00:57
Medlem
flaess avatar
Definitivt min underbara stereoanläggning. Antingen CD-skivor eller så ansluter jag datorn och spelar musik via Spotify.

Hörlurar blir det endast när jag tränar, exempelvis löpturer.
Citera
2021-10-24, 09:32
Medlem
Pecka-s avatar
Hörlurar eller golvhögtalare. Från vinyl för extra trivsel/upplevelse.
Citera
2021-10-25, 16:35
Medlem
Dissociatives avatar
Vinyl eller cd genom golvhögtalare. Är jag utomhus eller om jag vill lyssna på kvällen när ungen sover och sådär så blir det lurar.
Citera
2021-10-25, 16:43
Medlem
Hörlurar till 99% och någon futtig procent högtalare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in