Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det jag såg av det var vedervärdigt, ett gäng gammelsossar och Jutte som satt och beklagade sig, som "balans" hade man en ex-sosse, numer centerpartist.
Göran Greider hävdade helt oemotsagd att 9 av 10 tidningar i Sverige är borgerliga och att det är därför man smutskastar Mona, han glömmer dock att ta upp det faktum att 70% av de som jobbar på tidningarna sympatiserar med vänstern.
Äckligt sa Bill, Äckligt sa Bull.
Jag såg det med, blev faktiskt förvånad att Ekdahl inte ens ställde än fråga som vore bruklig: "Men snälla nån, nu sitter du ju och snackar skit, anser du seriöst att de flesta medier är borgerliga?" Den enda under inslaget de tagit in som motvikt "för att få det balanserat" (antar jag) var en ex-socialdemokrat som bytt till Centerpartiet, som inte sa en enda kritisk sak förutom att Den Fete brukade vrida och vända på ord för att få behålla makten!
Angående Jytte så körde hon exakt samma trams som under Almedals-veckan där hon sa exakt samma sak fem gånger (ja, jag räknade) om saker som var långt ifrån att stämma men inte heller då blev emotsagd av Janne Jo(s)efsson, utan bara försökte prångla ut sitt budskap likt en analyst (Merril Lynch) på Wall Street 2001 som inte sa att WorldCom var övervärderad...
Just nu försöker de röda medierna SVT och TV4... nej, förlåt, de "oberoende medierna" dana ut budskapet att vi borgare kör en "Mosa-Mona-kampanj". De vägrar inse verkligheten att ingen tycker om Mona; "Gubbarna på Byggnads känner sig inte hemma i HTB-frågor." "Hennes starka sida är inte att tänka, utan att föra ut ett budskap." etc.
VI behöver inte köra en kampanj, hon sköter det utmärkt själv!