2025-04-10, 13:16
Citat:
Ursprungligen postat av Icecoder (old)
Ladda hem mitt program: Connex Hacker eller NetChéf som du hittar på min FServe... [mIRC] Jag finns på kanalerna #Hackers, #Hackers!, #Hacktech, #Swehack mm....

Scanna IP adressen efter öppna portar med nåt program,,,
öppna Connex och skriv in en av portarna, IP adressen och klicka på "Connect" Nu bör du få en del information,, om inte så fortsätt med nästa port!

Försök oxå med att klicka på "Get Header" och "Get Chunk".

Du kan oxå ladda hem mitt program "Hackship 1.3" Som är effektivare och har fler funktioner än Connex..
NetChéf är doh störst..
Andra bra lookup program mm som jag har gjort:

Heretics Flash
Insecure Foundation
MatrixScann
------------>
Hackship
Connex Hacker
NetChéf¨

/Icecoder

"öppna portar"?
Citera
2025-04-10, 13:39
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebrutal
"öppna portar"?

Gick du tillbaka 25år och tänkte att allt är som förr? Simpel fingerprinting för att se vilka tjänster som kördes. Men generellt så kallas ju portar man kan ansluta mot som "öppna portar"
Citera
2025-04-10, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Gick du tillbaka 25år och tänkte att allt är som förr? Simpel fingerprinting för att se vilka tjänster som kördes. Men generellt så kallas ju portar man kan ansluta mot som "öppna portar"

Ja, hörru, öppna portar det vet jag vad det är, men det är väl snarare "förr" det fanns några öppna portar.
Citera
2025-04-10, 14:38
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebrutal
Ja, hörru, öppna portar det vet jag vad det är, men det är väl snarare "förr" det fanns några öppna portar.

Ja ledordet är förr eftersom du svarade på ett 25år gammal inlägg.
Dock var det den gamla goda tiden när IRC var stort.

Alla som hängde i #felia-020 kommer väl ihåg Zader som skulle ha 10k för att hacka Nasa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in