Tjenare!
Bor på ca 30 kvm (och bor på ett ställe där enbart mobiltbredband är alternativet för internet) och bestämde mig därför att köpa en trådlös skrivare från HP närmare bestämt hp photosmart wireless all-in-one. Installerade enheten när jag fick hem den och den fungerade utmärkt! För ett par dagar sen var smekmånaden över och nu är wireless pannkaka! får nu sitta med 5 meter kabel för att kunna skriva ut. Efter cirka 5 timmar av support från HP (fantastisk bra service!!) och även apple så har vi nog kommit fram till att det är de mobila bredbandet som ställer till problemet.
Jag kan inte så mycket om detta så ska försöka sammanfatta detta lätt, min fråga är således, har någon haft samma problem, vad finns det att göra åt detta??
1.Skrivaren fungerade utmärkt över det trådlösa nätverket, använder enbart airport i min macbook som hittande en "enhet"
2. Helt plötsligt slutade detta att fungera, fattade ingenting
3. Kontaktar HP support som testade "allt"
4. Efter många om och men kom vi fram till att det kan vara de mobila bredbandet, tydligen så arbetar detta på en 90.XXX.XXX.XXX ip adress och tydligen arbetar skrivaren på en 169.XXX.XXX.XXX ip adress vilket gör att dessa ej kan sammarbeta
Förstår någon överhuvudtaget (inte jag iaf!!)? Någon med samma problem? Finns det nåt att göra?
Tacksam för all hjälp jag kan få
Försökte att hålla mig kortfattad =)
MVH KKKKK