• 1
  • 2
2010-09-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorfront
Som rubriken lyder så ska vi flytta dit nu. Skulle behöva lite info från folk som bor/bott där.

Får man fråga varför du flyttar dit? Jobbrelaterat kan jag tänka mig.
Jag har i alla fall bott där i princip hela mitt liv (flyttade dock för ca 2 år sedan), så jag ska försöka svara på dina svar så gott jag kan.

Citat:
Bästa gym? (inge snobbtjafs, föredrar slitet me bolafolk då dom är trevligare)
Gym har jag ingen stor erfarenhet av tyvärr, men vet iaf att det nyaste och finaste torde vara relativt nyöppnade Hudiksvalls Gym. Ett mindre men populärt gym är HAK som ligger på Håstaholmen.

Citat:
Pizzeria?
Här har jag desto större erfarenhet, är en stor pizzaälskare (dock inte stor som i fet ).
Mina två absoluta favoritpizzerior är O' Sole Mio och Milano. Bägge två ligger på Öster, Milano vid Östra Skolan, och O' Sole Mio inte långt därifrån.

Citat:
Löparstråk?
Det finns två elljusspår som jag känner till. Det ena ligger ovanför Håsta och den andra bortanför Öster mot Malnbaden. Sen är det ju många som springer runt Lillfjärden (en liten pöl mitt i stan), tror det är ca 2 kilometer runt.

Citat:
Nattliv?
Här har jag inte så stor koll. Men de uteställen som finns är Tre Bockar (Bockarna i folkmun), Mani's Sportsbar och Café August. Sen finns det ju även Café Skutan, men där är det nog lite skumt skulle jag tro.

Citat:
Käka ute, vart?
Milano eller O' Sole Mio? . Nä då, vill man ha lite mer riktig mat så finns en del restauranger. Den jag gillar mest är Medelhavskällaren. Några andra är Radjos och Texas Steakhouse (gott men dyrt).

Citat:
Kampsport, bra lokal?
Finns en del klubbar ute på Håstaholmen, bl.a. karate, judo och jujutsu. Har dock ingen större koll.

Citat:
Skytte? (luft eller grovkaliber kvittar)
Vet att det ska finnas en luftpistolskytteklubb vid gymnasiet nånstans. Var där med klassen nån gång i mellanstadiet .

Citat:
Vart ska man helst inte röra sig om man vill slippa tjafs? (ni förstår säkert)
Ja du, enligt mig så finns det inte många ställen där du skulle råka i bråk om du gick dit. Det enda jag kan tänka mig är om du råkar knuffa till fel person på puben.

Citat:
Inbrott, mest vart?
Skulle tro att det är mest runt Björkberg och Stormyra, kanske lite på Håsta.

Citat:
Måste man ha väst på sig ute?
Inte om du inte är med i nåt gäng eller så

Citat:
Org kriminalitet?
I princip obefintligt.

Hoppas mina svar kommer till hjälp. Bara fråga på om det är nåt, finns säkert mycket mer jag kan hjälpa till med.
Senast redigerad av SirJohn 2010-09-16 kl. 19:14.
Citera
2010-09-22, 06:44
Medlem
Terrorfronts avatar
Japp, de ela mest för jobb vi drar dit. Finns inget å få tag på här så. Ja fåla tacka för bra svar
Citera
2010-09-27, 07:51
Medlem
B Kanalens avatar
Här kan du iaf bekanta dig med de lokala förmågorna.

//B Kanalen
Citera
2010-10-09, 03:33
Medlem
Kryptos avatar
Pizzeria O' Sole Mio kan du skippa på en gång. Milano som ligger ett stenkast ifrån kan jag däremot varmt rekommendera. Annars är Casablanca precis "ovanför" sjukhuset enligt mig den bästa pizzerian i Hudiksvall. Grym personal, riktigt goda pizzor, men framförallt så lirar kebaben dom har i en helt egen liga jämfört med dom andra ställena.

Förstår inte hur man kan rekommendera O' Sole Mio, där dom har otrevlig personal, pizzorna dryper av fett, snålt med ingredienser m.m m.m. Just ja, dom har Hudiksvalls dyraste pizzor med och riktigt kasst med kunder jämfört med dom andra pizzahaken i staden.
Jag vet inte en enda person jag känner i Hudiksvall som ens nämner stället vid namn.

Håller även på att öppnas en ny nattklubb i staden som enligt beskrivningen jag fått av dom nya ägarna kommer smälla riktigt högt! : )
Citera
2010-10-09, 05:05
Medlem
Gereiss avatar
rekommenderar INTE hudik tyvärr...
Citera
2010-10-26, 10:21
Medlem
Terrorfronts avatar
Låter bra de Krypto, lite fler ställen tackar ja för. Ja ska kolla upp några namngivna ställen lite framöver. E iaf på plats nu, men änsålänge så äre bara å packa upp å försöka få fason på alla prylar..

Ha fått höra att Resturang Ming ska va bra, åsikt ngn?
Citera
2010-11-17, 11:34
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Låter bra de Krypto, lite fler ställen tackar ja för. Ja ska kolla upp några namngivna ställen lite framöver. E iaf på plats nu, men änsålänge så äre bara å packa upp å försöka få fason på alla prylar..

Restaurang Ming är i mitt tycke riktigt bra. Man får mycket mat vad man än beställer.
Ett annat bra ställe är Hot Chili, där får man nästan för mycke mat.
Även jag har hört att nya nattklubben ska bli något utöver det vanliga i hudiksvall.
Jag kanske har missat, men vilken del av staden bor du i?
Citera
2010-12-01, 00:52
Medlem
Citat:

Jag personligen tycker det är riktigt äckligt där. Konsistensen på köttet som dom har i grytorna är fruktansvärt. Dom använder bikarbonat för att möra köttet vilket gör det helt slemmigt och äckligt! Det är absolut inget speciellt där, man kan göra godare hemma.

Dock vill jag rekommendera Nojs som är en Thairestaurang som ligger mitt inne i stan där dom serverar jättegod mat. Lunchbuffén för runt 75kr är grym, man får t.o.m efterätt!
Citera
2010-12-03, 08:05
Medlem
Citat:

Ming är skitbra men även Nojs som nån nämnde. Kan även rekommendera Thai-kiosken Sin Thai på Djupegatan vid Östra skolan. Mer take-away men helt sjuuuuukt god mat! Riktigt bra priser dessutom!
Citera
2010-12-13, 11:49
Medlem
Terrorfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Restaurang Ming är i mitt tycke riktigt bra. Man får mycket mat vad man än beställer.
Ett annat bra ställe är Hot Chili, där får man nästan för mycke mat.
Även jag har hört att nya nattklubben ska bli något utöver det vanliga i hudiksvall.
Jag kanske har missat, men vilken del av staden bor du i?

Sambon vart då iaf väldans nöjd över Ming, ha inte hunnit me å testa själv än dock. Hot chili ha ja vart å hämtat lista hos så ja ska försöka testa så fort ja hinner. Tackar för de... Mja,, ja tror ja nöjer mig me å skriva att ja bor i krokarna, lite utanför själva stan

Pizzeria då, ja ha som hunnit testa 5st, å ja säger bara fyfan så djäkla dåligt! Svindyrt å små i storlekarna... Låter de vara osagt vilka ja provat dock. Däremot Black´n white på södra vägen som ja provade i fredas va riktigt bra, (inte så stora där heller dock, men bästa enligt mig) även deras kebab satt som gjutet. Så de blir å fara dit i framtiden Samt kebabhouse (tro ja de hette) va riktigt bra.

Härlig värre Persocon / invasion Då ska ja jaga fatt på Nojs å Sin thai också. Tackar så mkt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in