• 2
  • 3
2002-11-21, 05:31
Medlem
Pascal är ett jävligt bra programmeringspråk som på massor av sätt liknar C++. Dessutom så skapades Pascal som ett "inlärningsspråk", dvs ett språk som användes för att just lära ut programmering.

Med Pascal kan du i princip göra allting som du kan göra med C++ , fast det talas det tyst om bland de okunniga. Men tro på mig, jag har studerat Matematisk Datalogi på Universitet + proggat i över 6 år. Där lär man sig Pascal det första man gör, och det är verkligen ett LÄTT språk att komma in i.

MVH StarPlayer
Citera
2002-11-21, 09:32
Medlem
Pascal är helt dött! Att lära sig Pascal istället för C# är som att lära sig latin istället för engelska.
Citera
2002-11-21, 12:13
Medlem
Liquid_Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas
Pascal är helt dött! Att lära sig Pascal istället för C# är som att lära sig latin istället för engelska.

skulle säga att det är bättre att lära sig pascal än c#, lär man sig pascal så kan man lätt byta till delphi och kylix. det är väldigt mycket mer utbrett än c#.
Citera
2002-11-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liquid_X
lär man sig pascal så kan man lätt byta till delphi och kylix. det är väldigt mycket mer utbrett än c#.
delphi och kylix( :?: ) är helt dött!
Läs och begrunda http://www.idg.se/ArticlePages/20020...7_MD2.dbp.asp?
Citera
2002-11-21, 13:11
Medlem
Liquid_Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas
delphi och kylix( :?: ) är helt dött!
Läs och begrunda

knappast, delphi är ett av de bättre rad miljöerna som finns, enkel och genomtänkt, kylix som numera både har stöd för delphi(oopascal) och c++ är utan tvekan det bästa utvecklings vektyget till linux (fast sen är dom ganska ensamma med)

Citat:
Även om det är många mjukvaruutvecklare som använder språket redan i dag, så lägger de flesta emellertid större andel av sin tid på andra programmeringsspråk. Av de 800 utvecklare som ingick i studien lade de flesta mindre än 20 procent av sin tid på arbete med C#.

man skulle lungt kunna räkna in mig där med, jag har lekt lite med det men är inte så värst imponerad, troligen kommer det att tränga ut java till en viss del samt förhoppnings vis blir man av med vb iaf
Citera
2002-11-22, 05:23
Medlem
Va skumt! Jag skrev ett inlägg här tidigare idag, men det syns inte!

Om man inte går till den här sidan
http://forum.flashback.se/viewtopic.php?p=133360#133360

Är det nåt fel på forumet??
Citera
2002-11-22, 05:24
Medlem
Nu gjorde de det. Konstigt. Sidan 3 ville inte visas förrens det låg 2 nya inlägg... Bugg i phpBB tro?
Citera
2002-11-22, 07:26
Medlem
Liquid_Xs avatar
man kan säga så här, språket är bara en syntax, programmering är att kunna tänka på rätt sätt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in