2004-06-01, 21:06
Medlem
T-800s avatar
Jag behöver lite tips angående tricepsträningen. Förut så har jag kört tricepspress ner mot hjässan liggandes på bänk med EZ-stång, tricepspress med rep över huvudet, tricepspress i dragmaskin (push downs) samt det sista jag orkade i en dips-maskin. Detta gav mig bra träningsverk, men för att variera mig så bytte jag ut några övningar. Jag har testat lite olika tricepsövningar, så som push downs med en hand, men detta känns bara i latsen tycker jag. Jag har även försökt med kick backs i kabelmaskin, men inte heller den övningen gav mycket resultat. Så nu har jag testat med vanliga kick-backs, Triceps Extension (med dubbelfattning) med både lösa vikter och i kabelmaskin, samt Triceps Extension med enkelfattning. Men jag får ingen träningsverk längre, så jag undrar alltså om ni har några bra tricepsövningar.
Citera
2004-06-02, 08:49
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-800
Jag behöver lite tips angående tricepsträningen. Förut så har jag kört tricepspress ner mot hjässan liggandes på bänk med EZ-stång, tricepspress med rep över huvudet, tricepspress i dragmaskin (push downs) samt det sista jag orkade i en dips-maskin. Detta gav mig bra träningsverk, men för att variera mig så bytte jag ut några övningar. Jag har testat lite olika tricepsövningar, så som push downs med en hand, men detta känns bara i latsen tycker jag. Jag har även försökt med kick backs i kabelmaskin, men inte heller den övningen gav mycket resultat. Så nu har jag testat med vanliga kick-backs, Triceps Extension (med dubbelfattning) med både lösa vikter och i kabelmaskin, samt Triceps Extension med enkelfattning. Men jag får ingen träningsverk längre, så jag undrar alltså om ni har några bra tricepsövningar.

Varför inte köra riktiga dips? Det är inte alls samma sak att köra i maskin...

Sedan så kan du ju testa att köra bänkpress men hålla händerna ganska tätt ihop, det tar bra på triceps...
Citera
2004-06-02, 11:12
Medlem
GNRfans avatar
Här har du några att välja på:
Övningar för triceps
Citera
2004-06-02, 15:57
Medlem
T-800s avatar
[quote=Capone]Varför inte köra riktiga dips? Det är inte alls samma sak att köra i maskin...[quote]

Jag tycker det är svårare. Det är lätt att man kopplar in axlarna mycket samt bröstet.
Citera
2004-06-02, 15:58
Medlem
T-800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNRfan
Här har du några att välja på:
Övningar för triceps

Jo, jag har sett dem ,men tack ändå!
Citera
2004-06-02, 21:34
Medlem
sOBErs avatar
Jag tycker personligen att kickbacks suger rätt hårt men jag kör med kompisar som tycker att det är en skitbra övning.

Jag kör: Triceps extension (kabel) tungt som den 4x5-6

Bent-over triceps extension 3x7-8

Triceps extension (maskin) 3x6-7

Dips tills jag tror att armarna ska gå av!

Funkar bra för mig och förhoppningsvis för dig med, lycka till.
Citera
2004-06-02, 21:57
Medlem
T-800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sOBEr
Jag tycker personligen att kickbacks suger rätt hårt men jag kör med kompisar som tycker att det är en skitbra övning.

Jag kör: Triceps extension (kabel) tungt som den 4x5-6

Bent-over triceps extension 3x7-8

Triceps extension (maskin) 3x6-7

Dips tills jag tror att armarna ska gå av!

Funkar bra för mig och förhoppningsvis för dig med, lycka till.

Den andra av dem funkar riktigt bra för mig också, men jag ska köra på någon av de andra också. Tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in