2011-07-03, 16:23
Citat:
Jag hller med dig till 100%! En annan sak som r mycket bttre i PES r Become A Legend (BAL) jmfrt med FIFAs Be A Pro. I BAL s knns det som om innanfr och utanfr plan r sammanlnkat, spelar du dligt blir du bnkad, spelar du bra under lng tid och har en bra agent s kommer erbjudanden frn strre lag men dr r konkurrensen strre osv men p FIFA 11 s kan du inte ns bli bnkad.
Ursprungligen postat av poffe1
Du har ju inte spelat pes2011 hr ju jag.. Fr frsta gngen i ett fotbollsspel r alla stats vldigt viktiga. Speed r ju helt vrdelst om du inte anvnder den p rtt stt. En spelare i full fart tappar balansen oerhrt ltt i PES,. ntligen.
Och anledningen till att att du inte hittar ngon "rytm" i passningsspelet i PES beror p att du r fr dlig i s fall. Jag kan ge en dosa till min farfar och sga "passa med den grna knappen" s skulle han f "rytm" i fifa,,. Svrighetsgraden i det spelet r ett skmt.
Och att gra ml i pes r enkelt? .. Frra ret spelade jag fifa10.. Mer n 5 ml varenda match.. P de frsta hundra matcherna i PES2011 online, gjorde jag nog inte mer n 150 ml.. max!.. slppte knappt in ngra heller.. Nu har man brjat komma in i det,, Men fortfarande inte ltt att gra ml.. Kanske p det lttaste mot datorn, eller om man mter riktiga sopor online.. men de r tack och lov inte s mnga
Har man en dlig OMF och frsker gra en helvndning r du krd direkt.
Har du en back som r dlig p ftterna och frsker ta ner bollen och vnda ryggen mot en farlig anfallare sitter man i klistret.
Att leverera en hrd pass till en trngd spelare som r dlig p att ta emot bollen r dmt att misslyckas.
Allt krver mycket precision i PES.. och jag tycker i alla fall om detta. Det som speciellt tilltalar mig med PES r att det r svrt att f perfektion och att alla attribut hos en spelare r viktiga.
Jag kan hlla med om att tidigare PES har varit under kritik och jag har spelat Fifa mycket p.g.a. att onlinelget r betydligt laggfriare. Men i r, lagg och spelarbrist (nr jag spelade nyss var det 270 spelare online) till trots, spelar jag 100 ggr hellre PES.
Att bli bra p PES krver dessutom att man har en hjrna och spelar smart. Att pilla i taktiker lnar sig verkligen.. Vet inte hur detta r i Fifa11 d jag inte frdjupat mig mer p det omrdet.
Och anledningen till att att du inte hittar ngon "rytm" i passningsspelet i PES beror p att du r fr dlig i s fall. Jag kan ge en dosa till min farfar och sga "passa med den grna knappen" s skulle han f "rytm" i fifa,,. Svrighetsgraden i det spelet r ett skmt.
Och att gra ml i pes r enkelt? .. Frra ret spelade jag fifa10.. Mer n 5 ml varenda match.. P de frsta hundra matcherna i PES2011 online, gjorde jag nog inte mer n 150 ml.. max!.. slppte knappt in ngra heller.. Nu har man brjat komma in i det,, Men fortfarande inte ltt att gra ml.. Kanske p det lttaste mot datorn, eller om man mter riktiga sopor online.. men de r tack och lov inte s mnga
Har man en dlig OMF och frsker gra en helvndning r du krd direkt.
Har du en back som r dlig p ftterna och frsker ta ner bollen och vnda ryggen mot en farlig anfallare sitter man i klistret.
Att leverera en hrd pass till en trngd spelare som r dlig p att ta emot bollen r dmt att misslyckas.
Allt krver mycket precision i PES.. och jag tycker i alla fall om detta. Det som speciellt tilltalar mig med PES r att det r svrt att f perfektion och att alla attribut hos en spelare r viktiga.
Jag kan hlla med om att tidigare PES har varit under kritik och jag har spelat Fifa mycket p.g.a. att onlinelget r betydligt laggfriare. Men i r, lagg och spelarbrist (nr jag spelade nyss var det 270 spelare online) till trots, spelar jag 100 ggr hellre PES.
Att bli bra p PES krver dessutom att man har en hjrna och spelar smart. Att pilla i taktiker lnar sig verkligen.. Vet inte hur detta r i Fifa11 d jag inte frdjupat mig mer p det omrdet.
Den stora frdelen med PES 2011 r att de har licenserna fr Champions League, Europa League, Super Cup samt 78 Landslag (att jmfras med FIFA 11s 39 Landslag) och det r vldigt bra integrerat i de olika karrirlgena. Srskilt kul r det att i BAL spela fr sitt landslag under sommar och vinterperioderna och vara med frn kvalet till VM eller om landslaget r Europeiskt ven kvala till EM. Frutom VM och Em finns ven Afrikanska, Amerikansk och Asiatisk-Oceaniska msterskapen. Nackdelen r dock att i PES 2011 finns det bara 5 ligor men jag kr en optional file vilket ger mig 7 Ligor (Bundesliga och Serie B lades till) medan det p FIFA finns betydligt fler ligor d de har 31.
Men allt som allt vljer jag PES 2011 framfr FIFA 11.