2011-07-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poffe1
Du har ju inte spelat pes2011 hr ju jag.. Fr frsta gngen i ett fotbollsspel r alla stats vldigt viktiga. Speed r ju helt vrdelst om du inte anvnder den p rtt stt. En spelare i full fart tappar balansen oerhrt ltt i PES,. ntligen.

Och anledningen till att att du inte hittar ngon "rytm" i passningsspelet i PES beror p att du r fr dlig i s fall. Jag kan ge en dosa till min farfar och sga "passa med den grna knappen" s skulle han f "rytm" i fifa,,. Svrighetsgraden i det spelet r ett skmt.

Och att gra ml i pes r enkelt? .. Frra ret spelade jag fifa10.. Mer n 5 ml varenda match.. P de frsta hundra matcherna i PES2011 online, gjorde jag nog inte mer n 150 ml.. max!.. slppte knappt in ngra heller.. Nu har man brjat komma in i det,, Men fortfarande inte ltt att gra ml.. Kanske p det lttaste mot datorn, eller om man mter riktiga sopor online.. men de r tack och lov inte s mnga

Har man en dlig OMF och frsker gra en helvndning r du krd direkt.

Har du en back som r dlig p ftterna och frsker ta ner bollen och vnda ryggen mot en farlig anfallare sitter man i klistret.

Att leverera en hrd pass till en trngd spelare som r dlig p att ta emot bollen r dmt att misslyckas.

Allt krver mycket precision i PES.. och jag tycker i alla fall om detta. Det som speciellt tilltalar mig med PES r att det r svrt att f perfektion och att alla attribut hos en spelare r viktiga.

Jag kan hlla med om att tidigare PES har varit under kritik och jag har spelat Fifa mycket p.g.a. att onlinelget r betydligt laggfriare. Men i r, lagg och spelarbrist (nr jag spelade nyss var det 270 spelare online) till trots, spelar jag 100 ggr hellre PES.

Att bli bra p PES krver dessutom att man har en hjrna och spelar smart. Att pilla i taktiker lnar sig verkligen.. Vet inte hur detta r i Fifa11 d jag inte frdjupat mig mer p det omrdet.
Jag hller med dig till 100%! En annan sak som r mycket bttre i PES r Become A Legend (BAL) jmfrt med FIFAs Be A Pro. I BAL s knns det som om innanfr och utanfr plan r sammanlnkat, spelar du dligt blir du bnkad, spelar du bra under lng tid och har en bra agent s kommer erbjudanden frn strre lag men dr r konkurrensen strre osv men p FIFA 11 s kan du inte ns bli bnkad.

Den stora frdelen med PES 2011 r att de har licenserna fr Champions League, Europa League, Super Cup samt 78 Landslag (att jmfras med FIFA 11s 39 Landslag) och det r vldigt bra integrerat i de olika karrirlgena. Srskilt kul r det att i BAL spela fr sitt landslag under sommar och vinterperioderna och vara med frn kvalet till VM eller om landslaget r Europeiskt ven kvala till EM. Frutom VM och Em finns ven Afrikanska, Amerikansk och Asiatisk-Oceaniska msterskapen. Nackdelen r dock att i PES 2011 finns det bara 5 ligor men jag kr en optional file vilket ger mig 7 Ligor (Bundesliga och Serie B lades till) medan det p FIFA finns betydligt fler ligor d de har 31.

Men allt som allt vljer jag PES 2011 framfr FIFA 11.
Citera
2011-08-12, 15:54
Medlem
Vljer FIFA 11 framfr PES alla dagar i veckan.
PES knns segt och dligt.

Fifa kraschar ofta men nd.-

Sen s vill jag ha kommentatorer is pelet.
I fifa 11 r dom nd okej, i PES r det ju frfan ngra jvla idioter som sitter och yrar och sger 3 ord p en match.
Citera
2011-09-16, 19:34
Medlem
karlolof89s avatar
r det ingen som str sig p Fifas spelaransikten. Dom har inte gjort det bra om man jmfr med pes. P PES kan man t.om modda ansikten och lag s det blir verkligare
Citera
2011-09-17, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
r det ingen som str sig p Fifas spelaransikten. Dom har inte gjort det bra om man jmfr med pes. P PES kan man t.om modda ansikten och lag s det blir verkligare

Jo PES r helt klart bttre.
Men bda spelen gr bra att modda.

Tycker det r s mycket bttre att spela fotbollsspel och andra sportspel p datorn, just fr att man kan modda. En Xbox 360 pc kontroller och en OK dator s blir det grymt.

Blir sn otrolig skillnad nr man har moddat spelen, finns mnga kineser och vrigt dr ute som sitter och gnar timmar t att gra snygga cyberfaces, och visst fan blir det roligare, och stadiums osv.
Citera
2011-09-18, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordlander
Jo PES r helt klart bttre.
Men bda spelen gr bra att modda.

Tycker det r s mycket bttre att spela fotbollsspel och andra sportspel p datorn, just fr att man kan modda. En Xbox 360 pc kontroller och en OK dator s blir det grymt.

Blir sn otrolig skillnad nr man har moddat spelen, finns mnga kineser och vrigt dr ute som sitter och gnar timmar t att gra snygga cyberfaces, och visst fan blir det roligare, och stadiums osv.

Kan se din pong med att man kan modda. Hela PES communityn r i princip uppbyggd efter att editorn i spelet ska fungera s brett som mjligt. Men PC kommer vara en liten marknad om man inte erbjuder strre plattformar fr onlinespelande. De hller ju p att gra ett MMO av Winning Eleven / PES nu i Sydkorea. Det kan bli riktigt bra. Det borde ju komma till PC ocks, men jag antar att det blir svrmoddat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in