Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2014-12-13, 19:35
Medlem
Mittpunkts avatar
December nu & "halv skatt", kära landsmän.

Hur mycket får ni ut nu i December, norge-svenskar, ni som fått lönespec?

Jag får 44.591:- efter skatt på Måndag.
Citera
2015-03-28, 23:47
Medlem
Flyer6s avatar
Bumpar denna.

Någon med "tillfälligt skitjobb" får gärna svara.
Citera
2015-03-29, 21:45
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
Jag har jobbat inom oljesektorn och visst är det bra men jag tjänar betydligt bättre nu. Ligger på stadiga 90 i månaden som "svetsare" men då innebär det mer än att man kan svetsa och bygga rörsystem. Inriktad mot lite nischade branscher och då vi är bäst på det vi gör så får vi betalt därefter.

Köra mobil kranbil är annars ett relativt enkelt yrke där man tjänar bra. Dom flesta jag pratat med ligger på över miljonen om året.
Citera
2017-10-09, 13:57
Medlem
Mittpunkts avatar
Väcker tråden till liv då jag behöver hjälp med en sak. Jag har fått arbete via ett bemanningsföretag ute hos en kund till dem där jag kommer arbeta 2-skift. Till saken hör att jag har fått extrajobb hos en konkurrent till det företaget dit jag är uthyrd.

Då tänker jag lite hur jag ska göra? Ska jag tacka nej eller ja till extrajobbet hos konkurrenten? Extrajobbet innebär alltså jobb vid högtryck eller på timbasis och jag blir anställd direkt hos företaget då och inte uthyrd.
Citera
2017-10-09, 15:49
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Väcker tråden till liv då jag behöver hjälp med en sak. Jag har fått arbete via ett bemanningsföretag ute hos en kund till dem där jag kommer arbeta 2-skift. Till saken hör att jag har fått extrajobb hos en konkurrent till det företaget dit jag är uthyrd.

Då tänker jag lite hur jag ska göra? Ska jag tacka nej eller ja till extrajobbet hos konkurrenten? Extrajobbet innebär alltså jobb vid högtryck eller på timbasis och jag blir anställd direkt hos företaget då och inte uthyrd.

Företag gillar oftast inte att man jobbar åt en konkurrent samtidigt så först får du klargöra med dom att du får, om du inte frågar kan det bli avskedan om det upptäcks.
Vad gör du om dom ringer och behöver dig när du är schemalagd hos första jobbet? Låter inte som något som kommer fungera.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in