Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-12, 13:55
Medlem
Narcocorridos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Hyckleri vet jag inte. SvP som parti är - så vitt jag vet - motståndare till politiskt våld. Att det sedan finns medlemmar och/eller sympatisörer som tycker det är värt att "slå rödingar på käften" är ju en annan sak.
Är det fortfarande "en annan sak" när även partiledaren deltar i våldsaktioner?
http://hallandsposten.se/nyheter/hal...med-tillhyggen
Citera
2013-07-12, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narcocorrido
Är det fortfarande "en annan sak" när även partiledaren deltar i våldsaktioner?
http://hallandsposten.se/nyheter/hal...med-tillhyggen
Det är ingen "våldsaktion" att försvara sig mot militanta och maskerade "antifascister" vars enda syfte där var att ofreda, kartlägga, hota och misshandla våra medlemmar och sympatisörer. Självfallet ska vi freda oss själva och våra sympatisörer, allt annat vore helt vansinnigt.
Citera
2013-07-12, 16:18
Medlem
Narcocorridos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är ingen "våldsaktion" att försvara sig mot militanta och maskerade "antifascister" vars enda syfte där var att ofreda, kartlägga, hota och misshandla våra medlemmar och sympatisörer. Självfallet ska vi freda oss själva och våra sympatisörer, allt annat vore helt vansinnigt.
Ja jag antar att det var därför som det var SvP som gick till anfall med tillhyggen?
Anfall är bästa försvar, eller hur?
Citera
2013-07-12, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ja jag antar att det var därför som det var SvP som gick till anfall med tillhyggen?
Anfall är bästa försvar, eller hur?
SvP gick till anfall när AFA som höll på och filmade dem började maskera sig och själva göra sig redo för angrepp. Korrekt uppfattat. Borde nationalisterna ha väntat tills de själva blev attackerade och skadades menar du? Är du dum i huvudet?
Citera
2013-07-12, 16:36
Medlem
Narcocorridos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
SvP gick till anfall när AFA som höll på och filmade dem började maskera sig och själva göra sig redo för angrepp. Korrekt uppfattat. Borde nationalisterna ha väntat tills de själva blev attackerade och skadades menar du? Är du dum i huvudet?
Jag anser att är man ute på gator och torg och slåss med tillhyggen vare sig man är höger, vänster eller mittemellan så är man dum i huvudet.
Det är ju dessutom välkänt att ni är våldromantiker hela bunten, vare sig ni nu tillber Hitler eller Mao eller vilken idiotdiktator ni nu ser som eran förebild.

Vill ni slåss med varandra så bestäm möte likt huliganerna i en grusgrop eller ge er ut i skogen och stycka varandra där folk slipper se eländet.
Citera
2013-07-12, 17:31
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Jag anser att är man ute på gator och torg och slåss med tillhyggen vare sig man är höger, vänster eller mittemellan så är man dum i huvudet.
Det är ju dessutom välkänt att ni är våldromantiker hela bunten, vare sig ni nu tillber Hitler eller Mao eller vilken idiotdiktator ni nu ser som eran förebild.

Vill ni slåss med varandra så bestäm möte likt huliganerna i en grusgrop eller ge er ut i skogen och stycka varandra där folk slipper se eländet.

Det är uteslutande är AFA och de andra våldsamma vänstergrupperingarna som söker sig till de nationalistiska manifestationerna och sammanträdena. Det är faktiskt en absolut avgörande distinktion. Du kan vara förvissad om att SvP mycket hellre vill spendera sin tid åt sitt politiska arbete, men då man attackeras av en våldsam maskerad hord med det uttalade målet att utplåna en så måste man faktiskt slå tillbaka för att kunna freda sig. Ingen annan kommer att skydda dem. Polisen gör det inte. Jag skulle kunna ställa mig bakom mer drakoniska medel mot den här typen utav attacker, men etablissemanget ser mellan fingrarna på det systematiska vänstervåldet och har uppenbart ingen avsikt att stävja det, trots att det med ganska enkla medel hade varit fullt möjligt om viljan hade funnits.
Senast redigerad av elmanoo 2013-07-12 kl. 17:33.
Citera
2013-07-12, 19:59
Bannlyst
Citat:
Nu var ju inte SvP "ute för att slåss" utan samlades för att köra vidare och genomföra ett informationsmöte för nya medlemmar och sympatisörer. En samling som stördes av AFA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in