Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2010-09-27, 21:18
  #97
Medlem
drblanc11s avatar
Jag har ju för fan också varit med om det här en gång som liten och trodde att jag var den enda!

Undrar om det här finns beskrivet i medicinska litteraturen, sömnforskningen etc?
Citera
2010-09-27, 23:12
  #98
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniki-kun
Taskigt för er i lumpen som varit med om detta. Jag lider med er! Är det någon som varit med om detta fenomen och verkligen tänkt "jag tar fan livet av mig!"? T ex att ni jobbat en hel jävla dag och slitit, kommer hem och käkar, bestämmer er för att vila, vaknar upp efter några sekunder då det är dags att dra tillbaka till skitjobbet.

Undrar hur man mår hälsomässigt under detta skede. T ex hur pulsen är, kroppstemperaturen, hur musklerna mår. Undrar om det skiljer sig från en vanlig sömn. Samt. Undrar vilken påverkan detta har på psyket ifall det händer ofta, som det tydligen gör för vissa.
Fortfarande ingen som vet vem som har kunskap om detta? Någon nämnde psykologer va?

Får så ibland, oftast under åren i skolan då man "råkade" somna för snabbt. Plötsligt vaknade man, lika trött som man var när man somnade och måste stiga upp för skolan.
Citera
2010-09-29, 01:57
  #99
Medlem
fatrailofpixels avatar
Detta brukar hända mig med då och då. Vaknar oftast i samma position som jag "somnade" i. Det går en hel natt men för mig är det som att jag bara blinkade till med ögonen. Ibland händer det att jag kollar på film, blinkar till, och vaknar upp 3-4 timmar senare på natten istället och allt är nersläckt och mörkt. Sjukt obehagligt.
Citera
2010-10-02, 03:31
  #100
Medlem
TheBoots avatar
Ja det är fan hemskt. Jobbar tills sent på natten, hasar sig hem och ner i sängen...dagens enda njutning....zzzzzzz.....RIIIIIIIIIIIIIIING!!!! VAD I JÄVLA HELVETE!!!!!?? Hasar sig in i duschen, rödsprängda ögon....iväg till jobb igen...
Citera
2010-10-12, 15:23
  #101
Medlem
Speisewagens avatar
Hände mig senast imorse. Hade ställt klockan på att ringa efter 30 min (hade lite tid över) men hinner knappt dra täcket över mig och sluta ögonen innan den jäveln börjar skräna.
Citera
2010-10-12, 16:29
  #102
Medlem
CherylTweedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolart
Det var som att jag blinkade och sen var det morgon, låg i samma position som kvällen innan.
Upplevde precis samma sak när jag var liten, har alltid velat "göra det" igen men icke.
Citera
2010-12-05, 19:33
  #103
Medlem
Ntrusts avatar
Hände mig senast inatt kom hem full satt mig på sängen och vips så var det morgon när jag öppna ögonen
Citera
2010-12-05, 20:02
  #104
Medlem
Ponnycrayons avatar
Hände mig ofta som liten. Lite kusligt men coolt.
Citera
2010-12-06, 09:38
  #105
Medlem
stettler...s avatar
hände mig också när jag var 9 år jag somnade (och ganska fort dessutom) sen drömde jag att jag räknade till tre, plötsligt väcker någon mig och säger att jag sovit i 9 timmar
Citera
2010-12-09, 11:41
  #106
Medlem
Hänt mig flera gånger på fyllan, kan inte minnas att det har hänt när jag är nykter, men det har det säkert. Känner vilketsom igen mig i beskrivningen. Kommer ihåg en gång på en fest när en dam som jag försökte få till det med var i badet och sa att jävlar om jag har däckat när hon kommer upp. Tänkte därför jävlas lite och blunda, var inte det minsta trött ska påpekas. Helt plötsligt var klockan 11, huvudvärk och självmordsbenägen medans Pokémon går på tv. Låg i samma position, och det kändes som jag avslutade tanken om att jävlas precis när jag vaknade. Läskigt.
Citera
2010-12-19, 02:01
  #107
Medlem
Aniki-kuns avatar
Pokémon på TV och ångest. Hur har ni andra känt i uppvaknandet när detta inträffat er på fyllan? Och för er som det inträffar flera gånger. Hur påverkar det er psykiskt?
Citera
2011-02-04, 22:56
  #108
Medlem
Aniki-kuns avatar
Bump
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback