2010-09-26, 10:28
Medlem
Hej tänkte göra en tråd för att diskutera ombokningsbara flygbiljetter!

Jag ska själv till Kanada för att göra en vintersäsong i British Columbia. Nu sitter jag och letar flygresor på internet men jag har hört att det inte går att få ombokningsbara biljetter om man beställer på internet stämmer det?
Jag är inte 100% säker att jag stannar en viss tid och vore då nödvändigt med just ombokningsmöjligheter.

Någon som vet bra sätt att lösa det mitt problem?

Tack på förhand / Schnuff
Citera
2010-09-26, 11:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Dom flesta biljetter med "normala" bolag brukar gå att omboka. Om du flyger med
reguljärbolagen brukar man kunna köpa ekonomibiljetter i en dyrare bokningsklass
som medger ombokningar utan avgift. Jag i mitt fall blev tvungen att omboka min
biljett med Swiss, och jag hade billigaste bokningsklassen och fick då betala en
ombokningsavgift istället när jag väl ombokade.

Air Canada går garanterat att omboka

Jag tror att du måste ha tur- och retur biljett för att bli insläppt på ett turistvisum.
Citera
2010-09-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Dom flesta biljetter med "normala" bolag brukar gå att omboka. Om du flyger med
reguljärbolagen brukar man kunna köpa ekonomibiljetter i en dyrare bokningsklass
som medger ombokningar utan avgift. Jag i mitt fall blev tvungen att omboka min
biljett med Swiss, och jag hade billigaste bokningsklassen och fick då betala en
ombokningsavgift istället när jag väl ombokade.

Air Canada går garanterat att omboka

Jag tror att du måste ha tur- och retur biljett för att bli insläppt på ett turistvisum.

Men dessa biljetter du snackar om hittar man inte på de vanliga flygsök-sidorna på Internet va? Måste man då gå till alla olika flygbolags butiker för att få en uppfattning vad som skulle bli billigast (om man då ska ha en ombokningsbar biljett)?
Citera
2010-09-26, 12:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Ja, det kan ju vara så att t.ex. MrJet och Flygstolen och dom, alltid använder priser ur
den billigaste bokningsklassen. Den lägsta bokningsklassen brukar också vara ombokningsbar
men mot en avgift.

Du får kolla med respektive flygbolag vad som gäller för de olika bokningsklasserna.
Citera
2010-09-26, 15:55
Medlem
Så många av de jag hittar på sökmotorerna runt 6000kr (billigaste) går att boka om? Vet du hur mycket den avgiften brukar ligga på?
Citera
2010-10-04, 05:01
Medlem
Det basta alternativet for att kopa ombokningsbara biljetter till Kanada ar nog att boka via flygbolagens hemsida. Air Canada brukar vara generosa med ombokningar. Deras internationella biljetter galler vanligtvis i ett ar och man brukar kunna boka om ganska latt mot en avgift pa 150 kanadensiska dollar. Du kan aven kolla med dom andra flygbolagen, men har personligen haft bra erfarenhet med Air Canada...och dom har trots allt flest flighter in och ut ifran Kanada, sa det ar alltid enkelt att boka om. Dom ingar ocksa i Star Aliiance gruppen, dar aven SAS och Lufthansa finns sa den intra euorpeiska delstrackan flygs oftast av nagon av deras partners (SAS/Lufthansa). Deras webbsida ar www.aircanada.com Du kan boka och betala direkt genom sidan genom att valja Sweden som country of residence och fortfolja med din sokning. Prisuppgifterna finns aven i Svenska kronor.
Senast redigerad av micke_ca 2010-10-04 kl. 05:05.
Citera
2012-10-17, 22:58
Medlem
LittleDaves avatar
Precis som nämnts tidigare i tråden så är flygstolen.se väldigt trevliga att ha o göra med när man vill boka om biljetter.
Har biljetter till Kina bokade i maj nästa år men funderar redan på att åka i februari och har nu mailkontant med flygstolen.se som är väldigt snabba på att svara på mina frågor och funderingar.
Flyger med Turkish Airlines och dom tar en avgift på ca 1000:- för att boka om sin biljett om det finns platser kvar i samma prisklass som du hade från början.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1308447

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in