Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2011-04-14, 11:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Haha WTF!? Liberaldemokratiska partiet? De verkar ju vara ett ännu större skämt än kommunistmedborgarlönsdemokraterna (Liberaldemokraterna). Varför behövs det tre partier utanför riksdagen som gör anspråk på att vara liberala?

1) Ur sexköpssynpunkt hade det nog varit bäst om vi hade kunnat enas om att stödja ett parti.

2) Inte mitt problem. Jag håller mig till Liberala partiet som ju var långt före dessa tomtar med att förespråka legalisering av sexhandel.

Jag väntade just på din cyniska kommentar. Var inte så negativ, all förändring måste börja någonstans. Liberaldemokraterna med Bard i spetsen har sannolikt den bästa möjligheten att driva opinion i media. Att vilja renodla liberala idealpartier kommer aldrig att resultera i en riksdagsplats.

Det faktum att att det liberala fältet ligger fritt i svensk politik, och det faktum att (C) och (KD) ligger nära spärren gör att (L) inte behöver mycket opinion för att kunna få inflytande över svensk politik. Elementär spelteori...

Just det faktum att partiet står för en pragmatisk liberalism gör att det säkert känns lockande för många nu när (PP) skitit i det blå skåpet...
Senast redigerad av WordWarrior 2011-04-14 kl. 11:51.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in