Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-22, 10:38
Medlem
gubbeniladans avatar
p.S. polisen sa i efterlyst som sändes då "såna här överfall där förövaren och offer inte känner varandra är väldigt ovanliga"
Citera
2010-10-22, 11:01
Medlem
Opilus5500s avatar
Har dom frågat "GM om han något med Rasmus försvinnande också? tänk om de samma GM till båda Elin krantz och Rasmus, eller har polisen helt uteslutat den teorin..
Citera
2010-10-22, 11:23
Medlem
HerrGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbeniladan
Den där spårvagnssnutten som visades på EK och EY på tv3's efterlyst var inte heller hela filmen utan var redigerad bara så ytterst , så vi kunde se när mannen gick på och hur hennes resa såg ut i början. Det pågick/pågår en utredning så klart att dem inte visar hela filmen till oss vanliga döda. Så svårt att förstå?

Att hon inte gick av i Gropegård som hon skulle är oxå förtåerligt för det är industri och villahus runt omkring, nästan ingen går av där (bara vardagar till och efter jobbet på Volvo) och speciellt inte på sena kvällar helger. Det är ett ÖDE område.
Hon kunde ha sitgit av vid eketrägatan. Inte lika öde som gropegård dessutom närmare till sin bostad.
Citera
2010-10-22, 11:34
Medlem
Varit tyst i media ett tag nu... vet man om han erkänt än?
Citera
2010-10-22, 13:26
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Har dom frågat "GM om han något med Rasmus försvinnande också? tänk om de samma GM till båda Elin krantz och Rasmus, eller har polisen helt uteslutat den teorin..
Vilken Rasmus? Antar att du menar han som trillade i älven, den enda GM där var nog spriten.
Citera
2010-10-22, 14:12
Medlem
gubbeniladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Rasmus försvinnande har ingenting gemensamt med EK att göra. Han dog av "naturliga skäll"...drunknade i älven säger dem...
Citera
2010-10-22, 14:16
Medlem
gubbeniladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG
Hon kunde ha sitgit av vid eketrägatan. Inte lika öde som gropegård dessutom närmare till sin bostad.

Eketrägatan...hhhmmm....man åker ner från en backe ner till eketrä från gropegård, på högra och vänstra sidan är det två tunnlar. En leder till höghusen en 5 min promenad från hållplatsen och den andra till busshållplatsen. Framför är det oxå en tunnel där spårvagnen åker igenom till nästa hållplats.
På eketrä är det oxå öde vid den tidpunkten, förutom några invandrar killar som hänger utanför den högra tunneln eller några alkisar som gillar att hänga med bussförarna.
Citera
2010-10-22, 14:19
Medlem
gubbeniladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Varit tyst i media ett tag nu... vet man om han erkänt än?

Det har han väl inte. Han har Östlund fortfarande, om Leif Sibierski kommer in i bilden då vet vi att det är rätt kört för honom....
Citera
2010-10-22, 15:20
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Vilken Rasmus? Antar att du menar han som trillade i älven, den enda GM där var nog spriten.

Jag tror tragiskt nog att Du har helt rätt här..
Citera
2010-10-22, 18:33
Medlem
cochrans avatar
Citat:
p.S. polisen sa i efterlyst som sändes då "såna här överfall där förövaren och offer inte känner varandra är väldigt ovanliga"

Statistiken talar för att det är vanligt att mördare och BO känner varandra, men detta gäller givetvis inte alla mord!

Jag tror inte att EK och GM var vänner eller ens ytligt bekanta.

Den misstänkte GM verkar dock vara någon man lägger märke till i Gbg både pga klädstil och "approach", enligt inlägg i tråden. Så det kan naturligtvis vara så, att hon sett denne pajas förut.
Citera
2010-10-22, 20:19
Medlem
Citat:
För det första så vill jag klargöra att jag har aldrig hävdat att jag är vän till familjen, jag har sagt att informationen kommer från en vän till familjen.
Sedan att någon har snackat med familjen och dem har inte sagt något är självklart. Du var nog inte den enda som pratade med dem, och dem kommer inte säga något utanför rättegången. Vilket man borde förstå, och utomstående skall inte heller veta vad exakt hände eftersom det inte har med dem att göra.

Teorin om varför dem inte gick av första gången missuppfattade jag, jag läste att eftersom dem kände varandra så satt dem och pratade förbi temperaturgatan och till slut övertalade EY EK att följa med. Eller något i den stilen. Men det kan man inte vara hellt riktigt säker på som sagt. För allt med den resan är skumt.

Eftersom att ja postat i denna tråd för första gången så ringde jag givetvis upp EK:s broder idag å berättade att ja vart lite irriterad över de jag läste.. å att jag gjorde en post om detta (så han skulle veta om att ja postat helt enkelt när han själv läser inläggen) Skulle de va någon som utger sej för att va en "vän till familjen" å som sagt till dej att dom känner varandra.. el kände.. så ljuger personen i fråga .. el så ljuger du.. typ end off..

Sen verkar du inte riktigt förstå.. ja va inte på begravningen för skojj skull.. jag känner brodern mycket väl, skulle han el någon annan i familjen vetat om att dom känder varann hade han bekräftat detta..

Men men.. hoppas bara aset döms till ett långt straff.. trevlig helg alla
Citera
2010-10-22, 20:26
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sachaa
Eftersom att ja postat i denna tråd för första gången så ringde jag givetvis upp EK:s broder idag å berättade att ja vart lite irriterad över de jag läste.. å att jag gjorde en post om detta (så han skulle veta om att ja postat helt enkelt när han själv läser inläggen) Skulle de va någon som utger sej för att va en "vän till familjen" å som sagt till dej att dom känner varandra.. el kände.. så ljuger personen i fråga .. el så ljuger du.. typ end off..

Sen verkar du inte riktigt förstå.. ja va inte på begravningen för skojj skull.. jag känner brodern mycket väl, skulle han el någon annan i familjen vetat om att dom känder varann hade han bekräftat detta..

Men men.. hoppas bara aset döms till ett långt straff.. trevlig helg alla

Ok,då har vi fått det klarlagt iallafall,hon kände inte den misstänkte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in