Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-09-30, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Sorry, men citerar mig själv

De måste ha åkt med sista nattvagnen från stan, som skulle anlända slutstationen Varmfrontsgatan 04.29. Sedan går nästa vagn in mot centrum först 05.17 från Varmfrontsgatan.
Med tanke på detta så verkar det inte sannolikt att de åkt till Varmfrontsgatan och sedan åkt vidare med vändande vagn, för den avgår inte förrän 5.17? Eller är jag ute och cyklar nu?

Nej, jag tror att nattvagnen vänder tom och åker tillbaka till stallarna samtidigt som första morgonvagnen kör ut mot Biskopsgården. Att betala någon för att stå still med en vagn i över 45 minuter låter inte rimligt.
Citera
2010-09-30, 21:16
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Sorry, men citerar mig själv

De måste ha åkt med sista nattvagnen från stan, som skulle anlända slutstationen Varmfrontsgatan 04.29. Sedan går nästa vagn in mot centrum först 05.17 från Varmfrontsgatan.
Med tanke på detta så verkar det inte sannolikt att de åkt till Varmfrontsgatan och sedan åkt vidare med vändande vagn, för den avgår inte förrän 5.17? Eller är jag ute och cyklar nu?

Det spekulerades i att femmans vagn som aländer till varmfrontsgatans ändhållplats kl 04.29, byter linje och kör för sexan som då avgår mot stan 04.35 om jag ej minns fel. Detta låter ju mest logiskt i mina ögon iaf..
Citera
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Ja... antingen vänder den tom, eller mer troligt blir 6 och avgår ca 5 minuter senare...
Okej, ja så blir det ju. Spårvagn 5 blir 6:an...sorry för tankefelet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vid Eketrä börjar det stora tappet på folk, sen brukar det vara rätt många som kliver av vid Vårväderstorget också.. Efter Friskväderstorget så börjar det bli väldigt tomt, även om vagnen varit proppfull 10 minuter innan.

Okej, jag åker aldrig längre än Wieselgren men där är det som sagt proppat, alltid minst 5pers som går av med mig också. Detta är väl sista vagnen mot Hisingen från Avenyn, sedan får man vänta på morgonvagnarna?
Citera
2010-09-30, 21:17
Medlem
Elina_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleTompa
Var någonstans hittades sakerna? Vid vilken gata? (ca?)

Hela Vinterväders var avspärrat. Min tjejkompis som jobbar inom hemtjänsten har patienter på Vinterväder och hon fick inte komma in på gården! Så det är inte Väderil eller någon annan väder gata!
Citera
2010-09-30, 21:18
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Okej, jag åker aldrig längre än Wieselgren men där är det som sagt proppat, alltid minst 5pers som går av med mig också. Detta är väl sista vagnen mot Hisingen från Avenyn, sedan får man vänta på morgonvagnarna?
Jag tror det är så.
Citera
2010-09-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elina_83
Hela Vinterväders var avspärrat. Min tjejkompis som jobbar inom hemtjänsten har patienter på Vinterväder och hon fick inte komma in på gården! Så det är inte Väderil eller någon annan väder gata!

Skönt att någon äntligen kommer med något konkret kring detta, var ute igår och såg inga avspärrningar, men ingen här verkade veta något heller.
Citera
2010-09-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Jag tror det är så.

Tycker det är konstigt att den var såpass luftig....som sagt brukar den va riktigt packad, folk som sjunger och käkar fyllemat, ibland är polisen på den.
Citera
2010-09-30, 21:23
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Tycker det är konstigt att den var såpass luftig....som sagt brukar den va riktigt packad, folk som sjunger och käkar fyllemat, ibland är polisen på den.

Brukar den vara så fullsatt ända ut mot Temperaturgatan och Varmfrontsgatan? Fram till Vårväderstorget och Mildvädersgatan brukar det vara ganska mycket folk vet jag, men många kliver av vid dessa hållplatser. Efter Vårväderstorget vet jag faktiskt inte, har aldrig åkt spårvagn längre ut än till Vårväderstorget.
Citera
2010-09-30, 21:24
Medlem
ttamizs avatar
Många frågor - få svar - min teori är att EY tillsammans med någon dödat EK. Det är inte säkert att de han med / klarade av en våldtäkt. De bör ju rimligen försökt gömma henne där hon hittades innan ljuset kom och spåvargnarna började köra på morgonen.

Känns som tiden mellan att hon gick av spårvagnen tills hon var död och täckt av stenar etc. borde ha varit mindre än 90 min. I den tidsdräkten ingår att släpa henne dit och täcka över med stenar etc.

Ljuset kommer väl vid 06:00 och då skall alla skötsamma invandrare från Biskop börja jobba på diverse ställen. Visst det är Söndag men en och annan skall till Sahlgrenska och göra frukost etc.

Om Polisen är lite smarta så kommer de att vara på spårvagnen nästa lördag natt vid samma tidpunkt och fråga folk om de åkte med samma vagn för en vecka sedan. Dessutom väntar de in morronvagnen och kollar vilka som kliver på och frågar ut dem också.

95% av invandrarna vill inte ha med polisen att göra men om de kommer civilklädda och slår sig i slang med folk tror jag de kan få reda på ett och annat.
Citera
2010-09-30, 21:25
Medlem
InfidelKafirs avatar
Citat:
Brukar den vara så fullsatt ända ut mot Temperaturgatan och Varmfrontsgatan? Fram till Vårväderstorget och Mildvädersgatan brukar det vara ganska mycket folk vet jag, men många kliver av vid dessa hållplatser. Efter Vårväderstorget vet jag faktiskt inte, har aldrig åkt spårvagn längre ut än till Vårväderstorget.

Efter Friskvädersgatan är det helt tomt nästan.
Citera
2010-09-30, 21:26
Medlem
Citat:

Efter friskväders.. är vagnen i princip tom ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in