2010-09-28, 15:11
Medlem
darjeengs avatar
Hej,

Jag har en vanlig macbook (ej pro), den som r vit & plast, 15,6 tum (tror jag). Jag fick med en laddare sjlvfallet till datan och har anvnt datan i cirka 1,5 r men nu s krnglar laddaren pltsligt.

Nr den r ordentligt i kopplad p till strm och sjlva data lyser den inte, men om jag vinklar sladden lite s lyser knappen till ibland.

Det r en MAGNET version p laddare vi talar om.

Tack p frhand!
Citera
2010-09-28, 15:14
Medlem
Skitonds avatar
Den r vl antagligen lite sliten efter 1,5 r s den kan glappa en del. Det r kanske dags att kpa en ny, fr att reparera den r vl lite ondigt, om det inte r datorn det r fel p dvs.
Citera
2010-09-28, 15:14
Medlem
filts avatar
Det r glapp i sladden, ett vanligt fel p dom laddarna. Hur lnge har du haft datorn?

Min fru hade en sdan dr garantin gtt ut, jag klippte i den och ldde lite vilket gjorde att den fungerade ett r till, men sen gav den upp fr alltid. Nya laddare r tyvrr ganska dyra till macarna.
Citera
2010-09-28, 15:18
Medlem
darjeengs avatar
Tack fr ett sdant snabbt svar.

Ja, det kostar kring 800 kronor som svider en del i plnboken och jag har inga ingenjr frdigheter, det r frmodligen glapp ja, har nd aldrig gillat tanken av Macbooks :S

Det roliga r att ngon gng i veckan s hittar jag lget nr jag kikar lite s den ger mig 100%.

Hnder sllan dock.
Citera
2010-09-28, 15:31
Medlem
rullyys avatar
kjell & co har en ersttningsladdare fr 499kr Funkar till alla macbook.
Citera
2010-10-06, 23:36
Medlem
Har ocks haft det hr skitproblemet, men den enklaste lsningen r vl att pressa in sladden i "magnetpluppen" s att den brjar ladda igen, ta sedan och tejpa ihop bda delarna hrt s sladden alltid sitter i "rtt lge".

nu terstr det dock att se hur lnge det hr kommer att hlla
Citera
2010-10-06, 23:59
Medlem
Har du en Apple Care Protection Plan s tcker den ven laddaren Annars s gr det att kpa orginalladdare fr 699 p macoteket.se!
Citera
2010-12-09, 01:23
Medlem
Dvrgens avatar
Haft precis samma problem sen ngra veckor tillbaka. Nu dock s fick jag den att ladda och sg att det brja ryka om den :S nu r kontakten helt brnd. Vad hnde liksom? vem ska jag stmma

N men knns som det inte ska kunna hnda bara fr den r glapp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in