Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-29, 18:39
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Ja, jag håller med om att det är mycket ologiskt. Likadant de här telefonlinjerna, vad de nu kallas, "Killar - ring och snacka med tjejer, 100:-/minut! Tjejer, ring gratis!" Sån här särbehandling ser nästan ut som kvotering i mina ögon, kvinnor kommer med på basis av att de är kvinnor, medan män får betala straffavgift för att de inte är kvinnor. Men jag har svårt att förstå varför det är såhär, det är som om kvinnor är en bristvara i vissa sammanhang. Ändå är det ju hälften/hälften av oss här i världen.

Jag funderade på om det finns nån motsvarande situation eller företeelse som skulle kunna tjäna som jämförelse. Hur är det med såna här stripp/porrklubbar? Vill kvinnor gå på såna, släpps de in, är de i minoritet? Här är min okunskap väldigt stor. Däremot har jag forskat en del på enkönade hemliga sällskap typ Frimurare, neo-Tempelriddare, Rotary etc. Där har feminister varit kritiska men kanske inte så mycket för att de är avis på de spännande ritualerna och hemlighetsmakeriet utan snarare för att det är viktiga och informella nätverk som kan vara till nytta vid affärskontakters knytande och ömsesidig hjälp (och förvisso även korruption). Och då har kvinnor ansett sig ha en orättvis nackdel. Sammansatta frågor allt detta.

Strippklubbar släpper in båda könen.
Herrklubbar som jag tog upp tidigare är nog det som bäst kan liknas vid dessa tjejfester.
Hemliga ordensällskap faller kanske lite utanför.
Man kan även tänka sig att förenings- och religionsfriheten åsidosätts om politiker petar där.

Tjejer får väl knyta kontakter på Ladies' Night.
Senast redigerad av moderatswing 2010-09-29 kl. 18:42.
Citera
2010-09-29, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Strippklubbar släpper in båda könen.
Herrklubbar som jag tog upp tidigare är nog det som bäst kan liknas vid dessa tjejfester.
Hemliga ordensällskap faller kanske lite utanför.
Man kan även tänka sig att förenings- och religionsfriheten åsidosätts om politiker petar där.

Tjejer får väl knyta kontakter på Ladies' Night.
Det kan verkligen bli absurt om man börjar tänka efter hur en exakt, knivskarpt "totaljämlik" situation såg ut. Då skulle jag kunna ställa till med ett jäkla liv för att jag ville bli munk i en katolsk orden (såna kloster finns ju i Sverige) eller för att jag ville sjunga i manskör!

Den här mannen som anmält Ladies Night då, herr Grim. Jag är lite nyfiken på hur han resonerar, för i och med den här anmälan så utsätter han sig ju för möjligheten att bli bögstämplad i allmänhetens ögon. Och här i denna forumdel på Flashback kan han bli nåt av en hjälte som utmanar en "feminismens bastion".
Citera
2010-09-29, 21:02
Medlem
Hedulens avatar
Definitivt diskriminering, fast jag ser inte heller varför sådan här diskriminering ska vara förbjuden, det är trots allt företaget som förlorar kunder på att utestänga halva befolkningen från att se Måns Möller halvnaken...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in