Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-27, 00:02
Medlem
Har läst tråden här och hittat många spännade teorier på mycket! Hoppas att jag kan få lite hjälp med denna:

Vi var i min Mormors hus, det var mitt på dagen och in genom fönstren strålade ett vitt vårsken.
Vi satt vid köksbordet och diskuterade. Jag, min mor, min mors man och mormor. Det var något jag hade ämnat göra, skriva ett brev till min gamla släkting, men det hade inte blivit av som så mycket annat.

Vi gick ut. På andra sidan gatan stod min mors mans bil. Bilen var ett halvår gammal men tycktes inte ha städats på ett tag. Vätska hade frusit på golvmattorna den iskalla dagen men började långsamt smälta medans vi stod utanför. Jag började av en slump leta efter något i bilmattans spår. Gräva och krafsa mellan springorna. Och jag fann en iskall klump. Något jag tappat för länge sedan. Något som kommit ur mig.
I min hand fanns ett fruset foster, det rymdes precis i min hand. Det tinade sakta upp och jag kände hans hjärta slå. Det var en pojke, en pojke i en slemmig kall geléklump. Min pojke.

Och allt jag kunde tänka på var vart jag skulle begrava detta barn. Då tjälen var hård i marken och inte ett spadtag gick att ta. Jag beslutade mig till att vänta till isen släppt på sjön där jag bor och släppa ner honom i det kalla djupet. Jag mindes även vem fadern var.

Det var en väldigt detaljerad dröm men inte särskilt obehaglig!
Citera
2012-06-27, 11:45
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmakid
Har läst tråden här och hittat många spännade teorier på mycket! Hoppas att jag kan få lite hjälp med denna:

Vi var i min Mormors hus, det var mitt på dagen och in genom fönstren strålade ett vitt vårsken.
Vi satt vid köksbordet och diskuterade. Jag, min mor, min mors man och mormor. Det var något jag hade ämnat göra, skriva ett brev till min gamla släkting, men det hade inte blivit av som så mycket annat.

Vi gick ut. På andra sidan gatan stod min mors mans bil. Bilen var ett halvår gammal men tycktes inte ha städats på ett tag. Vätska hade frusit på golvmattorna den iskalla dagen men började långsamt smälta medans vi stod utanför. Jag började av en slump leta efter något i bilmattans spår. Gräva och krafsa mellan springorna. Och jag fann en iskall klump. Något jag tappat för länge sedan. Något som kommit ur mig.
I min hand fanns ett fruset foster, det rymdes precis i min hand. Det tinade sakta upp och jag kände hans hjärta slå. Det var en pojke, en pojke i en slemmig kall geléklump. Min pojke.

Och allt jag kunde tänka på var vart jag skulle begrava detta barn. Då tjälen var hård i marken och inte ett spadtag gick att ta. Jag beslutade mig till att vänta till isen släppt på sjön där jag bor och släppa ner honom i det kalla djupet. Jag mindes även vem fadern var.

Det var en väldigt detaljerad dröm men inte särskilt obehaglig!

Lite svår att tyda, men jag försöker ändå. Det känns som om du har med dej bra minnen som rör din familj. Du vill gärna behålla en god stämning med dina nära och därför är det viktigt att hålla kontakten för att inte tappa något bra. Du är inte redo att glömma än, men du kanske kan gå vidare ändå. Glöm inte att blicka framåt ibland istället för att fastna i gamla minnen.
Citera
2012-06-27, 12:01
Medlem
Drömde något skitskumt inatt. Kollade mig i spegeln och mina ögon gick åt ett varsitt håll Dom pekade helt åt sidan, så det blev helt brett mellan ögonen. Fick panik! Vad kan detta betyda?! Kan det kanske betyda att jag har kontrollbehov och vill ha "koll på allt"...så man bokstavligen ser från alla håll...? Men jag såg ju liksom inte framåt.. Ruskigt obehagligt!

Någon som kan tänka sig dela med sig av en lite tolkning så vore jag tacksam.
Citera
2012-06-27, 13:19
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexian
Drömde något skitskumt inatt. Kollade mig i spegeln och mina ögon gick åt ett varsitt håll Dom pekade helt åt sidan, så det blev helt brett mellan ögonen. Fick panik! Vad kan detta betyda?! Kan det kanske betyda att jag har kontrollbehov och vill ha "koll på allt"...så man bokstavligen ser från alla håll...? Men jag såg ju liksom inte framåt.. Ruskigt obehagligt!

Någon som kan tänka sig dela med sig av en lite tolkning så vore jag tacksam.

Det finns en del saker som beter sig annorlunda i drömmar, speglar och elektronik bla. För att jag ska kunna hjälpa dig får du svara på dessa frågor

Upplevde du att du såg dig själv ifrån spegelns perspektiv? (inifrån spegeln)

Var drömmen i din hemmiljö?

Kände du att du gjorde medvetna val i drömmen?

Mvh Tucane
Senast redigerad av Tucane 2012-06-27 kl. 13:25.
Citera
2012-06-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tucane
Det finns en del saker som beter sig annorlunda i drömmar, speglar och elektronik bla. För att jag ska kunna hjälpa dig får du svara på dessa frågor

Mvh Tucane

Ja, jag speglade mig själv precis som vanligt så att säga.

Det var hemma i mitt egna badrum (tror jag).

Jag försökte förtvivlat att titta rakt, dvs "på mig" i spegeln, men det gick inte. Ögonen stack helt åt vardera sida. Vad mer som var i drömmen minns jag inte..
Citera
2012-06-27, 19:30
Medlem
Citat:

Mvh Tucane

Glömde tacka för en eventuell analys

Mvh
Citera
2012-06-27, 19:44
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexian
Ja, jag speglade mig själv precis som vanligt så att säga.

Det var hemma i mitt egna badrum (tror jag).

Jag försökte förtvivlat att titta rakt, dvs "på mig" i spegeln, men det gick inte. Ögonen stack helt åt vardera sida. Vad mer som var i drömmen minns jag inte..

Låter som att du haft en OBE av varianten false awakening. De är nästan alltid i hemmiljö och börjar med att man tror att man går upp ur sängen. Oftast slutar drömmen när man kommer på att man drömmer eller blir rädd för något. Ibland kan man ha flera på rad, "dubbla drömmar" eller "trippla drömmar" är vanliga uttryck bland folk.

Speglar som jag sa förut kan bete sig konstigt i drömmar. Har själv upplevt det flera gånger och blivit lite konfunderad. Tror att du upplevde något slags mind/image-split-effekt. Din vindögdhet <• >||< •> enligt spegeln lurade i ditt undermedvetna att ögonen kunde se åt olika håll.

Mvh Tucane
Citera
2012-06-27, 20:04
Medlem
Citat:
Låter som att du haft en OBE av varianten false awakening. De är nästan alltid i hemmiljö och börjar med att man tror att man går upp ur sängen. Oftast slutar drömmen när man kommer på att man drömmer eller blir rädd för något. Ibland kan man ha flera på rad, "dubbla drömmar" eller "trippla drömmar" är vanliga uttryck bland folk.

Speglar som jag sa förut kan bete sig konstigt i drömmar. Har själv upplevt det flera gånger och blivit lite konfunderad. Tror att du upplevde något slags mind/image-split-effekt. Din vindögdhet <• >||< •> enligt spegeln lurade i ditt undermedvetna att ögonen kunde se åt olika håll.

Mvh Tucane

Ooh tack

Jag brukar faktiskt drabbas av sömnparalyser emellanåt, så det kanske är som du säger (för dom hör väl ihop på sätt och vis) och en såg jag mig själv i sängen från taket, så jag antar att det var en OBE.

Kanske därför jag inte minns mer i drömmen för att jag de facto vakande till.. Väldigt mysko upplevelse iaf. Idag har kolla mig i spegeln så fort jag passerat någon för att se att ögon sitter där de ska
Citera
2012-06-27, 20:07
Medlem
TheZoigs avatar
Jag har en liten fråga: varje natt drömmer jag om vassa objekt. Ibland har jag spikar som sticker ut ur handflatan, spik säng och så vidare... det finns alltid ett eller flera objekt gjorda av spikar, vilket jag finner ytterst oroande på grund av att jag lider av en lätt depression (tror jag).

Vad tror ni det innebär?
Citera
2012-06-28, 11:43
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Jag har en liten fråga: varje natt drömmer jag om vassa objekt. Ibland har jag spikar som sticker ut ur handflatan, spik säng och så vidare... det finns alltid ett eller flera objekt gjorda av spikar, vilket jag finner ytterst oroande på grund av att jag lider av en lätt depression (tror jag).

Vad tror ni det innebär?

Vassa föremål kan skada kroppen. Kan vara så att allt du är rädd ska skada dej visas som dessa spikar. Var du är gör så verkar det leda i samma riktning och någon kommer att skadas, om inte fysiskt så psykiskt.
Citera
2012-06-28, 12:35
Medlem
toxxics avatar
hej jag drömde inatt att jag misshandlade en kille jag beffan mig troligen i japan/kina för killen var ca 30 kanske å japansk kinesisk efter det så sprang jag i väg å jag beffan mig nu i en byggnad med mina föräldrar jag ser två poliser komma i mot mig även dom japaner jag vet vad det gäller oxå dom säger att vi ska gå ut å jag ska följa med jag frågar varför vi inte kan ta de här inne då jag är medveten även i drömmen att dom inte är sjysta poliserna i japan :P men jag följer me ut i allafall å där ute står killen jag misshandla men han har handfängsel jag fick inte handfängsel utan vi går mot vad jag tror är någon form av garage där möter vi en flicka helt plötsligt säger jag till henne spriing å vi springer från poliserna upp i en trappa därjag slår en polis/dödar och nu kommer de konstigaste helt plötsligt kommer ett monsterliknande varelse som dödar polis nr 2 jag tar tjejen i handen å vi springer upp till andra våningen jon sackar äfter o jag märker det några meter bortt monstret är då vid henne jag ger mig in i en fajt å knuffar undan tjejen jag blir sårad men lyckas döda monstret när jag ligger på marken så knuffar jag undan den och tjejen säger då jag tycker du ska ligga bredvid den du är en varj och de är den med sedan ligger vi där ett tag tills jag dör under denna dröm vrider jag å vänder på mig å vaknar av att jag hör mig själv gråta i sömnen vaknar med tårar i ögonen VAD BETYDER DETTA
Citera
2012-06-28, 23:01
Medlem
Inatt hände något spännande!

Jag vaknade av att jag hörde någonting i hallen. Jag kände direkt ett slags märkligt obehag, något stog inte rätt till. Misstänkte jag iaf. Jag såg suddigt då jag var lite sådär sömnigt tårögd när jag kikade upp över täcket, jag kunde urskilja en främmande man i adidas-kläder. Jag var så otroligt trött och orkade knappt göra motstånd när han angrep mig. Tror han försökte döda mig, vid ett tillfälle var jag rädd för at han skulle våldta mig. Jag lyckades i vilket fall slingra mig ur hans grepp och hamna i överläge, men han rusade ut. Jag jagade honom ut på gården och skrek på hjälp, att någon skulle ringa polisen. Han sprang ner för en sån där trapp vid sidan av ett lägenhetshus, där det brukar vara cykelförråd där han såg ynklig ut. Plötsligt så vaknade jag, och var väldigt tacksam över att detta jag just berättade för dig som läser detta - var en dröm.

Så! Drömtydare, vad betyder detta!? Allting såg exakt likadant ut som i verkligheten. Samma rum jag sov i, samma kvarter, allting var så otroligt verkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in