2014-12-06, 23:34
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Huuur var det här då bönan!
Citera
2015-03-06, 13:50
Medlem
Marimus avatar
Ja godförmiddag.

Vart är min motivation ens längre? Jag är inte så sugen på löpträning längre, det har dels att göra med mina konstiga arbetstider, älskar att komma ut och löpträna på kvällen, men det är omöjligt att få till det om ens 1 dag i veckan.

Jag har tappat många kilo det sista, jag väger runt 53 kg nu och var nere och sniffade ett tag på 52, 51.

Jag är lite sugen på att åka och köpa en race cykel, de billigaste kostar runt 7000:-

Jag vet redan att jag hade tyckt om att cykla, och jag kan lätt cykla till och från jobbet. Det är nog 1½ mil. Men jag blir lite nojig över vart jag ska ha själva cykeln, vågar man ställa en sådan i ett vanligt cykelställ?

Well, well. Jag ska i vartfall ta mig ut en 3-4 ggr i veckan, även om jag vill kräkas på löpning just nu.
Vet inte riktigt vad det är.

Sedan det där med kosten, orka äta mat
Citera
2015-03-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Ja godförmiddag.

Vart är min motivation ens längre? Jag är inte så sugen på löpträning längre, det har dels att göra med mina konstiga arbetstider, älskar att komma ut och löpträna på kvällen, men det är omöjligt att få till det om ens 1 dag i veckan.

Jag har tappat många kilo det sista, jag väger runt 53 kg nu och var nere och sniffade ett tag på 52, 51.

Jag är lite sugen på att åka och köpa en race cykel, de billigaste kostar runt 7000:-

Jag vet redan att jag hade tyckt om att cykla, och jag kan lätt cykla till och från jobbet. Det är nog 1½ mil. Men jag blir lite nojig över vart jag ska ha själva cykeln, vågar man ställa en sådan i ett vanligt cykelställ?

Well, well. Jag ska i vartfall ta mig ut en 3-4 ggr i veckan, även om jag vill kräkas på löpning just nu.
Vet inte riktigt vad det är.

Sedan det där med kosten, orka äta mat

Du vågar inte ställa en sån cykel i ett vanligt cykelställ!
Citera
2015-03-20, 21:57
Medlem
Marimus avatar
Jag är väldigt tacksam över att jag har mycket som kommer gratis till mig, som ett resultat av alla år jag löptränat till och från. Att man klarar av att gå från lite strö rundor här och var till att bara kötta in ett par rejäla rundor i veckan och voilá så är man på banan igen.

Tappar bara något minut på tiderna och klarar mig alltid hela vägen.

Jag inser att jag kommer få en ännu bättre hållning om jag är lika fokuserad på att träna upp ett bra löpsteg.
Det är inga tunga, joggande ben. Jag springer faktiskt, håller en högre takt och lyfter benen bra när jag springer på stigarna.

Löp- bilden är dock fortfarande väldigt still, vilket är bra, man ska ju inte svaja upp och ner för mycket, utan jag breddar mer på benen.

De senaste veckorna märker jag att jag slår i mina vader mindre när jag gör detta, så fort jag glömmer av det för några sekunder så slår jag ofta i insidan av vaderna med mina egna fötter. Så det gäller att nöta in den typen av löpsteg i så väl högre, som lägre hastigheter.

Jag hoppas verkligen att jag slipper skador och kan få en sommarsäsong. Det jag kan bocka av från listan är benhinneinflammation, ischias och bruten fot.

Ska bli spännande att se vad detta året har att bjuda på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in