Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-23, 21:00
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Vore skoj om hon döptes till Bakelse faktiskt. Sibylla är ju tagit av gatukökskedjan.

Ett annat otippat namn är Adelheid som kungens mormors mormor hette och Feodora som i sin tur hennes mor hette.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Feodora_av_Leiningen
Både namnet Sibylla och prinsessan kom faktiskt före gatuköket
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
har ni tänkt på att det är ungen som får snaska på victorias tuttar före daniel?

Hur tror du bebisen gjordes egentligen, jungfrufödsel?
Han har säkert fått sin beskärda del långt innan

Kul att det blev en tjej, det var det jag trodde hela tiden
Citat:
Ursprungligen postat av meckigt
En dysfunktionell familj där: Kungen knullar runt, är helt obildad, har grava talsvårigheter. Bra för Sverige? Drottning har svåra problem att tala svenska trots att hon ska vara utbildad tolk och har bott i landet sedan 1970-talet, hon har även klippkort till läkare som utför plastikoperationer, huden är INTE normal för en person i hennes ålder. Hon ska även vara en törstig tant. Kronprinsessan har fått en fejkexamen av Uppsala universitet, har en abnormt stor haka osv. Prins Carl-Philip har grova talsvårigheter, saknar totalt intellektuell kapacitet att ens klara av att läsa Aftonhoran, Carl-Philip har en gammal slitzbrud som flickvän classy.... Prinsessan Madde saknar en vettig sysselsättning trots att hon är +30 år gammal, är otrevlig mot människor. Prins Daniel är en gymtränare från Ockellbo, say no more.

Bra reklam för Sverige?
Du har missat alla organisationer som Hennes Majestät är inblandad i, tycker du att det är ren bullshit också?
Tydligen så går denna dysfunktionella familj hem då HMK med följe ofta får åka utomlands på diverse tillställningar.
Ska man luska runt bland andra ledares familj så är det självfallet inte bara Sveriges kungafamilj det är fel på, har du någonsin hört talas om Silvio Berlusconi?

Tror dock inte att tråden var ämnad för detta
Senast redigerad av Zelogath 2012-02-23 kl. 21:04.
Citera
2012-02-23, 21:02
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Bevittna saluteringen och folkets glädje i det här inslaget från svt-play:

http://svt.se/2.22620/1.2684858/dubb...dda_prinsessan

"I dag vid lunchtid saluterades den blivande tronarvingen med 42 skott på Skeppsholmen i Stockholm. Dubbelsaluten sågs av många människor som skyndat till platsen för att följa firandet."

Självklart tog alla som hade möjlighet ledigt från jobbet för att se den här unika händelsen från första parkett. Hela 42 skott avlossades från Kungliga Skeppsholmen till folkets jubel.

Många statsöverhuvuden är i skrivande stund på väg till sverige för att uppvakta vår populära Kungafamilj. En tilldragelse som av PR-experter bedöms vara "ovärderlig", "av omätbart värde" osv. Det är enligt ögonvittnen rena rama rallyt på flygplatser i europa och övriga världen, huggsexa om tillstånden för att lyfta förekommer.

Idag är det gott att vara svensk
Senast redigerad av WTFSTHLM 2012-02-23 kl. 21:05.
Citera
2012-02-23, 21:05
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Jag har ingenting med saken att göra, jag tillhör knappast de flaggviftandes skara, men jag kan hantera information. Du kan fråga vilken reklamera eller PR-strateg som helst om det går att få större genomslag för 63 mkr/per år än det som kungahuset skapar för Sverige.

Tja, den dagen någon kan övertyga mig om att kungen fått den anställning han har, om det varit fler sökande till tjänsten, så...Den dagen någon kan övertyga mig om att en folkvald inte skulle kunna göra samma pr, då...Ja, vi har ju inte provat det i Sverige, så vad har vi att jämföra med?
Citera
2012-02-23, 21:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
En äkta republikan, nu lät du allt riktigt tuff och kontroversiell. Din vidriga uppenbarelse är dock en förbättring jämfört med gnällbögarna som stånkar fram "argument" om demokrati och rättvisa.

Skulle inte vilja påstå att jag är republikan heller faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av aq.aesthetic
Ditt jävla mongo, hur kan du önska ett barns död? Vet inte om du skriver det för att provocera eller inte, men hur som helst är du körd i huvudet.

För att jag hatar både barn och kungahuset och en unge som kommer att få flera miljoner av skattebetalarnas pengar bara för att den föds till rätt familj hatar jag extra mycket.
Citera
2012-02-23, 21:09
Medlem
Ja vad säger man ? Grattis Grattis

Men nu e det old news...Hon har väl inte gjort nåt speciellt mer än vad en "Svensson" gjort på BB.
Så som förälder säger jag att det e ruggigt STORT att bli farsa/morsa...Men allt det där andra???

Såvitt jag vet är även denna unge född med 2 armar & 2 ben som bebisen i grannrummet på BB

Vicken chock för bebben då hon slog upp ögonen hemma å fick se "Jokern" stå böjd över å flina

Jokern & Heybabberiba Kungen..Vicken mormor & morfar !
Senast redigerad av snallakillen 2012-02-23 kl. 21:11.
Citera
2012-02-23, 21:09
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Media ute i världen sparar inte på krutet och går all-in när nyheten om vår lilla prinsessa når ut.

"Eine Mini-Prinzessin für Kronprinzessin Victoria!", jublar tyska Bild. Tillökningen i det svenska kungahuset blev snabbt en världsnyhet.

På mediasajterna i de nordiska grannländerna blev prinsessfödseln en given toppnyhet. I både Norge och Danmark konstateras att Sverige har längtat efter denna "prinsesse".

På flera sajter, bland annat norska Aftenposten, kan läsare skicka in sina gratulationer till de nyblivna föräldrarna. Danska Ekstrabladet skrev när Victorias graviditet blev känd att "Stripperkongen skal være morfar", i dag är rubriken mer traditionell: "Den stolte far: -Det er en lille sød prinsesse".
Samtidigt visas grafik över längd och vikt för "den lille søde prinssese".

Tysk glädje

Det tyska intresset för det svenska kungahuset är välkänt, och i tyska Bild skrivs det glatt om den svenska "mini-prinsessan" som de konstaterar verkade ha bråttom till världen.

Bara minuter efter prins Daniels tillkännagivande fanns nyheten också i nättidningar som Le Figaro i Paris och The Washington Post.

En timme efter beskedet hade, enligt Google News, över 200 engelskspråkiga nätmedier i världen artiklar om födelsen.

På Twitter blev fylldes kommentarerna på i högt tempo under hashtaggarna #royalbaby och #kUnge. Den skottske journalisten David Mac Dougall (släkting till Stig-Helmers tränare i Den ofrivillige golfaren. WTFSTLM anm.) förvånas över den svenska återhållsamheten. "Föreställ er VANSINNET om/när Will och Kate får ett barn. Brittiska medier kommer implodera!" twittar han.

Namnfrågan sysselsatte många twittare. "Prinsessans namn ska ju marknadsföra Sverige. Vad är annars poängen? Jag föreslår: Abba Ikea Roxetta Bernadotte", skrev regissören Ulf Malmros.

Länk till källa: http://svt.se/2.22620/1.2718731/inte...miniprinsessan
Senast redigerad av WTFSTHLM 2012-02-23 kl. 21:13.
Citera
2012-02-23, 21:10
Medlem
Bara jag som inte ORKAR höja ögonbrynen för detta? visst kul att dom får barn men det fick ju många idag right!? Deras barn framställs som att vara mer värd än alla andra barn som föds i Sverige!
Citera
2012-02-23, 21:10
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raixes
Har det framkommit en bild på avkomman ännu? Har massa vad liggandes! Högst odds ligger fortfarande på Down syndrom

Tror också på downs.
Citera
2012-02-23, 21:15
Medlem
Fievels avatar
Hoppas verkligen det blev ngn jävla missbildning eller något, inte för barnets skull, det skulle vara tragiskt, men för att få slut på kungaätten och köra in en republik istället, dags att lägga av med det här tramset...
Citera
2012-02-23, 21:16
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raixes
Har det framkommit en bild på avkomman ännu? Har massa vad liggandes! Högst odds ligger fortfarande på Down syndrom

Högst? Inte LÄGST då?

Har det fötts några "utvecklingsstörda" barn i kungakretsar i modern tid öht?

//BB
Citera
2012-02-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Högst? Inte LÄGST då?

Har det fötts några "utvecklingsstörda" barn i kungakretsar i modern tid öht?

//BB

Ja 5x pengarna på Down syndrom och 1.2x pengarna på dyslexi (Det är ett måste med de gen polerna ungen har)

Men seriöst, Victoria visades på BB när hon föddes. Hur stora fel är det på den här ungen!?

Edit: Fantombild skapad av mig(Google) BILD
Senast redigerad av Raixes 2012-02-23 kl. 21:21.
Citera
2012-02-23, 21:19
Medlem
Längtar redan tills vi har denna hybrid av Jay Leno och Boxer-Robert på enkronan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in