Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-23, 21:20
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Hon kommer döpas till Märtha Louise... Eller är det klart redan?
Citera
2012-02-23, 21:21
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Helt otroligt hur många idioter det finns som tror att monarkin kostar oss pengar! Efterblivna bitterfittor till landsförrädare är vad ni är.

För turismen betyder kungahuset otroligt mycket, finns ingen billigare reklam för landet. Näringslivstoppar trånar efter kunglig representationen vid utlandsbesök.

Diktatur kostar mindre än demokrati. Det gör det dock inte bättre. Jag förstår inte varför rojalister fått för sig att republikaner bryr sig om pengarna. Varför är det förresten bra pr för Sverige om vi skickar runt en framavlad halvidiot som nickedocka istället för en begåvad och folkvald person?
Citera
2012-02-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Högst? Inte LÄGST då?

Har det fötts några "utvecklingsstörda" barn i kungakretsar i modern tid öht?

//BB
Ja, Carl XVI Gustaf, Carl Gustaf Folke Hubertus, kung i Sverige.
Citera
2012-02-23, 21:25
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Helt otroligt hur många idioter det finns som tror att monarkin kostar oss pengar! Efterblivna bitterfittor till landsförrädare är vad ni är.

För turismen betyder kungahuset otroligt mycket, finns ingen billigare reklam för landet. Näringslivstoppar trånar efter kunglig representationen vid utlandsbesök.

Ja, det är förstås så du planerar dina egna utlandsresor. Turkiet och Egypten går bort men Danmark får det bli i sommar.
Citera
2012-02-23, 21:26
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meckigt
En dysfunktionell familj där: Kungen knullar runt, är helt obildad, har grava talsvårigheter. Bra för Sverige? Drottning har svåra problem att tala svenska trots att hon ska vara utbildad tolk och har bott i landet sedan 1970-talet, hon har även klippkort till läkare som utför plastikoperationer, huden är INTE normal för en person i hennes ålder. Hon ska även vara en törstig tant. Kronprinsessan har fått en fejkexamen av Uppsala universitet, har en abnormt stor haka osv. Prins Carl-Philip har grova talsvårigheter, saknar totalt intellektuell kapacitet att ens klara av att läsa Aftonhoran, Carl-Philip har en gammal slitzbrud som flickvän classy.... Prinsessan Madde saknar en vettig sysselsättning trots att hon är +30 år gammal, är otrevlig mot människor. Prins Daniel är en gymtränare från Ockellbo, say no more.

Bra reklam för Sverige?

Det som du beskriver har väl försiggått i sekler. Den sk eliten blir svag till slut. Förr i tiden snackades det bara inte så mycket om saken, ostraffat.

Jag tror att de andra europeiska kungahusen betraktar det svenska dito som "kusinen från landet". De fyller en funktion för andra kungliga, m a o.

Personligen, hoppades jag på ett gravt missbildat barn. Kanske jag får rätt.
Citera
2012-02-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Hon kommer döpas till Märtha Louise... Eller är det klart redan?
Man döps inte till något namn!
Dopet ger medlemskap i svenska kyrkan.
Namngivning är en annan sak än dop!

/T
Citera
2012-02-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

För att jag hatar både barn och kungahuset och en unge som kommer att få flera miljoner av skattebetalarnas pengar bara för att den föds till rätt familj hatar jag extra mycket.

Det kan inte ungen hjälpa, hata systemet, men inte ungen.
Citera
2012-02-23, 21:33
Medlem
Riktigt roligt! Hade kanske lite hoppats på en prins men är glad att allt gick bra.
Citera
2012-02-23, 21:34
Medlem
F1aShs avatar
Finner det Intressant när Aftonbladdret skriver att det var en världsnyhet. Tror knappast det. Typiskt att de monarkiska fanatikerna tror på den svenska kungafamiljens "värde" för Sverige, genom reklam som denna händelse.
Kommer ihåg samma visa när bröllopet sändes på tv och alla skrek "Titta vilken reklam för sverige". Senare kom det fram att "reklamen" hade försvunnit bakom rapporteringen om Fotbolls VM. Vilket jävla skämt.
Citera
2012-02-23, 21:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Nej, de trånar inte alls. Möjligen trånar de efter de extra miljoner som kastas på de tillställningar aom anordnas bara för att Knugen ska vara med. Är det för övrigt inte att undervärdisiera låt säga mjölkmaskinsköpare i Brasilien på en lantbruksmässa i Rio de Janerio. Varför skulle de köpa Alfa Laval för att Knugen struttar runt?

Föredrar du spanskt vin framför portugiskt?
Citera
2012-02-23, 21:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aq.aesthetic
Det kan inte ungen hjälpa, hata systemet, men inte ungen.

Som jag sa så hatar jag även barn över lag, inte bara kungliga. Men hade Daniel och Victoria abdikerat, ställt sig i bostadskö till en lägenhet i en förort, gått till AF och sökt riktiga jobb så hade jag brytt mig mindre om dem, även om jag fortfarande hatar barn över lag.
Citera
2012-02-23, 21:41
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Nej, lär dig stava och använda google innan du i över huvud taget uttalar dig. Kungahusets PR-värde för turismen och exporten är ingen åsikt. Apanaget ligger på 63 mkr per år, bara bröllopet uppmärksammades av alla stora mediabolag över hela världen.

Den uppmärksamhet bröllopet fick är ingenting mot vad Knullkungens djupdykande i avdankade popstjärnors och dussintals andras fittor skapade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in