• 1
  • 2
2010-10-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
I min kommun räcker det inte att vara arbetssökande för att få busskort. Man måste ha stadigvarande sysselsättning genom antingen praktik, arbete eller anvisad arbetsmarknadsåtgärd via socialtjänsten eller arbetsförmedlingen. Vidare måste avståndet mellan bostaden och sysselsättning uppgå till minst 3 km.

Det är ju det jag menar, att man får busskort om man är arbetssökande, eller har någon sysselsättning. Det där med minst 3 km gäller nog inte i alla kommuner, för vi bor i en förort, tar ca 20-30 minuter att gå till stan, 10 minuter med buss, och vi får stadsbusskort.
Citera
2010-10-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mycketokig

vegan hela dan

Så att du menar att om jag går på en diet så måste soc stå för den dieten? Så säg om jag har valt nutrilette, så måste soc lägga ut för den pulverdieten? KNAPPAST! Dom struntar i hur du äter, om du inte är allergisk mot någonting och har läkarintyg på skiten.
Citera
2010-10-17, 19:19
Medlem
Impalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Det är ju det jag menar, att man får busskort om man är arbetssökande, eller har någon sysselsättning. Det där med minst 3 km gäller nog inte i alla kommuner, för vi bor i en förort, tar ca 20-30 minuter att gå till stan, 10 minuter med buss, och vi får stadsbusskort.

Ja, kommunerna har olika riktlinjer kring det där. Min kommun beviljar enbart busskort om man deltar i sysselsättning, det räcker alltså inte att bara vara arbetssökande.
Citera
2011-02-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Så att du menar att om jag går på en diet så måste soc stå för den dieten? Så säg om jag har valt nutrilette, så måste soc lägga ut för den pulverdieten? KNAPPAST! Dom struntar i hur du äter, om du inte är allergisk mot någonting och har läkarintyg på skiten.

Jag vet att tråden är gammal, men måste ändå kommentera.

Särskilda skäl att beräkna kostnader till en högre nivå

Socialnämnden bör beräkna kostnaderna enligt riksnormen till en högre nivå bl.a.

– om den enskilde av medicinska skäl har behov av dyrare kost
– om den enskilde betalar avgift för skolmåltider
- om den enskilde har höga livsmedelskostnader på grund av att kosten är inräknad i en avgift
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in