Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2010-10-15, 13:27
Medlem
Femdomfjantens avatar
När man läste rubriken fick jag småbarn i tankarna, men så var självklart icke fallet. Känns lite ego att bara förstöra för andra människor som kanske mister möjligheten att möta verkets fulla prakt.
Citera
2010-10-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Någon som är konstintresserad och känner till konstnären? Så tavlan kan få ett någorlunda värde!

Gah! Han är en av mina favoritkonstnärer, oehört banbrytande rent konsthistoriskt. Men jag drog en lättnadens suck när de inte handlade om någon av hans viktiga (som jag ser det) verk. Hade det avrit någon av hans abstrakta verk hade jag själv strypt ungen!
Citera
2010-10-15, 13:57
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super_albin
har du varit där? Besökte skolan i fråga är för några år sedan när jag skulle välja. massa wt och annat pack. enda anledning till att skolan hade högt intag var för att det tydligen var den ända idrottsskolan i södertälje.

Erkänn, du torska på ditt betyg i svenska va?
Citera
2010-10-15, 14:03
Medlem
Sovmorgons avatar
Men gud, nacka idiotjäveln!
Citera
2010-10-15, 14:43
Medlem
Finns det något enkelt ätt att kolla om polisanmälan är gjord? Om inte så gissar jag att allmänheten borde kunna anmäla det hela eftersom tavlan är statlig egendom.

Själv bryr jag mig inte speciellt mycket. Tavlan finns ju på jpeg.
Citera
2010-10-15, 15:57
Medlem
Semestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Och hur vet du vem det är?

Jag känner en drös som går igelsta gymnasium och hört av olika att "jag tror det var han", trots det så är jag fortfarande inte övertygad utan tänkte bara försöka hjälpa lite om det nu var till någon.
Citera
2010-10-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur i all världen kan det vara pinsamt för dig? Berätta lite om dina känslor.

(tog mig friheten att flytta en bokstav i ditt meddelande; från "Hur i alla världen" till "dina känslor.")

Det är lite av en ryggmärgsreaktion, tror jag. Det känns löjligt att något kan vara så dyrbart. Det är liksom inte konst längre; konsten är död.

De flesta som kommenterar skiten skiter antagligen fullständigt i konst och är bara intresserade av att delta i den nya pk-ismen; att knacka olika.
Citera
2010-10-16, 22:13
Medlem
i.b.ms avatar
Så vet vi ännu vem det var som hade konstnärsambitioner?

Igelstaskolan är ju ett idrottsgymnasium så där är väl elevklientelet ganska blandat. (svenskar och finnar på ishockey, svenskar på simning, syrianer/assyrianer på fotboll)
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in