Jag har funderat på om jag tycker att hon är korkad för att hon är kvinna, om det är så att man ställer högre krav på en kvinna som bisittare. Jag har kommit fram till att hon faktiskt är ganska dålig, om än inte sämst av bisittarna. Vad som är lite märkligt är att en damfotbollsspelare får sitta med och prata. Poängen brukar ju vara att bisitttaren sitter med massa insiderkunskap då HAN har varit med i liknande samanhang förr. Jag tycker Pontus Kåmark gör ett schysst jobb i fyran.
Det är också viktigt att personkemin mellan komentatorn och bisittaren funkar så att dialogen blir levande.
Vad gäller det här bruden har hon en del åsikter om spelet som inte är så tokiga men komentatorn måste verkligen DRA dem ur henne genom att ständigt fråga Varför? och Hur?
I slutändan håller jag med trådskaparen att det förmodligen rör sig om missriktad jämlikhetssträvan. Jag vill hellse lyssna på någon som har varit med i de riktigt stora samanhangen (typ Hysén, Strömberg, Kåmark, Edström). Sedan får de ju inte vara dumma i huvet som Brolin eller Dahlin ett visst ordföråd krävs. En allsvensk spelare utan landslagmeriter vore lika illa som SVT bruden.
Är inte Strömberg bög? Kan vi dra på honom en klänning så kanske Feminibanerna blir tillfredsställda.