Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-22, 15:15
  #3025
Medlem
Redoxreaktions avatar
Jag köper bara Cohiba nu. Totalt onödigt med allt annat
Citera
2021-06-22, 16:19
  #3026
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag köper bara Cohiba nu. Totalt onödigt med allt annat
Inte då!
Testa Montecristo Linea 1935 (jag föredrar Dumas), Partagas Serie P no.2 (låt dem ligga ett par år om de är färska), eller Trinidad Reyes om du vill ha en mindre pinne.
Citera
2021-06-24, 00:03
  #3027
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag köper bara Cohiba nu. Totalt onödigt med allt annat
Vilka Cohiba föredrar du förresten, som du vill rekommendera? Jag lutar åt att jag gillar en del andra kubaner bättre...
Citera
2021-06-24, 00:09
  #3028
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vilka Cohiba föredrar du förresten, som du vill rekommendera? Jag lutar åt att jag gillar en del andra kubaner bättre...

Jag röker sällan jättestora, men de här små söta cigarillerna Cohiba Short smakar nästan lika bra som riktiga longfillercigarrer. Alla Cohiba är bra, men de kostar ju därefter.
Citera
2021-06-24, 00:50
  #3029
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag röker sällan jättestora, men de här små söta cigarillerna Cohiba Short smakar nästan lika bra som riktiga longfillercigarrer. Alla Cohiba är bra, men de kostar ju därefter.
Cohiba shorts köper jag ibland. Nästan cigarrsmak i en cigarill, har du provat några av de kubaner jag listade?
Citera
2021-06-24, 01:03
  #3030
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Cohiba shorts köper jag ibland. Nästan cigarrsmak i en cigarill, har du provat några av de kubaner jag listade?

Partagas är för starka för mig. Montecristo har jag prövat men inte just den du föreslog.
Citera
2021-06-24, 01:24
  #3031
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Partagas är för starka för mig. Montecristo har jag prövat men inte just den du föreslog.
Partagas är starka ja, jag brukar gilla lite starkare cigarrer. Dock lugnar de ner sig betydligt efter ett antal år i humidoren... Jag gillar smakerna av vitpeppar och läder.

Linea 1935 lanserades vad jag förstår som ett försök av Montecristo att konkurrera med Cohiba. Oavsett om man tycker de lyckades med det eller ej så är det förbannat bra cigarrer som jag ser till att alltid ha hemma!
__________________
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-06-24 kl. 01:29.
Citera
2021-06-24, 07:11
  #3032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Partagas är starka ja, jag brukar gilla lite starkare cigarrer. Dock lugnar de ner sig betydligt efter ett antal år i humidoren... Jag gillar smakerna av vitpeppar och läder.

Linea 1935 lanserades vad jag förstår som ett försök av Montecristo att konkurrera med Cohiba. Oavsett om man tycker de lyckades med det eller ej så är det förbannat bra cigarrer som jag ser till att alltid ha hemma!

Partagas D4 tycker jag är utmärkt robusto, haft bättre smak i den än konkurrenten Hoyo Epicure no2. Annars tycker jag nog att Churchill-varianterna av Romeo y Julieta är bäst. Vad tycker du om dem?
Citera
2021-06-24, 13:10
  #3033
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Partagas D4 tycker jag är utmärkt robusto, haft bättre smak i den än konkurrenten Hoyo Epicure no2. Annars tycker jag nog att Churchill-varianterna av Romeo y Julieta är bäst. Vad tycker du om dem?
Gillar RyJ Wide Churchill, även om jag ofta föredrar lite starkare cigarrer. Har inte testat Long Churchills men köpte ett par för att testa. Hur funkar de färska? Det är svårt att hitta vällagrade kubaner idag...

Angående Partagas, gillar du D4 så bör du testa P2 som är något mildare.
Citera
2021-07-03, 17:05
  #3034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag tycker helt klart sött gör sig bäst till cigarr, förstår mig inte på folk som parar med whiskey.
sötare rom, port och naturligtvis punsch!
jag dricker oftast facile som är punsch på rom, mycket bra tycker jag.

Tack för tips. Punsch är den alkoholhaltiga dryck jag tycker funkar bäst med cigarr. Facile funkar bra, men jag tycker nog snapphane är lite bättre, gillar inte för mycket socker och snapphane är väldigt rund och len i smaken. Framförallt smörkolan sticker ut.

Rådmans och Kronan har jag inte testa, men får väl göra det också. Hur jämför Kronan med Facile?
Citera
2021-07-04, 20:46
  #3035
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Tack för tips. Punsch är den alkoholhaltiga dryck jag tycker funkar bäst med cigarr. Facile funkar bra, men jag tycker nog snapphane är lite bättre, gillar inte för mycket socker och snapphane är väldigt rund och len i smaken. Framförallt smörkolan sticker ut.

Rådmans och Kronan har jag inte testa, men får väl göra det också. Hur jämför Kronan med Facile?
den har jag inte heller testat, men då har jag något att göra i sommar.
Citera
2021-07-05, 11:20
  #3036
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag tycker helt klart sött gör sig bäst till cigarr, förstår mig inte på folk som parar med whiskey.
sötare rom, port och naturligtvis punsch!
jag dricker oftast facile som är punsch på rom, mycket bra tycker jag.
Jag håller i princip med dig, men visst finns det cigarrer som svarar upp mot en bra single malt. Då talar vi givetvis inte om kubaner som såklart passar bäst till söt sprit.

Skjut mig inte nu, men jag är ju en enkel människa som många gånger gillar en vanlig djävla öl till min cigarr!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback