2011-03-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Tre frgor d jag tyvrr inte har tid att lsa alla 27 sidor.

1: Vad startade aktien p nr trden ppnades?
2: Vad r aktien vrd idag 3-4 mnader senare?
3: Rekommenderar ni fortfarande investering i denna aktie?

1: 23 kr stod den i nr jag rekommenderade kp, r osker p vad den stod i nr trden startades men ~25 kr.
2: 43.70 kr.
3: Ja, uppsidan r fortfarande extremt stor.

EDIT: Egentligen rekommenderade jag kp nda frn mitt frsta inlgg men jag erknde ppet att jag slt av min korta portflj i vntan p nyemissionen och sa sedan till nr jag tagit plats och frklarade vldigt noggrant vilka kurser vi skulle rra oss mellan o.s.v..
Senast redigerad av aktieguru 2011-03-01 kl. 23:44.
Citera
2011-03-01, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktieguru
1: 23 kr stod den i nr jag rekommenderade kp, r osker p vad den stod i nr trden startades men ~25 kr.
2: 43.70 kr.
3: Ja, uppsidan r fortfarande extremt stor.

S egentligen om man hade investerat 1 miljon nr du ppnade trden hade man haft nstan 2 miljoner nu?

En annan frga, fram tills nr rekommenderar ni att man investerar i denna aktie?
Kapitalfrskring?
Citera
2011-03-01, 23:49
Medlem
Citat:
S egentligen om man hade investerat 1 miljon nr du ppnade trden hade man haft nstan 2 miljoner nu?

Kapitalfrskring?

Helt korrekt.

Min horisont r lngre n fem r och riktkursen 1500 kr, kommer givetvis slja och kpa tillbaka min kortsiktiga del ibland med ml att f fler aktier men den lngsiktiga sljer jag inte.

Kapitalfrskring definitivt.
Citera
2011-03-02, 05:48
Medlem
darcodes avatar
Citat:

Kapitalfrskring?

Aktien stod i ~29 kr nr trden startades. Den str idag i ~44 kr. Sledes en uppgng p cirka 52 procent p denna tid. Ditt innehav hade allts varit vrt 1,52 MSEK om du investerade 1 MSEK nr trden startades.

Det r absolut inte fr sent att g in i aktien nu. Det senaste halvrets uppgng r smpotatis mot vad som komma skall. Vi br se tminstone en ytterligare en dubbling av priset innan juli-augusti.
Citera
2011-03-02, 15:15
Medlem
Tror ni p ngon form av dipp eller r det mer eller mindre rakt uppt nu?
Citera
2011-03-02, 18:14
Medlem
I dagslget har jag ca 1000 aktier med ett gav p 29... funderar starkt p att kpa p mig 300 till. Sen frgar jag mig ven ifall det kan vara ett bra lge att daytrada med aktien? Vad tror ni kan man lyckas gra detta utan att missa ngot? Vad r lagom att daytrada med isf? Ngon som har ngon input?
Citera
2011-03-02, 18:40
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktieguru
http://www.financialhearings.nu/1011...ocinevaccines/

Se sid 19. Freslr dock att du ser hela presentationen, den r mycket bra!

Krvde Flash, och jag lever numera hela mitt surfande liv p iPad, s jag kunde inte lsa den, men tack i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av darcode
Kan istllet bjuda p en publikation frn en mus-studie med Eurocines L3-adjuvans: http://eurocine.se/Eurocine/ftp%20papers/L3-chall.pdf
I denna har man dock anvnt ett split-vaccin, medan man i Immunose FLU anvnder ett avddat helvirus.
Vet att det inte riktigt var detta du efterfrgade, men det ger nd en viss del av den forskning som ligger bakom det vaccin som nu utvecklas.

Ok, det dr var trevligt! Bra studie, trovrdiga frfattare och dr har vi ju faktiskt en viral challenge som visar ngon form av effekt, ven om det "bara" r p mus. (Det ska, som du (?), tidigare skrivit till en "Ferret influenza model" fr mer verfrbara data.)

Citat:
Ursprungligen postat av darcode
Vi br se tminstone en ytterligare en dubbling av priset innan juli-augusti.

Vad baserar du det p? Som jag ser det hnger mycket p vad "iller-influensa-studien" visar. Om den faller ut negativ/tveksam s tvivlar jag att deras samarbetspartner vill satsa pengar p en viral challenge p mnniska (vilket kostar en vansinnig massa pengar) och d mste Eurocine ut och ragga nya partners. Influensavaccinet r det som ligger lngst fram i forskningen. vriga vaccin som de skriver om, t.ex HIV-vaccinet, r betydligt mer komplicerat!

Vet ngon frresten vilken samarbetspartner de har? Finansiella muskler?
Citera
2011-03-02, 19:11
Medlem
Nu hoppade jag p tget med denna aktien.. D fr man vl se om den kommer att n sin slut destination eller om den kommer spra ur p vgen..
Citera
2011-03-02, 19:32
Medlem
SneakyBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Nu hoppade jag p tget med denna aktien.. D fr man vl se om den kommer att n sin slut destination eller om den kommer spra ur p vgen..

Grattis!
Hoppade du in p ver 40-strecket nu d eller?
Citera
2011-03-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack

Vad baserar du det p? Som jag ser det hnger mycket p vad "iller-influensa-studien" visar. Om den faller ut negativ/tveksam s tvivlar jag att deras samarbetspartner vill satsa pengar p en viral challenge p mnniska (vilket kostar en vansinnig massa pengar) och d mste Eurocine ut och ragga nya partners. Influensavaccinet r det som ligger lngst fram i forskningen. vriga vaccin som de skriver om, t.ex HIV-vaccinet, r betydligt mer komplicerat!

Vet ngon frresten vilken samarbetspartner de har? Finansiella muskler?

Om du kollar p hur rrelsen fr aktien var fr 2010 s hittar du nog svaret sjlv. Som s mnga skrivit hr tidigare s var risken betydligt strre d och potentiellt avtal lg lngt fram i tiden.
Nu har vi betydligt mycket mer p bordet vilket vl nd borde betyda att vrderingen borde bli hgre nu nr risken r lgre.
Redan innan utfallet av fas I / II-studien hade aktien sin ATH. Basic instinct sger vl att marknaden vrdestter det som hller p att hnda nu bra mycket hgre.
Sen kanske det r som du sger, ifall den pgende studien failar har det nog ingen positiv inverkan p kursen. Men tills dess att vi har det resultatet kommer EUCI g som tget. Det r jag helt vertygad om. Om dremot studien visar gott resultat s kan du nog rkna ut resten sjlv!
Frgan r ju... Varfr skulle det inte bli positivt...?
Citera
2011-03-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBandit
Grattis!
Hoppade du in p ver 40-strecket nu d eller?

Ja jag gjorde det, 43,50:- blev det. r en chansning, men fr hoppas att den gr hem.. Sjunker den, s kommer jag att kpa p mig mer.. Enligt mnga andra verkar det som om denna aktien fortfarande r undervrderad, fr hoppas att dem har rtt..
Citera
2011-03-02, 20:10
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frejdon
Redan innan utfallet av fas I / II-studien hade aktien sin ATH. Basic instinct sger vl att marknaden vrdestter det som hller p att hnda nu bra mycket hgre.

Njae, jag kan inte se att utfallet av Fas I/II-studien var s omvlvande? Man fick hgre titrar i nsslemhinna jmfrt med injicerat vaccin, men det r ju inte precis ovanligt om man stoppar ett antigen i nsan, och fr vrigt gav det ju inte s mycket titerstegring. Hade vl snarast varit total death om den inte visat det efter de positiva pre-klin-resultaten? Men det sger ju dessvrre inte s mycket om skyddseffekt mot influensasjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av frejdon
Om dremot studien visar gott resultat s kan du nog rkna ut resten sjlv!
Frgan r ju... Varfr skulle det inte bli positivt...?

Eeeeeh, skmtar du? Menar du att den inte kan faila? Som sagt, mnga andra frsker/har frskt och misslyckats s frgan kanske snarare r vad det r som gr att du tror att just detta ska lyckas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in