Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Är det inte så i TV-programmet att "Dekorimamannen" inte på någon punkt stämmer med den polis som presenteras i programmet? Trodde det var AA men det här är alltså en annan kille.
Nu är jag ju generellt mycket tveksam till flickornas berättelse. Tror det var agrippa som berättade att den film flickorna såg inte gick upp på biograferna förrän efter mordet?
Men om vi leker med tanken att flickorna talar sanning så är det skandalöst uruselt av polisen att inte hitta killen. Signalementet är mycket detaljerat. Borde bara vara att åka och hämta honom.
Flickorna kan ju ha förväxlat dag/år men det hindrar inte att polisen förhör mannen. Om inte annat för att avföra honom från utredningen.
Jag måste erkänna att jag är förbluffad. Det jag varit inne på tidigare visar sig nu fungera.
En person kan dölja och förändra mycket men inte det intryck personens kroppshydda ger. Där klädsel saknar betydelse. Den
långe blonde mannen kommer inte ifrån det alla vittnen lägger märke till. Alltså att han är lång och blond. På det sättet kan den personen följas genom vittnesmålen. Hur han än beter sig.
De ''finska flickorna'' och taximannen. De är överens om att mannen de sett är
tanig och smal. Finns det fler som sett honom i det området? Det vet vi inte eftersom västra sidan inte är kartlagd än. Ligger nu en beställning till PU om samtliga förhör med alla Grandvittnen. Enligt Säpos PM 150 stycken. Skulle inte förvåna mig om det är fler personer som promenerat söderut på Sveavägen på den västra sidan än de som är kända idag.
Mordplatsen. Mördaren är
stor, grov, kompakt och bred över axlar och rygg. Och vad kan det bero på? Tränar på gym? Eller är det en medfödd kroppskonstitution?
Samtidigt kopplar tjejerna mannen de sett till ett gym i Upplands Väsby. Där Borgnäs får uppgifter om en välkänd polis som tränar där. Som dessutom råkar vara knarkspanare. Och båda två råkar tala finska. Där samtidigt Ölvebro med kompani inte lyckas hitta varken flickornas utpekade man eller den utpekade kollegan. HÖ ser ut som en skolpojke i TV när Borgnäs grillar honom om detta. Och Helin verkar vara helt borta på någon annan plats.
Jag har inte ens hunnit läsa de senaste vittnesmålen om WT. Men det känns redan som att vi kommit vidare. Och får vi korn på mördaren före Dekorima så kommer han åka dit via sin kroppshydda och det intryck han ger. Han lyckades dölja sitt ansikte för alla, där jag bortser från Lisbet, men han kan inte dölja detta faktum. Jag känner vittringen.