Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkeponken
Det ser väldigt tomt ut på östra sidan av Sveavägen. Finns det verkligen inga (kända) vittnesuppgifter mellan Grand och t ex Sari?
Bra kommentar. Kartan baserar sig så vitt jag förstår på de vittnesmål som togs upp i förundersökningen mot CP.
Det finns några vittnesmål till tror jag, men just östra sidan är det glest. (Sedan får man nog vara vaksam på när de kom in till utredningen. Tillförlitligheten ökar ju inte direkt med åren)
Men det kom fram ett "spännande" vittnesmål från 2 tjejer som i princip borde varit de sista som passerade mordplatsen innan mordet. På väg söder ut, där de straxt efter går över till västra sidan och några sekunder senare hör dom skotten.
Vittnesmålet kom in 1997, vilket gör att man så klart "drar öronen åt sig", men efter att jag läst igenom dessa så ser inte jag något som direkt gör att man behöver betvivla deras uppgifter.
Inget sensationellt, mer än en springande/eller gående person som kommer från Apelbergsgatan, straxt efter mordet. Således omöjligt mördaren.
Maria och Katarina E-17840 och E-17880-1
https://drive.google.com/file/d/1qVR...BZo5O6kJe/view