Citat:
Jag har genom ett antal uträkningar under en tid i tråden försökt att visa vad man får ut vad de vittnesmål och poliser som var på platsen har uppgett att de gjorde och när.
Om man så långt det låter sig jämföra deras inbördes uppgifter med vad andra gjorde i samma stund, blir det mycket förbluffande.
Det är inte mina egna teorier, utan vad deras uppgifter visar.
Det visar att en ensam man, dvs helt ensam, omöjligen har gjort det.
Mina egna funderingar är dock att det är minst 2, eller fler. Dock är det inte troligt att det är fler än 10.
Om inte samtliga ögonvittnen har sett fel, helt missuppfattat situationen, måste någon annan meddelat GM om att OP är på ingående.
Så långt man med säkerhet följa GM, dvs till krönet av trappan, finns ingen annan man kan ta för medhjälpare. Därifrån någonstans kan man anta att personer med någorlunda liknande signalement springer åt olika håll.
Jag anser vidare att GM flyr norrut mot Johannesplan.
Det alternativet är intressant. Det är minst nämnt, men mest logiskt.
Om man så långt det låter sig jämföra deras inbördes uppgifter med vad andra gjorde i samma stund, blir det mycket förbluffande.
Det är inte mina egna teorier, utan vad deras uppgifter visar.
Det visar att en ensam man, dvs helt ensam, omöjligen har gjort det.
Mina egna funderingar är dock att det är minst 2, eller fler. Dock är det inte troligt att det är fler än 10.
Om inte samtliga ögonvittnen har sett fel, helt missuppfattat situationen, måste någon annan meddelat GM om att OP är på ingående.
Så långt man med säkerhet följa GM, dvs till krönet av trappan, finns ingen annan man kan ta för medhjälpare. Därifrån någonstans kan man anta att personer med någorlunda liknande signalement springer åt olika håll.
Jag anser vidare att GM flyr norrut mot Johannesplan.
Det alternativet är intressant. Det är minst nämnt, men mest logiskt.
Ja det låter fullt möjligt. Så har jag också funderat, att GM är måhända ensam på plats just vid skottillfället. Något antal till medhjälpare, observatörer eller "blindgångare" är väl inte något som försvårar utförandet.
Eller så är det någon som är någotnär väletablerad, av någon anledning lite på dekis vid tillfället och ältar något en tid och mer eller mindre slumpmässigt råkar på Palme. Personen kanske avlider kort efteråt, sjukdom eller självmord. Eller frisknar till men pladdrar inte till sina släktingar eller familjemedlemmar.
Det senare tänker jag lite som en Mihalovic eller Raskolnikovtyp.