2018-08-07, 10:47
Medlem
SGDFs avatar
Om mördaren lever idag och är svensk, kan vi utgå från att han ögnar igenom tråden. Det kan till och med tänkas att han bidragit med något inlägg.
Citera
2018-08-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jan Nilsson såg samma man som Hans Johansson och Lars Jeppsson

Jan Nilsson säger "jag fick den uppfattningen att han forsöker följa efter någon eller någonting"

Hans Johansson säger "det såg ut som om han hade någonting framför sig"

Lars Jeppsson säger han sprang "något framåtlutad
Det kan ha varit två personer som sprang.
Den man som JN sett springa gjorde det efter att AH redan börjat göra hjärtmassage.
Det stämmer alltså dåligt med övriga vittnesutsagor.
Även signalementet avviker kraftigt.

Om två män sprungit så har en av dem sprungit vänster på Luntmakargatan, vilket i så fall undgått LJ där han stått avskärmad bakom byggbaracken.
Citera
2018-08-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Om mördaren lever idag och är svensk, kan vi utgå från att han ögnar igenom tråden. Det kan till och med tänkas att han bidragit med något inlägg.
Åtminstone tror jag att det finns möjlighet att personer med kunskap om vad som verkligen skett läser tråden med jämna mellanrum.
Mördaren?
Det tror jag inte, han är nog död och begraven, men det ör en spännande tanke.
Citera
2018-08-07, 12:26
Medlem
Gothuss avatar
Gunnarssons mycket generöse mexikanska vän(Hasse?) jobbade troligtvis på resebyrån som ligger på Rådmansgatan 33. Företaget har varit aktivt sedan 1971 och drivs nu av ett äkta par, han Lankes/Indier och hon finska tror jag? Kan ha varit så att företaget gått i arv.
Senast redigerad av Gothus 2018-08-07 kl. 12:34.
Citera
2018-08-07, 14:12
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det kan ha varit två personer som sprang.
Den man som JN sett springa gjorde det efter att AH redan börjat göra hjärtmassage.
Det stämmer alltså dåligt med övriga vittnesutsagor.
Även signalementet avviker kraftigt.

Om två män sprungit så har en av dem sprungit vänster på Luntmakargatan, vilket i så fall undgått LJ där han stått avskärmad bakom byggbaracken.
GM vill att du ska tro det är tvä män ! men det är det inte !

När Anna H började springa mot Olof P var GM endast några meter från Olof P. När Anna H kom fram till Olof och omedelbart började med hjärtmasssge, var GM ca 25 meter in på Tunneplgatan. Det var då Lisbeth och Hans J såg honom vända sig. När GM så springer vidare ser också Jan Nilsson honom.
Citera
2018-08-07, 15:07
Medlem
Gothuss avatar
Jag vill flika in med några tankegångar kring händelser 1988 som kan ha följt i efterspelet av MOP:

• Den då 24-årige Israeliske Serganten, Yenon Levi befann sig 1988 i Sverige för att besöka släktingar. Den 11 juni hittades han död i Rörshyttan.
    1993 tog Thomas Quick, i dag Sture Bergwall, på sig mordet och fälldes senare 1997. 2010 frias han efter resning.

• Amiram Nir var en israelisk journalist. Han hade också varit terroristrådgivare till två israeliska premiärministrar.
    Nir tjänstgjorde som kampanjchef för Shimon Peres 1977 och som partispresentant för Peres parti. Han blev därefter korrespondent för israelisk tv, och 1982 var militär korrespondent för Channel One. Han steg också till rangen av löjtnantöverste i Israels försvarsmaktreserver.

I november 1984 utsågs Nir till den nya posten av terrorismrådgivare under premiärministern Shimon Peres , kvar i positionen enligt Peres efterträdare Yitzhak Shamir. I kampen mot terrorismens roll spelade Nir en nyckelroll i det israeliska svaret på Achille Lauro kapningen 1985.

Efter att ha lämnat regeringen öppnade Nir ett kontor i London för ett israeliskt säkerhetsföretag och arrangerade vapen och oljekontrakt för mexikanska köpare. Den 30 november 1988 omkommer Nir när han kraschar med sin hyrda Cessna i Mexiko. (vissa rapporter hävdar att Nir hade dödats tidigare i Mexico City). Den amerikanska underrättelsetjänsten, CIA har för övrigt mer eller mindre tagit på sig nedskjutningen av Nir´s plan.
Citat:
Mr. Hunt claims the CIA killed Mr. Amiram Nir in Mexico. He says he first met him at the King David Hotel in Jerusalem on July 29th, 1986 while guarding the Vice-President George Bush at the meeting mentioned in the section on Bush’s Iran Contra involvement. Mr. Nir briefed Bush about the ongoing sale of U.S. arms via Israel to Iran. Mr. Hunt discovered later that Mr. Nir was secretly taping the entire conversation. Mr. Hunt says Mr. Nir was killed when Bush found out that Mr. Nir had recorded the conversation and thus had evidence linking Bush to the arms for hostages deal.

At the same meeting, Mr. Nir outlined for Bush efforts taken throughout the past year “to gain release of the hostages, and that a decision still had to been made whether the arms desired by the Iranians would be delivered in seperate shipments or for each hostages as they were released.”

Mr. Hunt says that also in attendance at the meeting were two assets of the CIA, Mr. Charles McKee and Mr. Matthew Gannon, both subsequently killed on board Pan Am Flight 103, which was blown up over Scotland Lockerbie. A number of investigative journalists have claimed that Mr. Charles McKee and Mr. Matthew Gannon were the primary targets of the Pan Am 103 bombing

http://plane-truth.com/Aoude/geocities/amiram.html
  • Lockerbieattentatet är uppkallad efter den skotska byn Lockerbie, över vilken 21 december 1988 ett flygplan (Pan Am Flight 103), Boeing 747 med namnet »Clipper Maid of the Seas«, exploderade i luften med 259 personer ombord, däribland den svenske FN-diplomaten Bernt Carlsson. Dödssiffran uppgick till 270, eftersom även 11 personer på marken omkom. De flesta av passagerarna var från USA.

Planet hade startat i Frankfurt, och var efter mellanlandning på Heathrow i London på väg till New York.

Juval Aviv även känd som Yuval Aviv är en israelsk amerikansk säkerhetskonsult och författare. Han kanske är bäst känd för sitt arbete med Mossad , den israeliska underrättelsetjänsten och för att ha utfört hemliga operationer. Aviv var med när Mossad avrättade Yassir Arafats kusin i Rom, en hämndattack för det palestinska attentatet i München 1972. Advokat Pelle Svenson var en av de idrottsmän som drabbades i Olympiabyn. Möjligt att Pelle träffade på Aviv då?

Aviv engagerar sig efter mordet på Olof Palme då han kommer med sina tips till Palmeutredningen om att araber ligger bakom.

Aviv ingick även i det team som anlitades av anhöriga till offren i Lockerbieattentatet. Han var själv stationerad i Frankfurt när attentatet ägde rum, alltså där Pan-Am-planet startade sin resa mot Heathrow och New York.

David Scott Dornstein, en av de omkomna, då för tillfället bosatt i Israel, skulle mycket väl kunnat ha använts för att föra ombord sprängmedel i Frankfurt. Dornstein sysslade bland annat med sådant som många andra Israeler föraktade.
Senast redigerad av Gothus 2018-08-07 kl. 16:01.
Citera
2018-08-07, 16:12
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Gunnarsson ska enligt uppgift ha fått en femrums-lägenhet i Gamla Stan av en Mexikan som arbetade på Orientresor.

Lägenheten beboddes av andra personer än Gunnarsson.
Varför ville inte Mexikanen stå på lägenheten/adressen?
Hur och varför har man råd att ge bort en femrums-lägenhet i Gamla Stan?

Ca 21:05 in i inslaget

Palmemordet Kvinnorna runt VG del 1
https://www.youtube.com/watch?v=UBv3MJwI8Xc
VG's bekantskapskrets med utländska inslag samt hans boende i Stockholm skulle vara intressant att koppla samman med en fastighetsägare i Stockholm som vid den tiden och framgent hade en kärleksrelation med Ira Einhorn.

1986 träffade Einhorn (under namnet Ben Moore) svenskan Annika Flodin (mycket rik) och bodde i hennes fastighet till slutet av 1988.

Ira Einhorn var - enligt min mening - anlitad av CIA som kontraktsmördare under sin tid på rymmen i Europa.

Om han spelat en roll under MOP vill jag låta vara osagt.

Vem var då Ira Einhorn, se länk nedan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ira_Einhorn

Annika Flodin borde nuvarande åklagare förhöra angående hennes hyresgäster i Stockholm året 1986 samt hennes bekantskap med Ira Einhorn.

Idag påmindes jag åter igen om att Palme-hatet nästintill var cementerat i vissa samhällsklasser - precis som än idag!

En snapsvisa som besjunger MOP.
https://x.cdn-expressen.se/images/2f...annan/1280.jpg
Källa: https://www.expressen.se/kvallsposte...lmos-gangvald/
Senast redigerad av MossTrums 2018-08-07 kl. 16:15.
Citera
2018-08-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
CP blev också följdriktigt frikänd. Domaren kan ha blivit övertygad om osäkerheten på plats, men ingen fotograf skulle godkänna bilder spm bevis. En bild kan vara någotsånär rättvisande men också helt missvisande beroende på exponeringen och framkallningen.

Objektivt var det dåliga förhållanden vid Dekorima, men LP är säker på sin sak och det kan finnas förklaringar på det. Jag tror att hon såg CP, men de osäkra ljusförhållandena och den usla konfrontationen tog ner relevansen av hennes vittnesmål.

CP är en intressant person och var alls inte alagare vid tiden för mordet.

I det fall jag tog upp var inte fotona bevismaterial, det var ju givetvis domarens upplevelse som var central och fotona var en ungefärlig representation av vad domaren såg.

Hur tänker du dig att det har gått till då? Att LP i chocktillstånd och under dåliga ljusförhållanden i några sekunders tid ser GM på minst fem meters avstånd. (Hon uppger olika men minst 5 meter upp till 15 meter.) Att denna ögonblicksbild av GM sen ingraveras i hennes minne men inte dyker upp vid första förhöret, att den sen dyker upp från hennes undermedvetna och blir mer detaljerad och sen vid konfrontationen säger det så att säga klick?
Senast redigerad av cherryfive 2018-08-07 kl. 16:34.
Citera
2018-08-07, 16:43
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
VG's bekantskapskrets med utländska inslag samt hans boende i Stockholm skulle vara intressant att koppla samman med en fastighetsägare i Stockholm som vid den tiden och framgent hade en kärleksrelation med Ira Einhorn.

1986 träffade Einhorn (under namnet Ben Moore) svenskan Annika Flodin (mycket rik) och bodde i hennes fastighet till slutet av 1988.

Ira Einhorn var - enligt min mening - anlitad av CIA som kontraktsmördare under sin tid på rymmen i Europa.

Annika Flodin borde nuvarande åklagare förhöra angående hennes hyresgäster i Stockholm året 1986 samt hennes bekantskap med Ira Einhorn.

Idag påmindes jag åter igen om att Palme-hatet nästintill var cementerat i vissa samhällsklasser - precis som än idag!

Ska ta o kolla det, var det inte i Gamla Stan paret Einhorn och Flodin gömde sig? Minns inte.

Både Edgar Bronfman Sr och Bronfmanfamiljens gullegris, Einhorn var/är judar och Bronfman är ett väldigt stort likhetstecken med Mossad, det största av dem alla.

Minimal chans att dessa herrar tillhörde CIA. Kan du hitta något så gärna för mig! Jag tror att du Killgissar i det här fallet?

Vem krävde att Einhorn skulle gripas då han gömdes i Frankrike?

Kuriosa:
Einhorn greps 1997 samtidigt som den Israeliske vapensmugglaren Nahum Manbar.
1997 döms Quick för mordet på den Israeliske Serganten Yenon Levi.
Vid samma tid 1997 begärs resning mot Christer Pettersson.
Senast redigerad av Gothus 2018-08-07 kl. 16:55.
Citera
2018-08-07, 16:44
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Engström gick inte ut två minuter innan mordet. Han säger han "just komit ut på gatan, när han hörde, vad han först uppfatade som en avgassmäll"

Med andra ord Engström hörde det andra skottet när han kom ut på gatan ca 60 meter från mordplatsen. När han kom fram till mordplatsen "var det folk omkring" brottsoffret.

källa: https://drive.google.com/file/d/0Bxu...hCYTVONkU/view

Enligt Skandias utpasseringssystem checkade han ut 2 min innan mordet. Och det stämmer ju ganska perfekt eftersom Skandias huvudentré är bredvid mordplatsen.
Tänker att om man visste att han var på bion och planerade mordet så skulle han ha gått ut tidigare och lurpassat för att få se var de gick.

Om Engström INTE planerade mordet utan gjorde det som en impuls - varför hade han en pistol med sig?
Citera
2018-08-07, 17:53
Medlem
Gothuss avatar
Komplettering:

Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums

Ska ta o kolla det, var det inte i Gamla Stan paret Einhorn och Flodin gömde sig? Minns inte.

Både Edgar Bronfman Sr och Bronfmanfamiljens gullegris, Einhorn var/är judar och Bronfman är ett väldigt stort likhetstecken med Mossad, det största av dem alla.

Minimal chans att dessa herrar tillhörde CIA. Kan du hitta något så gärna för mig! Jag tror att du Killgissar i det här fallet?
Det som står klart mer och mer är att Israeliska agenter ofta har utgett sig för vara CIA-anslutna.
Den här gubben Charles Morgan som kontaktade Von Birhan för att betala miljoner dollar i utbyte mot att mörda Palme är med stor sannolikhet en Mossad-agent, anser jag. Morgan poängterar av någon anledning att han just är CIA-agent vilket ofta har skett i andra fall där det rört sig om Mossad.
Personligen är jag rätt övertygad om att mördarna står att finna i Gunnarssons och Von Birhans bekantskap men att de två själva inte direkt har något med mordet att göra.

Vem krävde att Einhorn skulle gripas då han gömdes i Frankrike?

Kuriosa:
Einhorn greps 1997 samtidigt som den Israeliske vapensmugglaren Nahum Manbar.
1997 döms Quick för mordet på den Israeliske Serganten Yenon Levi.
Vid samma tid 1997 begärs resning mot Christer Pettersson på grund av att Advokat Pelle Svensson fabricerat Tingströms testamente och därmed vilselett utredningen.
Senast redigerad av Gothus 2018-08-07 kl. 18:01.
Citera
2018-08-07, 18:01
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Enligt Skandias utpasseringssystem checkade han ut 2 min innan mordet. Och det stämmer ju ganska perfekt eftersom Skandias huvudentré är bredvid mordplatsen.
Tänker att om man visste att han var på bion och planerade mordet så skulle han ha gått ut tidigare och lurpassat för att få se var de gick.

Om Engström INTE planerade mordet utan gjorde det som en impuls - varför hade han en pistol med sig?
Efter att han checkade ut, stod han och pratade 2 min i receptionen.

källa sida 167: https://drive.google.com/file/d/0Bxu...Roc09rU3M/view
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in