Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag tror nu som PU att GM följde paret Palme från bio. Skilnaden är att jag tror GM gick Luntmakargatan, medan PU tror GM gick Sveavägen till Tunnelgatan.

Jag tror altså GM kom Tunnelgatan till Sveavägen och sprang tilbaka på Tunnelgatan efter mordet.

Han skulle alltså vika av vid Adolf Fredriks Kyrkogata? Vad i all sin dar skulle han vinna på en sån manöver? Den kräver dessutom att han springer till mordplatsen. Var GM dum i huvudet?
Citera
2018-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är rätt tänkt. Vi vet ju inget om det var fler som tog ut pengar efter ABs kamrater.

Och att CA ser 3 personer i sällskap runt pelaren kan ju vara en synvilla. Det kan vara en ögonblicksbild när LOP passerar AB, eller så är det ett sällskap likt IM sett?
Nej vi vet inte om det var fler som tog ut pengar efter AB och hans sällskap, och vi kommer inte att få veta det.

Jag begärde ut transaktionsförteckningen mellan 23.10-23.30, men fick nobben trots att jag bara ville ha uttagstiderna helt utan personuppgifter.

Varför håller PU dessa till synes helt okontroversiella uppgifterna hemligt?

Det är mycket man inte begriper.
Citera
2018-08-09, 22:06
Medlem
Citat:
Hela poängen med sättet GM sprang på, var att desinformera vittnen

Jan Nilsson säger "jag fick den uppfattningen att han forsöker följa efter någon eller någonting"

Hans Johansson säger "det såg ut som om han hade någonting framför sig"

Lars Jeppsson säger han sprang "något framåtlutad"
Du säger att mordet var ett pojkstreck men ändå sprang han på ett sätt som desinformerade vittnen, han iscensatte en teater som på ett avancerat sätt liknade mordet på Gustav III. Jag får inte ihop det. Din GM är extremt osannolik, krävs bättre förklaringar
Citera
2018-08-09, 22:13
Medlem
Citat:
Jag tror nu som PU att GM följde paret Palme från bio. Skilnaden är att jag tror GM gick Luntmakargatan, medan PU tror GM gick Sveavägen till Tunnelgatan.

Jag tror altså GM kom Tunnelgatan till Sveavägen och sprang tilbaka på Tunnelgatan efter mordet.

Nu är du på djupt vatten. PU tror inte att GM följde OP. PU är för första gången övertygade om att det är en konspiration med flera inblandade vilket framgår ganska tydligt mellan raderna sedan de började att analysera och identifiera WT observationer och har gått tillbaka till mordplatsen och vittnesmål kring denna med det perspektivet iställer för ensamme gm perspektivet. Alla av dessa iakttagelser är inte publikt kända med att se på förloppet med de ögonen gav dem gott hopp. PU jobbar proffessionellt inte som många amatörer med att försöka vränga till och "tolka saker" i absurditet.
Citera
2018-08-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nu är du på djupt vatten. PU tror inte att GM följde OP. PU är för första gången övertygade om att det är en konspiration med flera inblandade vilket framgår ganska tydligt mellan raderna sedan de började att analysera och identifiera WT observationer och har gått tillbaka till mordplatsen och vittnesmål kring denna med det perspektivet iställer för ensamme gm perspektivet. Alla av dessa iakttagelser är inte publikt kända med att se på förloppet med de ögonen gav dem gott hopp. PU jobbar proffessionellt inte som många amatörer med att försöka vränga till och "tolka saker" i absurditet.
Åsgård och Olssons GMP har legat som en våt klibbig filt genom utredningen.
Kan dom frigöra sig från den lasten öppnar det sig en helt ny värld.
Bofors, knarkspan, och de wt observationer som förkastats av utredningen i 30 år.
Svammel om SE och CP tillhör svunna tider. Tillbaka till brottsplatsen och dess omgivningar. PU sitter på tonvis med fakta som inte vi har tillgång till.
Jag tror och hoppas att KP är rätt man att lyfta locket.
Citera
2018-08-09, 22:58
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Nej vi vet inte om det var fler som tog ut pengar efter AB och hans sällskap, och vi kommer inte att få veta det.

Jag begärde ut transaktionsförteckningen mellan 23.10-23.30, men fick nobben trots att jag bara ville ha uttagstiderna helt utan personuppgifter.

Varför håller PU dessa till synes helt okontroversiella uppgifterna hemligt?

Det är mycket man inte begriper.

De hemlighåller det för att använda som referensuppgifter.
Citera
2018-08-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Sant.
1. Allt som talar för att poliser var inblandade är riggat.
2. Allt som talar för att det var fler än en GM runt MP är riggat.
Då finns det bara en "ensam galning" kvar.
Det kanske var 2 eller flera "ensamma galningar" som beslutade sig för att skjuta Palme
där den ena inte visst vad den andra gjorde, en av dom hann före den andra, då blir det svårt att lösa.

När jag var liten lekte jag Indian & Cowboy, någon mer som gjorde det i tråden?
Några poliser(Baseballigan) lekte Nazister på 80-talet.
Fråga:
Varför är det ok att leka Indian & Cowboy men inte Nazist & Jude?
Därför att Engelsmännen var så snälla och gulliga mot Indianerna när dom hade ihjäl dom.
Engelsmännen sövde ner Indianerna med en fin "cocktail" innan dom skar skalpen av dom.

Du har en poäng med att flera "galningar" rörde sig i träsket. Teorin är udda men inte galen.
Teorin bygger på en läcka att Palme var utan livvakter men även en stor summa pengar,,, förmodligen.
Citera
2018-08-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Det där med att "Proletären är en bra källa", får stå för dig.
Även att Olle Alsén som hittade "flickorna", skulle vara en bra källa, får stå för dig.

Känner inte till Olle Alsen och har inte tagit del av hans alster.
Jag står dock fast vid att proletären inte är sämre än DN när det gäller agendasättande nyhetsrapportering.
Citera
2018-08-09, 23:28
Medlem
Citat:
Och då skulle uppgifterna bli obrukbara?
Hur då?
Citera
2018-08-09, 23:38
Medlem
Citat:

Eller för att fantasismeder inte skall kunna använda det för att störa dem med hiskeliga scenarion.
Citera
2018-08-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Och då skulle uppgifterna bli obrukbara?
Hur då?

Genom sekretess? PU har sekretessbelagt allt som kan peka ut enskilda individer.
Jag upplever att sekretessen kring CP rättegångarna och sekretessen kring LP fullständiga vittnesmål är förbluffande.
Citera
2018-08-09, 23:42
Medlem
Jag har lyssnat igenom intervjun med Mattias Göransson från Filter en gång till.
Jag måste säga att Mattias G sticker ut hakan ordentligt.

Citat Mattias G:
" redan dagen efter mordet var han den mest självskrivne mördaren.
Han avfördes på felaktiga grunder.
Är du säker på att det här är Palmes mördare?
Ja, absolut.

Om PU skulle komma ut med information och peka ut Stig E som mördare skulle jag och förmodligen några till bli skeptiska.
Jag skulle i så fall få känslan att man hittat en ny "CP" som mördare, en död person med få anhöriga och förmodligen ingen som bryr sig om att ta strid för hans skull

Jag har letat lite hastigt om Mattias G:s andra artiklar, det jag reflekterar över är att han är skeptisk mot ubåtar och verkar anse att dåvarande Sovjetunionen blev felaktigt utpekade i samband med ubåtskränkningarna.

https://www.youtube.com/watch?v=7pBfzof4GEE
Intervju med Mattias Göransson om Filters Palme-scoop

http://wisemanswisdoms.blogspot.com/...on-gommer.html
Gästinlägg: Göransson gömmer konstaterade kränkningar

"Björnen kommer! har blivit hyllad av en enig recensentkår men kritiserats av andra debattörer – som menar att Ryssland och den politiska ledningens agerande och avsikter aldrig bör framställas i försonande ljus. I bokens förord förklarar Mattias Göransson vad som väckte hans intresse för ämnet"

https://bjornenkommer.se/
Senast redigerad av Sumer 2018-08-09 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in