2018-08-14, 14:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det är ännu enklare

NF mötte paret Palme efter att dom passerade den södra reklampelaren och inte efter att dom passerade den norra reklampelaren.

Bevis: Han såg AB några meter bakom paret Palme

Alla vittnen säger den personen paret Palme mötte utanför Dekorima är GM

Jag vet att det här är plågsamt enkelt, men det är vad jag har hittat.

Det är så enkelt att ett barn kan se det.
Men vad gör honom till mördaren och vad ginns som styrker det?
Citera
2018-08-14, 15:24
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Men vad gör honom till mördaren och vad finns som styrker det?
Det enkla motivet jag hittade.
Citera
2018-08-14, 15:35
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
NF skulle kunna ha mött LOP vid dekorimahörnet med AB bakom men att ta det därifrån till att det definitivt är så och att NF är GM är väldigt stora kliv på osäker mark. Allt är baserat på att NFs vittnesmål är falskt vilket lika gärna kan bero på att han kom ihåg fel som att han ljuger. Lisbets vittnesmål är enligt min uppfattning också fel men det implicerar inte att hon är mördaren
Nej, jag tycker inte det och PU har nog ytterligare detaljer i fallet.

Lisbets vittnesmål är bra, hon nämner ett stort antal konstiga detaljer, som avslöjar GM. Att hon senare blev lurad till att utpeka CP spelar ingen roll.
Citera
2018-08-14, 15:45
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Läs vidare. (TR)
När han har kommit till platsen och funderar på vad han ska göra så ser han en ung flicka och en ung grabb.
Adv Liljeroos frågar om han är osäker på om han var först på plats och Engström svarar: ”Jag är osäker på det”.
Kanske SE vände Olof på rygg och gick från platsen innan den ung flickan och grabben kom och att de därför inte såg honom
Citera
2018-08-14, 16:08
Medlem
Citat:
Kanske SE vände Olof på rygg och gick från platsen innan den ung flickan och grabben kom och att de därför inte såg honom
Nej AH vände honom. Hon berättar också i förhör att hon inte tittade upp förrän ambulansen kom. Det är alltså inte särskilt märkligt att hon inte kan identifiera SE.
Hon kan inte identifiera någon annan heller.

Full fokus på uppgiften.

Hon är den störste hjälten på mordplatsen, men när det gäller observationer därstädes är hon fullständigt obrukbar som vittne.
Citera
2018-08-14, 16:12
Medlem
Citat:
Läs vidare. (TR)
När han har kommit till platsen och funderar på vad han ska göra så ser han en ung flicka och en ung grabb.
Adv Liljeroos frågar om han är osäker på om han var först på plats och Engström svarar: ”Jag är osäker på det”.

Korrekt. Tack för rättelsen.
Dock talar han inte om dom förrän Liljeroos försöker en sista gång, tills dess är dom liksom inte närvarande trots att dom är så centrala.
Senast redigerad av cherryfive 2018-08-14 kl. 16:16.
Citera
2018-08-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Korrekt. Tack för rättelsen.
Dock talar han inte om dom förrän Liljeroos försöker en sista gång, tills dess är dom liksom inte närvarande trots att dom är så centrala.
Man får intrycket att han vill erövra hjälterollen och ha den alldeles för sig själv...
Då måste han tona ner deras insatser.
Märklig karl vi har att göra med.
Citera
2018-08-14, 16:40
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Man får intrycket att han vill erövra hjälterollen och ha den alldeles för sig själv...
Då måste han tona ner deras insatser.
Märklig karl vi har att göra med.
Vågar inte tänka på vad han hade hittat på, om han inte hade varit bunden av utstämplings tiden följt av samtalet med Henry Olofsson i receptionen.

Kanske han då även hade samtalat med Olof ?
Senast redigerad av 299792458 2018-08-14 kl. 16:49.
Citera
2018-08-14, 17:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det enkla motivet jag hittade.

Som är?
Citera
2018-08-14, 17:20
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Ganska mycket spekulativt från mig nu...
Kan MOP och andra händelser i Europa och världen spåras tillbaka till eisenhower administrationens policy beslut gällande sovjet?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_Solarium
1. The Soviet Union was a long term, rather than an imminent, threat, and one that would diminish if the United States acted prudently.

2. The threat was from Soviet troop strength, conventional weaponry, and a tendency to use intimidation and alliances to further its goals of creating a security zone in Eastern Europe and Asia, and of overthrowing independent governments. None of these were as important, however, as the increasing number of nuclear weapons in the possession of the Soviets and concomitantly their capacity to deliver them.

3. The United States needed to avoid both public alarm – which could bring excessive military preparations - and complacency – which might encourage the Soviet Union and its allies to take risks, as in Korea. The United States thus should maintain a system of alliances circumscribing the Soviet Bloc and military readiness, both conventional and nuclear.

4. The United States would pursue its national security in conjunction with its allies, and this pursuit would involve, not rollback of Soviet power, but a continuation of containment.

5. The most useful strategy for the United States, once it had established its deterrent capacity and resolve, would be political and educational – conveying the truth about capitalism, democracy and human rights by various means to the populations of Eastern Europe and the Soviet Union.

Vad jag skulle kunna tänka mig är en kombination av att utnyttja allierade, ex Palme-pilgrim, för att bibehålla containment av sovjet samtidigt som operationer mer dolda som gladio. Efter 30 år hade dessa program glidit för långt ifrån varandra och resulterade i en världversion av Säpos konflikt mellan karoliner och merovinger...

Mao kan mordet orsakats av en västlig underrättelseverksamhet som inte längre visste vad de olika delarna pysslade med?
Nåja nu har jag spekulerat lite för fritt...
Citera
2018-08-14, 17:21
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Som är?
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2018-08-14, 17:25
Medlem
PeoFallmos avatar