2019-09-18, 20:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han visste att han skulle bli misstänkt och att det skulle bli mycket obehagligt, som det också blev.

Uppenbarligen så förstod han inte i förväg att förhören skulle bli obehagliga. Han säger ju det själv i intervjun "jag hade ju kommit för att hjälpa".

Anledningarna till att det blev så mycket förhör är flera. Dels var han den som iaktog GM mest. LJ såg eventuellt sista kända skymten av GM. Han hade också vittnesmål om luntmakargatan, extremt viktig placering bara av den anledningen. Plus att han inte är en klassisk karlakarl, det är starkt misstänkt av 80-talssnutarna.

Han hade så mycket att komma med.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-09-18 kl. 20:26.
Citera
2019-09-18, 20:34
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Uppenbarligen så förstod han inte i förväg att förhören skulle bli obehagliga. Han säger ju det själv i intervjun "jag hade ju kommit för att hjälpa".

Anledningarna till att det blev så mycket förhör är flera. Dels var han den som iaktog GM mest. LJ såg eventuellt sista kända skymten av GM. Han hade också vittnesmål om luntmakargatan, extremt viktig placering bara av den anledningen. Plus att han inte är en klassisk karlakarl, det är starkt misstänkt av 80-talssnutarna.

Mannen med tunga steg och keps, som LJ sprang efter uppför trappan, var inte GM. GM var den spänstiga mannen med grovt stickad nerdragen mössa på huvudet.
Senast redigerad av 299792458 2019-09-18 kl. 20:36.
Citera
2019-09-18, 20:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Mannen med tunga steg och keps, som LJ sprang efter uppför trappan, var inte GM. GM var den spänstiga mannen med grovt stickad nerdragen mössa på huvudet.

Det är självklart samma person, ingen tvekan om det.
Citera
2019-09-18, 20:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Det är självklart samma person, ingen tvekan om det.
Varför tror du polisen frågar "Är det möjligt att någon kan ha vikit ner Luntmakargatan norrut enligt ditt förmedlande?"

källa: FUP 541
Senast redigerad av 299792458 2019-09-18 kl. 20:50.
Citera
2019-09-18, 20:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Varför tror du polisens frågar "Är det möjligt att någon kan ha vikit ner Luntmakargatan norrut enligt ditt förmedlande?"

källa: FUP 541

För att det är en korsning så polisen måste fråga... De ville utesluta att GM sprang luntmakargatan.

Och poliserna verkar ju sen ha uteslutit att nån sprang luntmakargatan.
Citera
2019-09-18, 20:54
Medlem
299792458s avatar
Citat:
För att det är en korsning så polisen måste fråga... De ville utesluta att GM sprang luntmakargatan.

Och poliserna verkar ju sen ha uteslutit att nån sprang luntmakargatan.
Nej, de förstår att det var två olika män som sprang på Tunnelgatan.
Senast redigerad av 299792458 2019-09-18 kl. 20:56.
Citera
2019-09-18, 20:58
Medlem
Citat:
Men prata ur skägget med dina teorier då. Fattar inte varför du måste upprepa samma citat 20 gånger och varför du måste vara så j-a vag i dina hintar.

Du slösar bara allas tid. Varför sprang SE? Varför sprang LJ.

Jag känner ingen anledning till att bli irriterad på ”299792458”.
Han har sin teori, men är ganska återhållsam trots allt.
Jag köper den definitivt inte, det är för skruvat. men respekterar att han har ett vänligt bemötande.

Just detta med SE känner jag inte igen sedan tidigare (det finns variationer) men att kocken höll i vapnet är genomgående i temat.

Fabriken som papā arbetade i skulle läggas ner och byggas om till teater.
Detta fick familjen och framför allt kocken att bli arg och när då sonen/kocken i familjen fick nys om att en annan fabrik som låg i jämtländska Pilgrimstad togs under Palmes vingar (han lovade ju faktiskt att den skulle överleva).
Ja, då var måttet rågat, och eftersom Jacob-Johan Anckarström också var bördig från Vallentunatrakten, så arrangerades ett teatermord på Palme enligt ungefär samma modell som mordet på Gustav III. ”Bon soire beau masque” (God kväll vackra mask)

299792458 får rätta mig om jag missat något, men jag har förstått det ungefär så.
Senast redigerad av MacMackay 2019-09-18 kl. 21:01.
Citera
2019-09-18, 20:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Så polisen förstår att det är två olika män? Men sen släpper dom bara det spåret?

Edit: låter osannolikt
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-09-18 kl. 21:14.
Citera
2019-09-18, 21:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Förlåt.

Men om frågan "är det möjligt att nån sprang norrut på luntmakargatan enligt dig?" [parafras] är tecken på att polisen visste det fanns två män LJ blandade ihop. Så vet jag inte längre vad jag ska säga.

Men nu har jag skrivit massa inlägg som bara förstör tråden utan att föra den framåt. Sorry
Citera
2019-09-18, 21:20
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag känner ingen anledning till att bli irriterad på ”299792458”.
Han har sin teori, men är ganska återhållsam trots allt.
Jag köper den definitivt inte, det är för skruvat. men respekterar att han har ett vänligt bemötande.

Just detta med SE känner jag inte igen sedan tidigare (det finns variationer) men att kocken höll i vapnet är genomgående i temat.

Fabriken som papā arbetade i skulle läggas ner och byggas om till teater.
Detta fick familjen och framför allt kocken att bli arg och när då sonen/kocken i familjen fick nys om att en annan fabrik som låg i jämtländska Pilgrimstad togs under Palmes vingar (han lovade ju faktiskt att den skulle överleva).
Ja, då var måttet rågat, och eftersom Jacob-Johan Anckarström också var bördig från Vallentunatrakten, så arrangerades ett teatermord på
Palme enligt ungefär samma modell som mordet på Gustav III. ”Bon soire beau masque” (God kväll vackra mask)

299792458 får rätta mig om jag missat något, men jag har förstått det ungefär så.

Den sista biten är lite fel. Innan staten (statsföretaggruppen) mordveckan ville ta över fabriken och lägga ner produktionen i Vallentuna, utan något ansvar för sysselsättningen i Vallentuna. Ville Vallentuna kommun bygga om fabriken till en teater med mordet på Gustav III som premiär föreställning. Kommunens ombyggnadsplaner och statens nedläggningsplaner var anledningen till att statsministern sköts på samma sätt som Gustav III.
Senast redigerad av 299792458 2019-09-18 kl. 21:31.
Citera
2019-09-18, 21:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Den sista biten är lite fel. Innan staten (statsföretaggruppen) mordveckan ville ta över fabriken och lägga ner produktionen i Vallentuna, utan något ansvar för sysselsättningen i Vallentuna. Ville Vallentuna kommun bygga om fabriken till en teater med mordet på Gustav III som premiär föreställning. Kommunens ombyggnadsplaner och statens nedläggningsplaner var anledningen till att statsministern sköts på samma sätt som Gustav III.

Intressant. På vilket sätt var det på samma sätt som G3?
Citera
2019-09-18, 21:26
Medlem
Citat:
Bra, då fattar vi.
Jag hade ändå väldigt mycket rätt!
Nej Palmemordet ligger på ett helt annat plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in