2019-11-08, 10:11
Medlem
Eurypteridas avatar
Ni missar helt uppsvampningen baktill på kulan. Den fungerar som en broms och energin överförs till vätskan. Kroppen består mest av vatten. Lägg en badanka i badkaret och kasta i en basketboll. Badankan åker iväg var du än träffar. För att denna effekt ska märkas måste flera faktorer vara uppfyllda. Kulan måste vara av typ som svampas upp på detta sätt och ha hög energi det vill säga vapnet måste ha en lång pipa och en kraftig laddning.
Hålet i bröstet blev en decimeter i diameter. Kulan roterar och skapar en tornado av kött och blod som spränger sönder allt som innehåller vätska. Lisbet hade dött om skottet träffat under huden.
Citera
2019-11-08, 10:12
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jo, det är ju detta som talar för kompetens. Snabbt och exakt liksom.

Det som stör bilden är skottet som snuddade LP. Vad var det för slags skott? Gick det av när GM drog upp revolvern ur jackan?

Samtidigt är det så att skottet mot LP riktades mot exakt samma plats i ryggen som skottet GM avlossade mot OP. Mitt mellan skulderbladen. Det skilde 5 mm:s vridning till vänster av revolverpipan.

Tror inte placeringen var en slump.

Klurig fråga.
Det verkar som skottet gick av medan revolvern var på väg från fickan mot Palmes rygg. Skottet gick lite uppåt genom LP:s mockakappa https://ibb.co/pv05WN4

Inge Morelius: "jag såg att han tog upp handen ur fickan och så small det" (FUP 360)

Hans Johansson: "Jag åker Sveavägen fram och jag har tre kunder i bilen vi ska åka till resturang Albatross sen sitter vi vid rött ljus och sen så smäller det till ett skott och jag vänder mig om och tittar så ser jag en man som står och med en pistol och liksom nästan borrar ned pistolen i den här mannen som är där och skjuter av nästa skott då" (FUP 212)
Senast redigerad av 299792458 2019-11-08 kl. 10:31.
Citera
2019-11-08, 10:25
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Vad tyder det skottet på?

Det till synes olösliga problemet är skottet mot LP. Varför avlossades det?

Men för att kunna bedöma i vilka kretsar GM ska sökas så behöver man försöka komma fram till en trovärdig slutsats rörande skottet mot LP. Annars blir sökfältet för brett. Tror jag.

Terror. Inge allvarlig fruktan inte bara för politikers eget liv utan för alla som har med världens politiker att göra.
Citera
2019-11-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad tror ni trådläsare om walkietalkie-observationerna?
Har dessa observationer något med Palmemordet att göra?
Tillhörde dessa observationer någon helt legitim operation som inte berörde OP?
Hjärnspöken?
Någon sekretessbelagd spaning /övning eller övervakning av OP? osv...
Om walkietalkie-snubbarna hade haft rent mjöl i påsen så hade de identifierats för länge sedan. Alternativet är att de var ute i skumraskaffärer men INTE med någon koppling till MOP. Även här torde i så fall något ha bubblat upp till ytan för länge sedan.

Att som högt uppsatta politiker/poliser/jurister hävda att de är identifierade som diverse poliser utan att inför allmänheten identifiera dem, gör bara det hela än mer suspekt.

Det var VÅR statsminister som mördades. Det svenska folkets. Korten på bordet snutjävlar!
Citera
2019-11-08, 10:50
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det verkar som skottet gick av medan revolvern var på väg från fickan mot Palmes rygg. Skottet gick lite uppåt genom LP:s mockakappa https://ibb.co/pv05WN4

Inge Morelius: "jag såg att han tog upp handen ur fickan och så small det" (FUP 360)

Hans Johansson: "Jag åker Sveavägen fram och jag har tre kunder i bilen vi ska åka till resturang Albatross sen sitter vi vid rött ljus och sen så smäller det till ett skott och jag vänder mig om och tittar så ser jag en man som står och med en pistol och liksom nästan borrar ned pistolen i den här mannen som är där och skjuter av nästa skott då" (FUP 212)

Ja, bra. Jag har också fått det intrycket. Det är något med IM:s sätt att uttrycka sig. Det är som om första skottet bara avlossas mitt i rörelsen. Jag kanske övertolkar jag vet, men jag har många gånger funderat över just det stället i förhöret med IM.

Om skottet mot LP gick lite uppåt så talar det starkt för att skottet avlossades medan revolvern lyftes uppåt.

Fråga: Betyder 2.1 på bilden att det är ingångshålet och 2.2 då är utgångshålet? I så fall är saken klar.

Om jag tänker rätt nu så avlossades LP-skottet från vänster mot höger, dvs från Dekorima och snett ut mot gatan?

Skottet mot OP gick ju svagt uppifrån och nedåt och svagt från höger till vänster. Medan OP vred kroppen svagt till höger som för att tala med LP. Hon befann sig ju till höger om OP, närmare Sveavägen.
Senast redigerad av Basfakta 2019-11-08 kl. 10:59.
Citera
2019-11-08, 11:10
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ja, bra. Jag har också fått det intrycket. Det är något med IM:s sätt att uttrycka sig. Det är som om första skottet bara avlossas mitt i rörelsen. Jag kanske övertolkar jag vet, men jag har många gånger funderat över just det stället i förhöret med IM.

Om skottet mot LP gick lite uppåt så talar det starkt för att skottet avlossades medan revolvern lyftes uppåt.

Fråga: Betyder 2.1 på bilden att det är ingångshålet och 2.2 då är utgångshålet? I så fall är saken klar.

Om jag tänker rätt nu så avlossades LP-skottet från vänster mot höger, dvs från Dekorima och snett ut mot gatan?

Skottet mot OP gick ju svagt uppifrån och nedåt och svagt från höger till vänster. Medan OP vred kroppen svagt till höger som för att tala med LP. Hon befann sig ju till höger om OP, närmare Sveavägen.
Ja det är korrekt 2.1 är ingångshålet och 2.2 är utgångshålet

Varför ville Lisbeth att vi skulle tro att det var det första skottet som träffade Olof ???
Hon var rädd för att vi skulle tro att hon var målet ? Varför ?
Senast redigerad av 299792458 2019-11-08 kl. 11:25.
Citera
2019-11-08, 11:30
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja det är korrekt 2.1 är ingångshålet och 2.2 är utgångshålet

Varför vill Lisbeth att vi ska tro att det var det första skottet som träffade Olof ???
Hon var rädd för att vi skulle tro att hon var målet ? Varför ?

Om vi för ett ögonblick dröjer kvar vid basfakta så gäller följande:

1) GM var längre än OP och därmed naturligtvis även längre än LP.
2) Eftersom skottet mot OP är riktat uppifrån och ned så är det logiskt.
3) Eftersom skottet mot LP är riktat nedifrån och uppåt så är det ologiskt.

Ergo.

Skottet mot LP avlossades medan GM lyfte revolvern uppåt = ett vådaskott.

Första gången efter 33 års tröskande i MOP som jag begripit det.

Det innebär att tesen "OP mördades med andra skottet" stärkts, den tes vi så intensivt diskuterade för en tid sedan.

Det finns ju vittnesmål som tyder på att OP stod upp när andra skottet avlossades vilket då inte är möjligt eftersom en människa som träffas i ryggen på det sättet omedelbart (0,5 sek) dråsar i backen.

Din fråga - jag har inget intryck av att LP försökt övertyga omvärlden om att OP dödades med det första skottet? Snarare har jag intrycket att polisen torgfört den bilden många gånger.

De som hävdar "GM var amatör"-linjen borde väl ha lyft fram vådaskottet direkt kan man tycka. Har de missat det?
Citera
2019-11-08, 11:38
Medlem
Eurypteridas avatar
Brottet är gammalt. Varför diskutera vem som träffades först?

Utgå ifrån det självklara. Båda skulle dö men Lisbet undkom med en skottskada. Den stora frågan är varför han inte gick fram och knäppte Lisbet en gång till. Kanske för att hon satt ner som man gör om man ber och han var religiös?
Han kanske helt enkelt var en vekling som inte klarade av jobbet. En nybörjare.
Citera
2019-11-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Javisst men nu talar vi om NATO stay behind. Organisationen som beskrivs av Ganser. Fick du lära dig att lönnmörda ockupationsmaktens motsvarighet till Quisling? Nej för vi talar inte om vad du och dina lumparpolare lekte i skogen.
Kronologisk ordning från andra världskriget är det ockupation-reträtt med varulvar kvar-varulvar startar en ny organisation inom NATO som blir en förtrupp för NATO. Denna nya organisation kallades stay behind för nazisterna hade stannat kvar. Sverige ockuperades inte så det ser lite annorlunda ut men organisationen var internationell. Det svenska försvaret stod rent formellt inte under NATO men det gjorde stay behind.

Hur menar du då? Att en grupp ur denna mystiska nazisistiska kamporganisation hade åkt till Sverige för MOP?
Det är en ny variant för att avleda från mer verklighetsgrundade resonemang om MOP.
En bättre verklighetsförankrad historiebeskrivning får du här.

Werwolf - Wikipedia (1)
Werwolf (pronounced [ˈveːɐ̯vɔlf], German for "werewolf") was a Nazi plan, which began development in 1944, to create a resistance force which would operate behind enemy lines as the Allies advanced through Germany. Ultimately, Werwolf's propaganda value far outweighed its actual achievements.(...)

Werwolf originally had about five thousand members recruited from the SS and the Hitler Youth. These recruits were specially trained in guerrilla tactics. Operation Werwolf went so far as to establish front companies to ensure continued fighting in those areas of Germany that were occupied (all of the "front companies" were discovered and shut down within eight months).

However, as it became clear that the reputedly impregnable Alpine Fortress, from which operations were to be directed by the Nazi leadership if the rest of Germany was occupied, was yet another delusion, Werwolf was converted into a terrorist organisation in the last few weeks of the war.
Inte för att Wikipedia är den bästa historieskildringen men du har nog läst lite för mycket propaganda om Werwolf.
De, SS, verkar inte ha varit särskilt insatta i "pseudokrigföring" eller hade befolkningens stöd för att kunna utveckla en motståndsrörelse för att kunna föra fria kriget (gerillakrig) och övergick till terrorverksamhet mot NATO här och där.

Vad som var värre var den misslyckade denazifieringen efter WWII.

Denazification / Brown book - Wikipedia (2)
In 1965, the National Front of the German Democratic Republic published what became known as the Brown Book: War and Nazi Criminals in West Germany: State, Economy, Administration, Army, Justice, Science. (...)
These included 15 ministers and deputy ministers, 100 generals and admirals of the armed forces, 828 senior judges and prosecutors, 245 leading members of the Foreign Ministry, embassies and consulates officials, and 297 senior police officers and Federal Office for the Protection of the Constitution officials.
Det såg nog inte bättre ut på andra sidan järnridån. Du vet vad "järnridån" var?

Jag har själv 1974 i Sverige med egna ögon sett hur en officersaspirant (AspS 1) komma in på aspirantmässen på InfKas, Halmstad, göra ställningssteg och hitlerhälsning. Han blev inte godkänd för vidare utbildning men sådana nazi-romantiska inslag fanns. Och det var 10+ år senare och 10+ år innan MOP.

En OSS-officer (CIA's föregångare) var Donald Barr som är far till USA's nuvarande Attorney General , svenska justittieminister, William Barr i Donald Trumps administration. 1985 året innan MOP rapporterar NY Daily News.

He raised hackles, Hackle - NY Daily News - August 4 1985 (3)
Donald Barr - "aiding in de-Nazifying companies and industry... investigated German industrialists and SS men who fled to South America ... With the OSS, which was the predecessor
Samtidigt som Donald Barr arbetade denazifiering i Italien och Argentina hade så kallade "rat lines" redan börjat med smuggling av nazister och stora ekonomiska värden från Europa till Sydamerika, bla Argentina.

Ratlines (World War II aftermath) - Wikipedia (4)
"Ratlines" were a system of escape routes for Nazis and other fascists fleeing Europe in the aftermath of World War II. (...) There were two primary routes: the first went from Germany to Spain, then Argentina; the second from Germany to Rome to Genoa, then South America.
Och det är här dina werwolwes kommer in. Otto Skorzeny var en SS-officer som kom att amvända werwolwes för att umderlätta för nazister som flydde Europa, dvs "ratlines".

Werwolf / Weaponry and tactics - Wikipedia (5)
In the early months of 1945, SS Obersturmbannführer Otto Skorzeny was involved in training recruits for the Werwolfs, but he soon discovered that the number of Werwolf cells had been greatly exaggerated and that they would be ineffective as a fighting force. Knowing, like many other Nazi leaders, that the war was lost, he decided that the Werwolfs would instead be used as part of a Nazi "underground railroad," facilitating travel along escape routes called "ratlines" that allowed thousands of SS officers and other Nazis to flee Germany after the fall of the Third Reich.
ODESSA and the Gehlen Organization - Wikipedia (6)
The Italian and Argentine ratlines have only been confirmed relatively recently, mainly due to research in newly declassified archives. (...). The most famous such network is ODESSA (Organisation of former SS members), (...), which included SS-Obersturmbannführer Otto Skorzeny (...)
Tyvärr hjälpte CIA nazister att undkomma av olika skäl bla för att sätta upp det staybehind-nät du verkar vara fixerad vid.

U.S. intelligence involvement with German and Japanese war criminals after World War II / Planning Stay-Behind Networks - Wikipedia (7)
Alongside the Gehlen Organisation, CIC had set up stay-behind networks in West Germany, who were supposed to stay put in the event of a Soviet invasion and transmit intelligence from behind enemy lines, some of which included ex-Nazis. Most of the networks were dismantled in the early 1950s.
Det finns säkert kvar individer som vurmar för werewolwes och terrorism än i dag samtidigt som myndigheter gärna vill komma åt dom. Som exempel kan nämnas

Amerikanska politiker vill terrorstämpla svenska nazister - Aftonbladet LÖR 19 OKT 2019 (8)
Azovbataljonen och NMR
Brevet nämner särskilt tre organisationer: högerextrema paramilitära Azovbataljonen i Ukraina, nynazistiska National Action i Storbritannien och nazistiska Nordiska motståndsrörelsen (NMR) i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Politikerna påpekar att både Azovbataljonen och National Action kan länkas till olika terrordåd. De skriver också att utbytet mellan högerextremister i olika länder är stort.
”... och i takt med att vi lär oss mer om kopplingarna mellan vissa utländska vitmaktgrupper och inhemska terrorister, är det dags att vi tar hotet från våldsamma högerextremister på större allvar”, skriver politikerna.
De önskar svar från Mike Pompeo senast den 4 november.
Så det är mot Sverige, Ukraina och U.K. och inte NATO vi skall titta efter terrorrörelser av typ werewolwes. Debatten är pågående

Källor:
(1) Werwolf - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Werwolf
(2) Denazification / Brown book - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dena...ion#Brown_book
(3) He raised hackles, Hackle - NY Daily News - August 4 1985
https://mobile.twitter.com/Housatoni...92791000145920
(4) Ratlines (World War II aftermath) - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ratl..._II_aftermath)
(5) Werwolf / Weaponry and tactics - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Werw...ry_and_tactics
(6) ODESSA and the Gehlen Organization - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ratl...n_Organization
(7) U.S. intelligence involvement with German and Japanese war criminals after World War II / Planning Stay-Behind Networks - Wikipedia
(8) Amerikanska politiker vill terrorstämpla svenska nazister - Aftonbladet LÖR 19 OKT 2019
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...enska-nazister
Citera
2019-11-08, 11:42
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:

Ergo.

Det innebär att tesen "OP mördades med andra skottet" stärkts, den tes vi så intensivt diskuterade för en tid sedan.

Det finns ju vittnesmål som tyder på att OP stod upp när andra skottet avlossades vilket då inte är möjligt eftersom en människa som träffas i ryggen på det sättet omedelbart (0,5 sek) dråsar i backen.

Din fråga - jag har inget intryck av att LP försökt övertyga omvärlden om att OP dödades med det första skottet? Snarare har jag intrycket att polisen torgfört den bilden många gånger.

De som hävdar "GM var amatör"-linjen borde väl ha lyft fram vådaskottet direkt kan man tycka. Har de missat det?

3) Fotot från Bundeskriminalamt på kappan gör det svårt att säga
att skottet gick uppåt. Märket i kappan är horisontellt som jag minns det.
Om LP hukat sig efter första skottet kan olika vinklar ha uppstått.
Citera
2019-11-08, 11:57
Medlem
299792458s avatar
Citat:

Ergo.

Han lägger sin vänstra hand på Olof:s vänstra axel, lyfter upp revolvern ur sin ficka och vådaskottet går av.
Citera
2019-11-08, 12:03
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hur menar du då? Att en grupp ur denna mystiska nazisistiska kamporganisation hade åkt till Sverige för MOP?
Det är en ny variant för att avleda från mer verklighetsgrundade resonemang om MOP.
En bättre verklighetsförankrad historiebeskrivning får du här.

Werwolf - Wikipedia (1)
Werwolf (pronounced [ˈveːɐ̯vɔlf], German for "werewolf") was a Nazi plan, which began development in 1944, to create a resistance force which would operate behind enemy lines as the Allies advanced through Germany. Ultimately, Werwolf's propaganda value far outweighed its actual achievements.(...)

Werwolf originally had about five thousand members recruited from the SS and the Hitler Youth. These recruits were specially trained in guerrilla tactics. Operation Werwolf went so far as to establish front companies to ensure continued fighting in those areas of Germany that were occupied (all of the "front companies" were discovered and shut down within eight months).

However, as it became clear that the reputedly impregnable Alpine Fortress, from which operations were to be directed by the Nazi leadership if the rest of Germany was occupied, was yet another delusion, Werwolf was converted into a terrorist organisation in the last few weeks of the war.
Inte för att Wikipedia är den bästa historieskildringen men du har nog läst lite för mycket propaganda om Werwolf.
De, SS, verkar inte ha varit särskilt insatta i "pseudokrigföring" eller hade befolkningens stöd för att kunna utveckla en motståndsrörelse för att kunna föra fria kriget (gerillakrig) och övergick till terrorverksamhet mot NATO här och där.

Vad som var värre var den misslyckade denazifieringen efter WWII.

Denazification / Brown book - Wikipedia (2)
In 1965, the National Front of the German Democratic Republic published what became known as the Brown Book: War and Nazi Criminals in West Germany: State, Economy, Administration, Army, Justice, Science. (...)
These included 15 ministers and deputy ministers, 100 generals and admirals of the armed forces, 828 senior judges and prosecutors, 245 leading members of the Foreign Ministry, embassies and consulates officials, and 297 senior police officers and Federal Office for the Protection of the Constitution officials.
Det såg nog inte bättre ut på andra sidan järnridån. Du vet vad "järnridån" var?

Jag har själv 1974 i Sverige med egna ögon sett hur en officersaspirant (AspS 1) komma in på aspirantmässen på InfKas, Halmstad, göra ställningssteg och hitlerhälsning. Han blev inte godkänd för vidare utbildning men sådana nazi-romantiska inslag fanns. Och det var 10+ år senare och 10+ år innan MOP.

En OSS-officer (CIA's föregångare) var Donald Barr som är far till USA's nuvarande Attorney General , svenska justittieminister, William Barr i Donald Trumps administration. 1985 året innan MOP rapporterar NY Daily News.

He raised hackles, Hackle - NY Daily News - August 4 1985 (3)
Donald Barr - "aiding in de-Nazifying companies and industry... investigated German industrialists and SS men who fled to South America ... With the OSS, which was the predecessor
Samtidigt som Donald Barr arbetade denazifiering i Italien och Argentina hade så kallade "rat lines" redan börjat med smuggling av nazister och stora ekonomiska värden från Europa till Sydamerika, bla Argentina.

Ratlines (World War II aftermath) - Wikipedia (4)
"Ratlines" were a system of escape routes for Nazis and other fascists fleeing Europe in the aftermath of World War II. (...) There were two primary routes: the first went from Germany to Spain, then Argentina; the second from Germany to Rome to Genoa, then South America.
Och det är här dina werwolwes kommer in. Otto Skorzeny var en SS-officer som kom att amvända werwolwes för att umderlätta för nazister som flydde Europa, dvs "ratlines".

Werwolf / Weaponry and tactics - Wikipedia (5)
In the early months of 1945, SS Obersturmbannführer Otto Skorzeny was involved in training recruits for the Werwolfs, but he soon discovered that the number of Werwolf cells had been greatly exaggerated and that they would be ineffective as a fighting force. Knowing, like many other Nazi leaders, that the war was lost, he decided that the Werwolfs would instead be used as part of a Nazi "underground railroad," facilitating travel along escape routes called "ratlines" that allowed thousands of SS officers and other Nazis to flee Germany after the fall of the Third Reich.
ODESSA and the Gehlen Organization - Wikipedia (6)
The Italian and Argentine ratlines have only been confirmed relatively recently, mainly due to research in newly declassified archives. (...). The most famous such network is ODESSA (Organisation of former SS members), (...), which included SS-Obersturmbannführer Otto Skorzeny (...)
Tyvärr hjälpte CIA nazister att undkomma av olika skäl bla för att sätta upp det staybehind-nät du verkar vara fixerad vid.

U.S. intelligence involvement with German and Japanese war criminals after World War II / Planning Stay-Behind Networks - Wikipedia (7)
Alongside the Gehlen Organisation, CIC had set up stay-behind networks in West Germany, who were supposed to stay put in the event of a Soviet invasion and transmit intelligence from behind enemy lines, some of which included ex-Nazis. Most of the networks were dismantled in the early 1950s.
Det finns säkert kvar individer som vurmar för werewolwes och terrorism än i dag samtidigt som myndigheter gärna vill komma åt dom. Som exempel kan nämnas

Amerikanska politiker vill terrorstämpla svenska nazister - Aftonbladet LÖR 19 OKT 2019 (8)
Azovbataljonen och NMR
Brevet nämner särskilt tre organisationer: högerextrema paramilitära Azovbataljonen i Ukraina, nynazistiska National Action i Storbritannien och nazistiska Nordiska motståndsrörelsen (NMR) i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Politikerna påpekar att både Azovbataljonen och National Action kan länkas till olika terrordåd. De skriver också att utbytet mellan högerextremister i olika länder är stort.
”... och i takt med att vi lär oss mer om kopplingarna mellan vissa utländska vitmaktgrupper och inhemska terrorister, är det dags att vi tar hotet från våldsamma högerextremister på större allvar”, skriver politikerna.
De önskar svar från Mike Pompeo senast den 4 november.
Så det är mot Sverige, Ukraina och U.K. och inte NATO vi skall titta efter terrorrörelser av typ werewolwes. Debatten är pågående

Källor:
(1) Werwolf - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Werwolf
(2) Denazification / Brown book - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dena...ion#Brown_book
(3) He raised hackles, Hackle - NY Daily News - August 4 1985
https://mobile.twitter.com/Housatoni...92791000145920
(4) Ratlines (World War II aftermath) - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ratl..._II_aftermath)
(5) Werwolf / Weaponry and tactics - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Werw...ry_and_tactics
(6) ODESSA and the Gehlen Organization - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ratl...n_Organization
(7) U.S. intelligence involvement with German and Japanese war criminals after World War II / Planning Stay-Behind Networks - Wikipedia
(8) Amerikanska politiker vill terrorstämpla svenska nazister - Aftonbladet LÖR 19 OKT 2019
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...enska-nazister

Har du sett dokumentären om Gladio där NATO stay behinds svenska grupp Sveaborg nämns?
Ja efter kriget blev de mest fanatiska nazisterna direkt upptagna i NATO stay behind och blev en förtrupp för NATO. Sverige hade ett par hundra svenskar som fick pension från Tyskland och ännu fler sympatisörer och nazistiska invandrare. Sverige hade inte varit ockuperat så här hade de det bra och Sverige blev ett epicentrum för den fortsatta kampen. Man diskuterade riskerna med detta och om man skulle terrorstämpla högerextremister men Hans Holmer sa nej.
Vad var det gruppen som sände radio hette? Avante Garde? Samma förkortning som Arla Gryning kanske en slump men det är oseriöst att försöka lösa mordet utan att utreda vad stay behind i Sverige egentligen var och vilka kanaler propagandaenheten hade tillgång till men det går inte för det spåret leder rakt in i NATO och det är hemligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in