2019-11-19, 18:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det är helt klart att han efter skotten, först går bort från Palme och så bort till Palme och så igen bort från Palme.

Han "går och tittar ett par gånger, sen så försvinner han och joggar bort" (FUP 358)

Inge M i Tingsrätten:

"Mannen går, tar ett par steg upp och tittar ner mot Kungsgatan, tar ett par steg upp, han så att säga rundar en bit ett kanske två steg tittar ner på sitt offer"

"Han tar ett eller två steg upp och han går sedan runt paret norrut och rundar och går sen snett upp runt Palme så att säga och in i gränden"

"Då går mannen som har skjutit han tar ett par steg skall vi säga då söderut upp mot Kungsgatan sett och tittar igen och han stoppar handen i fickan och går sen sakta runt paret, han går neråt mot ja, norrut blev det ju, tilbaks och rundar mannen som ligger på gatan"

Läs hela förhöret med IM igen. Det första du citerar här. Det står inte att GM går tillbaka ett par gånger. Det gör inte det.
Citera
2019-11-19, 19:04
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Läs hela förhöret med IM igen. Det första du citerar här. Det står inte att GM går tillbaka ett par gånger. Det gör inte det.
Jag har inte sagt att han "går tillbaka ett par gånger" Han går först bort från Palme och så bort till Palme en gång, innan han går bort från brottsplatsen.

Leif Ljungqvist: "Han stod nog och tittade på offret och kvinnan ifråga 3-4 sekunder innan han avvek alltså från platsen" (FUP 179)

Ann-Charlott Holmgren: "Efter första och andra skottet har gärningsmannen ställt sig på höger sida om Olof Palme som blev skjuten." (FUP 151)
Senast redigerad av 299792458 2019-11-19 kl. 19:20.
Citera
2019-11-19, 19:15
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Kan nån vänlig själ i korthet förklara för mig vilken agenda ni tror att Jan Guillou har och har haft genom åren. Guillou och hans fiende Palme har ju det gemensamt att de är överklass som vandrat vänsterut och att de kunde vara, och i Guillous fall fortfarande är outhärdligt arrogant. Palme hade åtminstone någon slags ideologisk kärna och arrogansen visade sig väl mest i politiska debatter. Guillou verkar ha det som en konsekvent hållning mot omvärlden. Kan nån ge mig en en kortfattad förklaring av vad ni själva tror är jag oändligt tacksam, ju mindre jag behöver läsa om honom desto mindre risk för en stroke. Typ.

Guillou är i första hand en bråkmakare och mytoman. Han är förstås vänster i betydelsen "det handlar inte om åsikter och frågor, utan det är en religion. Gjort sig ovän med 99% av personerna i sitt liv.
Hindrar inte att han kan vara planterad eftersom han är till största delen opportunist han i slutändan äta från och huga efter vilken hand som helst.
Cool kille till så måtta att han tillfört det svenska samhället persongalleriet en svårförståeligt kult-person i sin krafts dagar.
Skulle doktorera på mannen eftersom jag hade svårt att förstå honom för och studerade allt om honom.

(BTW: JG är inte överklass, det är en av de myter han spritt).
Senast redigerad av heheho 2019-11-19 kl. 19:18.
Citera
2019-11-19, 19:24
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att han "går tillbaka ett par gånger" Han går först bort från Palme och så bort till Palme en gång, innan han går bort från brottsplatsen.

Leif Ljungqvist: "Han stod nog och tittade på offret och kvinnan ifråga 3-4 sekunder innan han avvek alltså från platsen" (FUP 179)

Ann-Charlott Holmgren: "Efter första och andra skottet har gärningsmannen ställt sig på höger sida om Olof Palme som blev skjuten." (FUP 151)

Då måste AB varit rejält full om han inte lyckats reagera på den tiden. Hans beskrivning av skeendet verkar mycket kortare. Pang pang och två steg in i gränden.
Citera
2019-11-19, 19:34
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Då måste AB varit rejält full om han inte lyckats reagera på den tiden. Hans beskrivning av skeendet verkar mycket kortare. Pang pang och två steg in i gränden.
Ja det stämmer, men jag tror att AB var på väg in i porten och därför inte såg det Inge M, Leif L, Ann-Charlott H och Lisbeth P såg.
Citera
2019-11-19, 19:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är helt klart att han efter skotten, först går bort från Palme och så bort till Palme och så igen bort från Palme.

Han "går och tittar ett par gånger, sen så försvinner han och joggar bort" (FUP 358)

Förklara vad du menar här. Det var bara det jag undrade. För om man läser det förhöret så säger ju IM inte att GM går tillbaka till Palme.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-11-19 kl. 20:08.
Citera
2019-11-19, 19:40
Medlem
Citat:

Inge M i Tingsrätten:

"Mannen går, tar ett par steg upp och tittar ner mot Kungsgatan, tar ett par steg upp, han så att säga rundar en bit ett kanske två steg tittar ner på sitt offer"

"Han tar ett eller två steg upp och han går sedan runt paret norrut och rundar och går sen snett upp runt Palme så att säga och in i gränden"

"Då går mannen som har skjutit han tar ett par steg skall vi säga då söderut upp mot Kungsgatan sett och tittar igen och han stoppar handen i fickan och går sen sakta runt paret, han går neråt mot ja, norrut blev det ju, tilbaks och rundar mannen som ligger på gatan"

Vilka specifika slutsatser menar du man kan dra av detta? Finns det speciella gärningsmän som rör sig just på det här sättet?
Citera
2019-11-19, 19:47
Medlem
Citat:
Kan nån vänlig själ i korthet förklara för mig vilken agenda ni tror att Jan Guillou har och har haft genom åren. Guillou och hans fiende Palme har ju det gemensamt att de är överklass som vandrat vänsterut och att de kunde vara, och i Guillous fall fortfarande är outhärdligt arrogant. Palme hade åtminstone någon slags ideologisk kärna och arrogansen visade sig väl mest i politiska debatter. Guillou verkar ha det som en konsekvent hållning mot omvärlden. Kan nån ge mig en en kortfattad förklaring av vad ni själva tror är jag oändligt tacksam, ju mindre jag behöver läsa om honom desto mindre risk för en stroke. Typ.

Ber man snällt så får man svar.

Men det är bäst att börja så att säga bakifrån.

JG i likhet med LGWP har båda blivit stenrika på dåliga böcker dvs dåliga deckare. Men "Ondskan" var nog både bra och nödvändig. Böckerna har tryckts, distribuerats, marknadsförts och sålts (+filmatisertats) med nödhjälp från Svensk kulturpolitik. Dvs med hjälp av regeringar och dess tentakler.

Båda har haft linjen CP i många många år. LGWP började någon gång kring 20-25 års strecket efter MOP att mumla i skägget om MOP. Han vet mycket väl att hans eftermäle och namn i historieböckerna kommer att bli synonymt med en lögnhals. Sanningen kommer alltid fram, I alla fall den här.

Båda vet och JG är en mobbare, kolla diskutabelt om MOP. JG mobbar de som säger sanningen intill dess att publiken hånskrattar åt offren. Själv kunde han driva kurd-övergreppen stenhårt från första stund eftersom han visste att de var oskyldiga. Kurdspåret verkar ha varit ok att kritisera efter jan 87 men JG började innan.
Citera
2019-11-19, 19:51
Medlem
Trådfråga - vilka tror att OP hamnade på rygg som resultat av skottet?
Vilka tror att OP hamnade på mage som resultat av skottet?
Citera
2019-11-19, 19:53
Medlem
Citat:

Det här tänker jag på i samband med Guillou och Palmemordet, dock berör det inte så mycket Guillous agenda.

"En dryg vecka efter mordet på Olof Palme satt den kände samhällsdebattören Jan Guillou i en panel i ABF-huset i Stockholm tillsammans med några andra vänsterintellektuella och diskuterade olika scenarier som kunde tänkas ligga bakom mordet. Man kom in på möjligheten av ett förvaltningsmord, dvs. att anstiftarna skulle finnas inom själva statsapparaten - något som författaren Jan Myrdal tyckte var mest sannolikt. Jan Guillou gjorde då följande uttalande, som senare kunde läsas i tidskriften FIB Kulturfront:

'Om det är ett svenskt mord kommer säkerhetspolisen om någon månad att täcka över det genom att utvisa ett antal kurder med mystiska hänvisningar till än det ena, än det andra och sprida ut rykten via Expressen och Svenska Dagbladet om att utvisningen nog hade med mordet att göra.'

Det efterföljande spaningsarbetet kom sedan, mycket riktigt, att visa att den gode Guillou slagit huvudet på spiken: PKK-spåret fanns med redan från första början, fixt och färdigt paketerat och planterat av SÄPO. När polisens spaningsgrupp misslyckats med att binda den s.k. 33-åringen vid mordet, så såg den självutnämnde spaningsledaren Hans Holmér till att nästan uteslutande inrikta sig på kurderna som minsann skulle 'jagas med blåslampa'."

http://www.politiskamord.com/p2pkk.html
Citera
2019-11-19, 20:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vilka specifika slutsatser menar du man kan dra av detta? Finns det speciella gärningsmän som rör sig just på det här sättet?
Jag drar den slutsatsen att GM på sin promenad runt personen som ligger ner, inte bara tittade på LOP. Han tittade också på AB som var i Dekorimas port, innan han jogade iväg från platsen.
Citera
2019-11-19, 20:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag drar den slutsatsen att GM på sin promenad runt personen som ligger ner, inte bara tittade på LOP. Han tittade också på AB som var i Dekorimas port, innan han jogade iväg från platsen.

Jag ser gärna ett inlägg där du har med alla dina citat som du tycker pekar på att mördaren rundar Palme efter skotten. Börja med ditt scenario och sen alla citat.

Du är något på spåren, men vi måste se hela indiciekedjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in