2020-02-01, 18:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Visst gör de det men, de flummar ut, likt haschrökare, i abnormala teorier. Tråden är full av...konstigheter. Eller?
Förstår man, Sverige, då, och förhistorien till det skedda så fattade man varför och vilka som låg bakom. När man väl kom över chocken över det skedda.

Taxichaufförer samt "vanligt" folk vittnade om "konstigt" beteende hos folk i omgivningen. Den informationen är/ var överväldigande i förhållande till övrig d.o. Den fanns ju inte. Jag vet vad jag tänkte natten då jag såg på tv och lyssnade på radion.

Den mest uppmärksammade taxinissen talade om sin erfarenhet i ett sällskap jag befann mig i. Min initiala, intuitiva känsla, om konspiration vart bara starkare av att höra och se honom berätta sin upplevelse.

GW`s böcker, förhistoria, om det hela är uppbyggnaden till det hela. Jag tror han vet detsammma fast han väljer att inte uttala det direkt då det... ja det vore minst sagt provokativt utan faktiska fakta. "Feeling", d.v.s intuition, funkar ju inte i detta laddade ämne då det är detsamma som att idiotförklara sig själv.

Ibland bara vet man! Eller hur

Det är också ganska pårökt att hävda att andra har fel, för att du känner i kroppen vad som är rätt.

Du låter väldigt mycket som en konspirationsteoretiker.

Men välkommen
Citera
2020-02-01, 18:27
Medlem
Orkar inte läsa igenom 10000 sidor men om det är en ensam galning som utfört det här mordet är min personliga "favorit" Christer Andersson. Just av en anledning att polisen behandlade hans fall så fruktansvärt slappt.
Citera
2020-02-01, 18:33
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissa876
Orkar inte läsa igenom 10000 sidor men om det är en ensam galning som utfört det här mordet är min personliga "favorit" Christer Andersson. Just av en anledning att polisen behandlade hans fall så fruktansvärt slappt.
Så är det. Det enda som talar emot är att han inte lämnade någon form av erkännande bakom sig. Hade jag gjort det så hade jag lämnat ett erkännande över mitt verk som ingen lyckats lösa.
Citera
2020-02-01, 19:00
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissa876
Tror inte de gjorde det. Men det var mycket troligt Christer Anderssons revolver som användes, den de aldrig hittade. Ny teknisk bevisning tyder på det.
Senast redigerad av 299792458 2020-02-01 kl. 19:05.
Citera
2020-02-01, 19:04
Medlem
Han, Palme, kritiserade högerregeringen för deras agerande under "ubåtsaffären. Det första han gjorde, nästan, när han kom till makten var att, åka till Moskva.

Jag tror att det var där som sinnet rann över på de som hatade Palme.
Citera
2020-02-01, 19:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Tror inte de gjorde det, men det var mycket troligt Christer Anderssons revolver, som de aldrig hittade.

Han kallades två gånger på provskjutning av vapnet. Han dök aldrig upp, och detta gjorde inte att polisen prioriterade honom. De verkar inte ens ha brytt sig.

Så jo, det var otroligt slappt hanterat. Att de gjorde djupdykningar tio år efter mordet gör inte saken mer "oslapp".

Varför är det mycket troligt CA:s vapen som använts?
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-01 kl. 19:14.
Citera
2020-02-01, 19:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Han, Palme, kritiserade högerregeringen för deras agerande under "ubåtsaffären.
Berätta mer precist vad du talar om. Kan du citera ur det utspelet och visa på källa.

Citat:
Det första han gjorde, nästan, när han kom till makten var att, åka till Moskva.

Jag tror att det var där som sinnet rann över på de som hatade Palme.
När reste Palme till Moskva? Tidpunkt och källa?
Citera
2020-02-01, 20:11
Medlem
Citat:
Visst gör de det men, de flummar ut, likt haschrökare, i abnormala teorier. Tråden är full av...konstigheter. Eller?
Förstår man, Sverige, då, och förhistorien till det skedda så fattade man varför och vilka som låg bakom. När man väl kom över chocken över det skedda.

Taxichaufförer samt "vanligt" folk vittnade om "konstigt" beteende hos folk i omgivningen. Den informationen är/ var överväldigande i förhållande till övrig d.o. Den fanns ju inte. Jag vet vad jag tänkte natten då jag såg på tv och lyssnade på radion.

Den mest uppmärksammade taxinissen talade om sin erfarenhet i ett sällskap jag befann mig i. Min initiala, intuitiva känsla, om konspiration vart bara starkare av att höra och se honom berätta sin upplevelse.

GW`s böcker, förhistoria, om det hela är uppbyggnaden till det hela. Jag tror han vet detsammma fast han väljer att inte uttala det direkt då det... ja det vore minst sagt provokativt utan faktiska fakta. "Feeling", d.v.s intuition, funkar ju inte i detta laddade ämne då det är detsamma som att idiotförklara sig själv.

Ibland bara vet man! Eller hur

Jag tänker nog ungefär som du om jag uppfattat dig rätt. Det där med att ibland "vet" man handlar väl om att det fanns så många grupper som hade skäl att vilja se honom död, och vanligen handlar det till syvende och sist om kampen om makt och resurser.
Tror inte på någon ensam gärningsman även om man inte kan utesluta något förrän sanningen presenterats.
Vad jag uttryckte intresse för var om du mer specifikt kunde berätta vad taxichaufförer eller andra sagt att de upplevt, något mer än att vissa personer betedde sig skumt. Vad dom gjorde som var konstigt helt enkelt.
Citera
2020-02-01, 20:18
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Helt korrekt. Hela syftet med Fauzzis historier är att säga "Jag var inte på mordplatsen"

Och det var verkligen ett mycket bra alibi, även om han avslöjade sig med att säga han såg Björkman gå bakom makarna Palme innan mordet.

Det går inte riktigt ihop... Då är det inte ett "MYCKET bra alibi"!

Du har ett trovärdighetsproblem i allt detta eftersom du redan bestämt dig för din gärningsman och pusslar därefter...
Citera
2020-02-01, 20:26
Medlem
Citat:
Tror inte de gjorde det. Men det var mycket troligt Christer Anderssons revolver som användes, den de aldrig hittade. Ny teknisk bevisning tyder på det.

Du tycker inte det är mera troligt att om Ca:s revolver användes så var det CA som sköt.
Vilken teknisk bevisning syftar du på som visar att det var CA:s revolver som användes, isåfall har du tillgång till information som man i princip måste ingå i Palmeutredningen för att kunna erhålla.
Citera
2020-02-01, 20:40
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det går inte riktigt ihop... Då är det inte ett "MYCKET bra alibi"!

Du har ett trovärdighetsproblem i allt detta eftersom du redan bestämt dig för din gärningsman och pusslar därefter...
Naturligtvis är det ett bra alibi, det har fungerat i över trettio år, ingen har trott att han var på mordplatsen, även om han sa att han såg Björkman gå bakom makarna Palme innan mordet, något som bara kan ha hänt vid Dekorimabutiken.

Nej, han gick till polisen på grund av en känsla av osäkerhet (GMP s 108) Lisbeth sa att hon kände igen gärningsmannen/gärningsmännen från Gamla stan, det var det han reagerade på.

Han berättelser kan verka okloka, men de fungerade.
Citera
2020-02-01, 20:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du tycker inte det är mera troligt att om Ca:s revolver användes så var det CA som sköt.
Vilken teknisk bevisning syftar du på som visar att det var CA:s revolver som användes, isåfall har du tillgång till information som man i princip måste ingå i Palmeutredningen för att kunna erhålla.

Enligt Siffrorna har man alltså hittat tekniska bevis på mordplatsen som förändrar hela synen på hur mordet gick till, det bevisar också vem mördaren är, att det inte är CA, men att det var CA:s vapen. Det visar också att mördaren är vänsterhänt och det pekar på "träning", vad nu det betyder.

Det tekniska beviset måste alltså bestå av... ren skär lögn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in