Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-19, 12:11
  #2509
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Illa förklarat och svårbegripligt. Tror dock det har med din webbläsare att göra än själva operativsystemet.
Citera
2024-02-19, 13:49
  #2510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Illa förklarat och svårbegripligt. Tror dock det har med din webbläsare att göra än själva operativsystemet.

tack för input. dem kallar det live caption kommer i början av youtube klipp och videos från x är en grå genomskinlig text ruta som kommer fram. hittar inte vart man stänger av det eller vart det kommer ifrån
använder google chrome och win 10
Citera
2024-02-19, 13:58
  #2511
Medlem
Hitta nu var nån media ikon bredvid sökfältet i chrome som man kunde stänga av/sätta på live caption ifrån

Störande grej borde dem ha avslagen som default :/
Citera
2024-02-29, 15:52
  #2512
Medlem
Trollmias avatar
Vad är det med Google Chrome det senaste halvåret? Jag tycker det kommer nya uppdateringar/nya versioner av det varenda jäkla vecka. Det känns så över-kissnödigt.

Och varenda gång så strular youtube för mig. Det hackar sig genom videos (och då har jag ändå reklam-tillåtelse), youtube och Google (Chrome) är väl ett o samma företag... så vad är det de pysslar med? Ett par tre dagar senare så funkar det som det ska, men så kommer en ny uppdatering och man startar om datorn och så är det lika segt igen. Man kan ju tycka att uppdateringar/nya versioner ska göra saker och ting smidigare... men jag upplever att allt bara gör saker och ting segare, åtminstone de första dagarna efter uppdatering.

Och kör jag youtube i bakgrunden så blir resten segt som tugg-kola (rent godis och ingenting annat!) så vad pysslar Chrome med när de kör sina uppdateringar/nya versioner?


Vilka är Flashbacks tankar och funderingar om detta?

PS: Jag gillar Chromes layout och liknande, jag har gillat denna web-browser (är det rätt lingo?) sen jag började använda det för ett antal år sedan. Men alla dessa uppdateringar m.m. gör mig galen, jag tycker det är irriterande minst sagt.
Citera
2024-03-21, 13:31
  #2513
Medlem
2n00b4Us avatar
Vet inte om det är jag som har någon inställning eller om det är vissa hemsidor, men när jag exempelvis ska kolla busstabellen på SL.se så får jag välja AM/PM. Kan man fixa detta på något sätt, så att man enbart ser den svenska tidzonen.
Citera
2024-03-29, 02:49
  #2514
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegreatone
Har sökt men inte hittat något, men iaf vad beror det på att jag ofta när jag loggar in på en sida (tex facebook) loggas ut direkt efter att loggat in? Det blir bara så en gång sen funkar de som vanligt, lite störande att ofta behöva logga in 2 ggr för de ska funka.. är det webläsaren det är fel på eller?

Tacksam om nån kan hjälpa!

Okej, antar att jag är rätt, jag loggade in på blocket på mina pärons dator, så varje gång de försöker besöker någon annan sida med samma ägare, Aftonbladet, etc. Så kommer en pop-up om de vill logga in, med samma användare, trots att ingen användare är sparad, etc. Inget lösenord är sparat, alla cache osv jag kunde tänka på rensat, säkert en lätt lösning för en dum idiot, tar tacksamt emot hjälp hur jag slipper Schibsted logga in med samma konto skit? Mvh jag 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback