Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 10:40
Bannlyst
Oj det känns som att din kille verkligen har problem som han behöver jobba med. Du borde nog göra slut eftersom det där låter inte som en potentiell kärlek som kommer hålla livet ut.
Citera
2018-03-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Du är 19! Du har tröttnat på honom, för bådas skull dumpa och gå vidare. Gott om tid att träffa någon som du vill ha dvs en bad boy så det tiltar lite ibland, så kommer du säkert om 2 år skapa en tråd hur trött du är på hans temprament, stränghet och rastlösa leverne men sexet är juuuu fantastiskt

Måste bara kommentera, så här 8 år senare. Lämnade honom, och det var det bästa valet jag gjort! Nu har jag träffat mannen i mitt liv och vi har en dotter tillsammans. Han är min själsfrände. Så om det är något jag har lärt mig så är det att - om det inte känns bra, LÄMNA! Man kan har det underbart varenda dag, som jag och min make har trots att vi varit tillsammans i snart 5 år.
Citera
2018-03-12, 20:29
Medlem
Swe1227s avatar
Det verkar vara en vettig grabb du fått tag på. Dra ut han på krogen då och då och sup ner han så han får lite rikare erfarenhet.
Citera
2018-03-12, 23:45
Medlem
vasaduellers avatar
Var försiktig med vad du önskar dig. Man får aldrig något för inget.

En mer öppen, kommunikativ och känslosam man kanske verkar mer spännande i teorin. Han kanske skulle ge dig mer stimulans, men sannolikt även mer drama. Det skulle bli mer positivt, men samtidigt mer negativt ”på köpet”.

Är det verkligen vad du önskar dig? Skulle du kunna hantera det? Klarar du av att ta det onda med det goda?
Citera
2018-03-13, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Var försiktig med vad du önskar dig. Man får aldrig något för inget.

En mer öppen, kommunikativ och känslosam man kanske verkar mer spännande i teorin. Han kanske skulle ge dig mer stimulans, men sannolikt även mer drama. Det skulle bli mer positivt, men samtidigt mer negativt ”på köpet”.

Är det verkligen vad du önskar dig? Skulle du kunna hantera det? Klarar du av att ta det onda med det goda?

Tråden är 8 år gammal, men tack för dina inputs. Gjorde slut 2013, och hade några turer med en superskum mytoman, för att sedan träffa en kriminell, för att sedan träffa en kille med Borderline. Det var ett par tuffa år med extrem otur, haha! Sen, som jag skrev här ovan, träffade jag mannen i mitt liv. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna honom, han är helt underbar och vi är precis lika kära (om inte mer) som när vi träffades för 4 år sedan. Vårt förhållande är jämställt, vi pratar, vi skrattar, vi hittar på saker tillsammans, och han är världens underbaraste pappa till våran dotter. Kunde inte önska mig något annat. Så glad att jag lämnade honom som tråden handlade om.
Citera
2018-03-13, 07:19
Citat:
Ursprungligen postat av Geschmacklos
Tråden är 8 år gammal, men tack för dina inputs. Gjorde slut 2013, och hade några turer med en superskum mytoman, för att sedan träffa en kriminell, för att sedan träffa en kille med Borderline. Det var ett par tuffa år med extrem otur, haha! Sen, som jag skrev här ovan, träffade jag mannen i mitt liv. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna honom, han är helt underbar och vi är precis lika kära (om inte mer) som när vi träffades för 4 år sedan. Vårt förhållande är jämställt, vi pratar, vi skrattar, vi hittar på saker tillsammans, och han är världens underbaraste pappa till våran dotter. Kunde inte önska mig något annat. Så glad att jag lämnade honom som tråden handlade om.

Supert! Kul! Mer kärlek åt folket! Kanske var det värt de hårda och svåra åren för att få de goda som du verkar leva i nu?
Citera
2018-03-13, 07:48
Medlem
Jag råder alla att ögna igenom den här boken så kommer saker och ting att klarna ....

https://www.boktipset.se/bok/man-ar-...-ar-fran-venus
Citera
2018-03-13, 08:37
Medlem
Citat:

Kul att höra! Alltid roligt att läsa uppföljningar i trådar, särskilt när det löst sig till det bästa!
Lycka till i framtiden!
Citera
2018-03-13, 14:17
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Härligt!

Missade såklart att tråden var gammal. Ska kolla varför den bumpades.
Citera
2018-03-13, 14:25
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Tråden är 8 år gammal, men tack för dina inputs.
Trevligt att du uppdaterar och svarar i din gamla tråd!
Det är tyvärr allt för vanligt att folk startar trådar och sedan själva överger dem.

Citat:
Gjorde slut 2013, och hade några turer med en superskum mytoman, för att sedan träffa en kriminell, för att sedan träffa en kille med Borderline. Det var ett par tuffa år med extrem otur, haha! Sen, som jag skrev här ovan, träffade jag mannen i mitt liv. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna honom, han är helt underbar och vi är precis lika kära (om inte mer) som när vi träffades för 4 år sedan. Vårt förhållande är jämställt, vi pratar, vi skrattar, vi hittar på saker tillsammans, och han är världens underbaraste pappa till våran dotter. Kunde inte önska mig något annat. Så glad att jag lämnade honom som tråden handlade om.
Det är väl ganska vanligt att man har några förhållanden som inte blir vad man hoppats, innan man till slut förhoppningsvis hittar rätt.
Citera
2018-03-13, 14:37
Medlem
mikkelbergs avatar
Vad är det du älskar med honom?

"Egentligen duger det gott och väl, att han bara finns där,*"

Ok, men då funkar väl en katt eller en hund lika bra??

Jag tror personligen att det är jobbigt för er båda ifall du önskar ett annan personlighet och att han är medveyen om det. men men, vi hat ju alla olika riktmärken att gå efter.

lycka till hur det än blir!!
Citera
2018-03-14, 00:51
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Nu har det gått ett jävligt bra tag sedan jag skrev detta, men ville bara säga att det tog slut i alla fall.

När jag skrev den här tråden ville jag så gärna att vi skulle ha det bra, trots att jag var fruktansvärt olycklig, och jag var bara 19 och levde på hoppet om att man kunde förändra en annan människa

Vi har ihop i 4,5 år och jag blev bara olyckligare och olyckligare, och han bytte ut sin "tråkiga" personlighet mot att bli sur och bitter, medan jag gick runt och gjorde allt för att lappa ihop förhållandet. Nu säger jag inte att jag har varit perfekt men det var fan inte ett roligt förhållande. Jag vände ut och in på mig själv till den grad att jag fick panikångest, och stannade för dåligt samvete.

Så det jag har lärt mig nu är "what you see is what you get", att man inte ska nöja sig om det inte känns bra i magen och att man aldrig kan förändra en person (om partnern inte är villig att kämpa för förhållandet, för det var inte han).

Tack!

"Kämpa för förhållandet".

Nu vet jag att detta är långt efter. Men varför skulle han vilja kämpa för ett förhållande med en idiot som enbart är där för att försöka ändra på hans personlighet? Så klart han blev bitter, finns inget värre än emotionella luder som är ihop med massa andra white trash innan de är 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in